Στόχος της Google είναι η προσφορά πιο ενδιαφέροντων διαφημίσεων στους χρήστες, η αύξηση του ROI για τους διαφημιστές και η ενίσχυση εσόδων των εκδοτών.

googleΗ Google ανακοίνωσε σήμερα τη διάθεση διαφημίσεων που βασίζονται στα ενδιαφέροντα των χρηστών (interest-based-advertising – IBA), σε μορφή Beta, στο YouTube και στο δίκτυο περιεχομένου Google. Το interest-based advertising είναι ένας τρόπος για τους marketers να βελτιώσουν τα μηνύματα και τις προσφορές που επικοινωνούν στους χρήστες, κατά την περιήγηση τους στο διαδίκτυο.


Στην ουσία, το ΙΒΑ θα διευκολύνει τους επαγγελματίες του marketing να επικοινωνούν πιο εποικοδομητικά με τους χρήστες του διαδικτύου, βάσει των ενδιαφερόντων τους και των ιστοσελίδων που επισκέπτονται. Συγκεκριμένα, οι διαφημιστές θα έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν διαφημίσεις:
• στο δίκτυο περιεχομένου Google και στο YouTube, σε χρήστες που είχαν προηγουμένως επισκεφτεί την ιστοσελίδα τους. Για παράδειγμα, αν ένας χρήστης έψαχνε για παπούτσια ποδοσφαίρου σε μία ιστοσελίδα διαφημιζόμενου που πουλάει αθλητικά είδη, o διαφημιζόμενος μπορεί να θέλει να προβάλλει διαφημίσεις στον συγκεκριμένο χρήστη, ενημερώνοντας τον για τα καινούργια μοντέλα του.
• που βασίζονται στα ενδιαφέροντα των χρηστών. Αυτές οι κατηγορίες ενδιαφερόντων θα καθορίζονται βάσει προηγούμενων επισκέψεων των χρηστών στο YouTube και στο Δίκτυο Περιεχομένου Google. Για παράδειγμα, αν κάποιος χρήστης ξοδεύει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στο διαδίκτυο, παρακολουθώντας video με αυτοκίνητα στο YouTube, καθώς και ιστοσελίδες που σχετίζονται με αυτοκίνητα στο δίκτυο περιεχομένου Google, θα κατηγοριοποιηθεί ως «ενθουσιώδης για τα αυτοκίνητα» (car enthusiast) και θα έχει την ευκαιρία να δει περισσότερες διαφημίσεις που αφορούν σε αυτοκίνητα στο δίκτυο περιεχομένου της Google και στο YouTube.


Η Google, βάζοντας πάντα τον τελικό χρήστη στο επίκεντρο, έχει ήδη μεριμνήσει για τη διαφάνεια της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ώστε οι χρήστες να μπορούν να ελέγχουν τον τρόπο διαχείρισης των διαφημίσεων που τους αφορούν. Η εφαρμογή Διαχείρισης των Διαφημιστικών Προτιμήσεων (Ads Preferences Manager) θα είναι άμεσα διαθέσιμη για να διευκολύνει τους χρήστες να δουν, να προσθέσουν και να αφαιρέσουν κατηγορίες ενδιαφερόντων. Επιπλέον, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη μη συμμετοχή τους στο IBA – δηλαδή να μην τους προβάλλονται διαφημίσεις σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους.


Ο Γιώργος Σαλιάρης – Φασσέας, Country Manager της Google για την Ελλάδα δήλωσε:
«Πιστεύουμε ότι οι διαφημίσεις αποτελούν μία πολύ σημαντική πηγή πληροφόρησης, η οποία μπορεί να συνδέσει τους ανθρώπους με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις ιδέες που τους ενδιαφέρουν. Με τη δημιουργία πιο σχετικών διαφημίσεων και βελτιώνοντας, παράλληλα, την επαφή των διαφημιστών με τους χρήστες, μπορούμε να δημιουργήσουμε μεγαλύτερη αξία για όλους.»

