Έχετε βαρεθεί τα τυποποιημένα reviews και σχόλια που αφήνουν bots (μηχανές και αλγόριθμοι) στα διάφορα e-shops; Ε, το Amazon βρήκε τον τρόπο να απαλλαγεί από δαύτα!

 
e-shoppingΟι αξιολογήσεις και τα reviews παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο σε ένα e-shop. Στο e-commerce γενικότερα, ο καταναλωτής δεν στηρίζεται μόνο στις πληροφορίες που παίρνει από το site στο οποίο βρίσκεται αλλά και από άλλους πελάτες που έχουν αγοράσει στο παρελθόν το ίδιο αντικείμενο ή/και υπηρεσία. Οι γνώμες τρίτων είναι βαρύνουσας σημασίας μιας που σε έναν βαθμό καθορίζουν το αν ένας νέος πελάτης θα αγοράσει εν τέλει αυτό που έχει… βάλει στο μάτι ή όχι.

 
Τι γίνεται όμως όταν αυτές οι γνώμες, οι απόψεις, είναι τυποποιημένες και, ακόμα χειρότερα, δεν προέρχονται από κάποιον πραγματικό χρήστη και πελάτη αλλά κάποιο bot, ένα πρόγραμμα δηλαδή τεχνητής νοημοσύνης που δουλειά του είναι να κάνει αυτό ακριβώς; Πρόκειται για φαινόμενο που δεν προσφέρει τίποτα σε κανέναν και που όλα τα καταστήματα πασχίζουν να το απαλείψουν. Ε, λοιπόν το Amazon παίζει να βρήκε και τον τρόπο: ένα σύστημα που ανέπτυξε το ίδιο και βασίζεται στη δικιά του τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό δεν θα ασχολείται με την κριτική των κειμένων αυτών καθαυτών αλλά με την αξιολόγηση των… γύρω-γύρω τους: πόσοι χρήστες τις χαρακτήρισαν χρήσιμες, πόσο πρόσφατες είναι και από ποιους προέρχονται.

 
Με τον τρόπο αυτό λοιπόν, το Amazon θα παραγκωνίσει τα reviews και τις αξιολογήσεις που δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα για τους χρήστες, έχοντας έτσι αυξημένες πιθανότητες σε αυτές να περιλαμβάνονται reviews-καρμπόν και κείμενα που έχει παράγει κάποιος αλγόριθμος και όχι άνθρωπος. Το όλο πρότζεκτ τέθηκε σε εφαρμογή μόλις την περασμένη εβδομάδα και έχει σίγουρα πολύ μέλλον μπροστά του. Ωστόσο είναι ιδιαίτερα ζωτικής σημασίας. Θυμηθείτε: στο e-commerce, το εκάστοτε site μας προσφέρει πληροφορία και οι άλλοι πελάτες μας προσφέρουν άποψη. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν και τα δύο και το Amazon αυτό ακριβώς προσπαθεί να διαφυλάξει.

 
Το αν θα τα καταφέρει εν τέλει δεν το γνωρίζουμε, ωστόσο αποτελεί ένα πολύ καλό case study που εφ’ όσον στεφθεί με επιτυχία, θα πρέπει να μιμηθούν και άλλα sites: το έργο του μπορεί να ωφελήσει έμπρακτα τους καταναλωτές, συμβάλλοντας σε ακόμα πιο πετυχημένες αγορές και κατ’ επέκταση τη γενικότερη ευχαρίστησή τους.