Καλό ήταν όσο κράτησε. Το Facebook ετοιμάζεται να δώσει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να ανεβάσει τις διαφημίσεις του στο Instagram. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε.

 

instagram-ads.jpgΌταν το Facebook εξαγόραζε το Instagram το 2012, έβλεπε σε αυτό ένα νέο κανάλι διαφήμισης το οποίο θα μπορούσε να του αποφέρει πολλαπλάσια χρήματα απ’ αυτά που δαπάνησε για να το κάνει δικό του. Εδώ που τα λέμε, με 300 εκατ. ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση που ξοδεύουν κατά μέσο όρο 21 λεπτά την ημέρα (!) στην εφαρμογή, δεν είναι να μην επενδύσει κανείς. Όπως και να ‘χει, ακόμα και μετά την εξαγορά του από το Facebook, το Instagram συνέχισε να εξελίσσεται και να μεγαλώνει, με τις διαφημίσεις να απουσιάζουν παντελώς.

 
Αυτό ωστόσο αναμένεται να αλλάξει. Όχι στο εγγύς μέλλον αλλά σίγουρα μέσα στους προσεχείς μήνες, θα έχουμε εξελίξεις, μιας που το Facebook ανακοίνωσε μια σειρά από νέες λειτουργίες και παροχές προς κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να διαφημιστεί μέσω του Instagram –με το αζημίωτο φυσικά. Το τελευταίο λοιπόν αναμένεται να προβάλλει διαφημίσεις «άμεσης απόκρισης», τουτέστιν μηνύματα με “call to action” πλήκτρα και links, μέσω των οποίων θα καλούν τον χρήστη να προβεί σε αγορά –ή εν πάση περιπτώσει να εγγραφεί κάπου, ανάλογα τον στόχο της εκάστοτε καμπάνιας. Επί του παρόντος οι διαφημιστές ξέρουν για ‘μας το φύλο, την ηλικία και τη χώρα που ζούμε, όμως και αυτό θα αλλάξει μιας που το Facebook θα τους παρέχει σταδιακά πολλές περισσότερες πληροφορίες –αυτό σημαίνει και ακόμα περισσότερα cookies αφού το ενδιαφέρον αυτό θα αφορά και τη γενικότερη online παρουσία μας, δηλαδή τη δραστηριότητα και εκτός Facebook.

 
Από εκεί και πέρα, είναι στη διακριτική ευχέρεια του Facebook το πότε οι διαφημίσεις θα ξεκινήσουν να ενσωματώνονται στη ροή του Instagram. Στην αρχή φυσικά θα γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές προκειμένου να αποφευχθούν –πολλά- αρνητικά σχόλια και κάθε λογής προβλήματα, ωστόσο στο τέλος σταδιακά όλοι οι χρήστες του Instagram θα αρχίσουν να εκτίθενται σε διαφημίσεις. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως το Facebook είναι ιδιαίτερα προσεκτικό ως προς το θέμα διαφήμιση και Instagram: από τις αρχές του χρόνου συζητιέται το θέμα και μολαταύτα, προωθητικό μήνυμα ακόμα δεν έχουμε δει. Απλά το ζήτημα είναι πως άπαξ και δούμε, δεν θα υπάρχει γυρισμός…