«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε τη διαδικτυακή διαφήμιση πιο σχετική και χρήσιμη, αξιοποιώντας πληροφορίες αναφορικά με τις ιστοσελίδες τις οποίες επισκέπτονται οι χρήστες. Σήμερα, διαθέτουμε το IBA, σε μορφή beta, στο YouTube και στο δίκτυο περιεχομένου Google. Αυτού του είδους οι διαφημίσεις θα συσχετίσουν τις κατηγορίες ενδιαφερόντων, όπως ο αθλητισμός, τα αυτοκίνητα ή τα κατοικίδια με τον browser ενός χρήστη, βάσει του είδους των ιστοσελίδων τις οποίες έχει επισκεφτεί στο παρελθόν και των σελίδων που έχει δει. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις κατηγορίες ενδιαφερόντων για να εμφανίσουμε στους χρήστες πιο σχετικά κείμενα και διαφημίσεις. Ως αποτέλεσμα, αν σε έναν χρήστη αρέσουν πολύ τα ταξίδια και επισκέπτεται πολλές ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, η Google μπορεί να του εμφανίσει διαφημίσεις που αφορούν σε ταξίδια.»

«Με το χρόνο πιστεύουμε ότι η ικανότητα μας να εμφανίζουμε τη σωστή διαφήμιση, μπροστά στο σωστό χρήστη – το σωστό χρόνο, θα βελτιωθεί, καθώς θα δημιουργούμε τις κατηγορίες ενδιαφερόντων με τη βοήθεια των ίδιων των χρηστών και των εκδοτών. Οι ΙΒΑ θα βοηθήσουν τους ανθρώπους να δουν καλύτερες, πιο σχετικές διαδικτυακές διαφημίσεις, δημιουργώντας, παράλληλα, νέες ευκαιρίες για τους brand και direct response διαφημιστές, καθώς επίσης και να βοηθήσουν τους εκδότες να δημιουργήσουν μεγαλύτερα έσοδα από το διαδικτυακό τους περιεχόμενο. Πιστεύουμε ότι η βελτιωμένη διαφήμιση έχει περισσότερα προνόμια για τον καθένα και ιδιαίτερα από τη στιγμή που η εφαρμογή Διαχείρισης των Διαφημιστικών Προτιμήσεων θα προσφέρει στους χρήστες μεγαλύτερη διαφάνεια, περισσότερες επιλογές και μεγαλύτερο έλεγχο όσον αφορά στις διαφημίσεις που βλέπουν».


Σημειώσεις

1. Η εφαρμογή Διαχείρισης των Διαφημιστικών Προτιμήσεων (Ads Preferences Manager) θα είναι άμεσα διαθέσιμη σε όλους τους χρήστες από τις 11 Μαρτίου στη διεύθυνση: www.google.com/ads/preferences. Σε πρώτη φάση η ιστοσελίδα θα είναι διαθέσιμη στα Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ολλανδικά, Σουηδικά, Φινλαδικά, Νορβηγικά και Δανέζικα, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα διαμορφωθεί και στις υπόλοιπες γλώσσες. Οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή Διαχείρισης των Διαφημιστικών Προτιμήσεων στην Αγγλική γλώσσα, μέχρι να καταστεί διαθέσιμη και στα ελληνικά.
2. Όλοι οι εκδότες στο δίκτυο περιεχομένου της Google θα πρέπει μέχρι τις 8 Απριλίου 2009 να ενημερώσουν τις πρακτικές περί ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων, καθώς επίσης και να ενημερώσουν τους χρήστες ότι ενδέχεται να δεχθούν σχετικές διαφημίσεις στις ιστοσελίδες τις οποίες πρόκειται να επισκεφτούν.
3. Από τις αρχές Απριλίου μία μικρή μερίδα διαφημιστών στην Αμερική και στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν να δοκιμάζουν την beta έκδοση του ΙΒΑ στο δίκτυο περιεχομένου Google και στο YouTube. Η έκδοση αυτή θα διατεθεί σε περισσότερους διαφημιστές στην Αμερική και στις Ευρωπαϊκές αναδυόμενες αγορές, μέσα στους επόμενους μήνες. Στόχος της Google είναι να καταστήσει το ΙΒΑ πλήρως διαθέσιμο σε όλους τους διαφημιστές, μέσω των AdWords, μέχρι το τέλος του έτους.
4. Όλες οι πληροφορίες που θα αποστέλλονται στην Google θα αποθηκεύονται σε ανώνυμα cookies χωρίς προσωπικές πληροφορίες, όπως ονόματα ή διευθύνσεις. Επιπλέον, η Google δεν θα δημιουργήσει ευαίσθητες κατηγορίες, όπως υγείας και σεξουαλικών προτιμήσεων, ως κατηγορίες ενδιαφερόντων.