Η Κίνα αναπτύσσεται σε υπερδύναμη της αγοράς του Internet of Things, ανεβαίνοντας στο πρώτο βάθρο όσον αφορά τις διασυνδεδεμένες συσκευές, με 74 εκατ. M2M συνδέσεις.

2248.Remote home control shutterstock_143542750Σε παγκόσμια υπερδύναμη της νεόκοπης, αλλά ταχέως αναπτυσσόμενης, αγοράς του Internet of Things (IoT) εξελίσσεται η Κίνα. Η χώρα, που επιχειρεί να αποκτήσει παγκόσμια πρωτοπορία στον τεχνολογικό κλάδο, κατέχει τη διεθνή πρωτιά όσον αφορά τις διασυνδεδεμένες συσκευές (machine-to-machine, M2M), με 74 εκατομμύρια M2M συνδέσεις, όπως αναφέρει το site του ΣΕΠΕ.

 

Σύμφωνα με σχετικό report, που παρουσίασε το GSMA στο “Mobile World Congress Shanghai”, η ισχυρή οικονομία της χώρας, το “διορατικό” – όπως το χαρακτηρίζουν οι αναλυτές – πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και οι διεθνείς διατομεακές συνεργασίες, είναι οι τρεις βασικές κινητήριες δυνάμεις για την ταχύτατη ανάπτυξη του Internet of Things στην κινεζική αγορά.

 

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η άνοδος της συνδεσιμότητας στην αγορά της Κίνας – κυρίως μεταξύ των συσκευών – λειτουργεί ήδη προς όφελος μιας σειράς από τομείς της οικονομίας, όπως τα logistics, ο κατασκευαστικός κλάδος και η ενέργεια, κλάδοι οι οποίοι έχουν δει την αποδοτικότητά τους να αυξάνεται από την υιοθέτηση του Internet of Things. Επιπλέον, η ευρύτερη υιοθέτηση του ΙοΤ εκτιμάται ότι τείνει να δημιουργήσει νέες αγορές καταναλωτικών προϊόντων, όπως τα συνδεδεμένα οχήματα, αλλά και οι υπηρεσίες και οι συσκευές, που σχετίζονται με τα “έξυπνα” σπίτια.

 

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές του GSMA στο σχετικό report, έχοντας την πλήρη κυβερνητική υποστήριξη, κλάδοι της οικονομίας όπως οι μεταφορές, η ενέργεια, τα logistics και οι κατασκευές, έχουν ήδη αρχίσει να απολαμβάνουν τα οφέλη της αυξημένης συνδεσιμότητας και του ΙοΤ, αυξάνοντας την αποδοτικότητά τους, μειώνοντας τα κόστη λειτουργίας και πετυχαίνοντας καλύτερη διαχείριση κρίσιμων υποδομών.

 

Ένθερμοι οι καταναλωτές
Ιδιαίτερα ενθουσιώδεις με το Internet of Things αποδεικνύονται και οι Κινέζοι καταναλωτές, καθώς, σύμφωνα με το report, έχουν αγκαλιάσει – για παράδειγμα – τις wearables συσκευές (smartwatches, συσκευές fitness κλπ), οι οποίες μάλιστα διατίθενται πλέον σε εξαιρετικά οικονομικές τιμές. Επιπλέον, οι Κινέζοι καταναλωτές έχοουν υποδεχθεί με θετικό τρόπο τη λογική των συνδεδεμένων αυτοκινήτων.

 

Δεν είναι τυχαίο ότι – σύμφωνα με σχετική πρόβλεψη της “Machina Research” – ο αριθμός των συνδεδεμένων συσκευών, που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, θα αυξηθεί στη χώρα από 16 εκατ. το 2015 σε 67,8 δις το 2020, για να εκτοξευθεί στα 130 δις. έως το 2024, αναδεικνύοντας την Κίνα στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου στον τομέα των συνδεδεμένων οχημάτων, μετά από τη Ρωσία.

 

Αλλαγές στις επιχειρήσεις
Αν και οι wearable συσκευές, όπως και τα συνδεδεμένα οχήματα, είναι η πιο γνωστές κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων, που ανήκουν στον τομέα του Internet of Things, η μεγάλη δύναμη της αγοράς του ΙοΤ είναι οι αλλαγές που φέρνει στις επιχειρήσεις και στο δημόσιο τομέα. Σύμφωνα με άλλη μελέτη της IDC, αυτές οι αλλαγές θα αλλάξουν άρδην το επιχειρηματικό μοντέλο τα αμέσως προσεχή έτη.

 

Όσον αφορά το πώς αντιμετωπίζουν οι ίδιες οι εταιρείες το Internet of Things, άλλη έρευνα της Gartner δείχνει πως, αν και θεωρούν ότι το θα αλλάξει άρδην τις εταιρικές τους δομές, ελάχιστες επιχειρήσεις έχουν ξεκάθαρη στρατηγική για την ενσωμάτωση του IoT στη στρατηγική τους.