Είναι ένα από τα περισσότερα υποσχόμενα και ομαλώς αναπτυσσόμενα κοινωνικά δίκτυα και θέλει να το εκμεταλλευτεί. Το Pinterest είναι έτοιμο για το μεγάλο βήμα.

 
pinterest-buy-buttonΗ αλήθεια είναι πως οι περισσότεροι από εμάς είχαμε στον νου το Pinterest σαν μια online βιβλιοθήκη φωτογραφιών, ένα εναλλακτικό άλμπουμ, κάτι σαν το Flickr αλλά στο πιο… χαριτωμένο του. Όχι πως τα παραπάνω δεν ισχύουν, απλά δεν αρκούν για να περιγράψουν όλο το φάσμα των δυνατοτήτων και των λειτουργιών του δικτύου που ξεκίνησε τη λειτουργία του μια πενταετία πριν και που μπορεί να μην έκανε το «μπαμ» άλλων πλατφορμών (βλ. Facebook, Snapchat, Instagram κλπ) αλλά έχει φτάσει να αριθμεί πάνω από 70 εκατ. ενεργούς χρήστες.

 
Κάτι που μπορούν να κάνουν, μεταξύ άλλων, τα μέλη του Pinterest, είναι να “pinάρουν” φωτογραφίες που βλέπουν σε διάφορα websites στον λογαριασμό τους, δηλαδή να τις ανεβάσουν σε κάποιο άλμπουμ τους μαζί με το link που τις βρήκαν. Τι κάνουν έτσι; Αν υποθέσουμε ότι κάποιος βρει ένα ζευγάρι παπούτσια, ένα videogame, ένα κουλ gadget που του αρέσει, μπορεί να το αποθηκεύσει σε μία τύποις wishlist έτσι ώστε όταν έχει την όρεξη, τα χρήματα και τον χρόνο, να επιστρέψει σε αυτή και να κάνει την αγορά του. Μέχρι τώρα, αυτό γινόταν «κλικάροντας» στην εκάστοτε φωτογραφία και μεταβαίνοντας στη σελίδα που δημοσιεύτηκε αρχικά αυτή. Ε, αυτό ακριβώς είναι που ενδιαφέρεται να αλλάξει το Pinterest.

 
Τα σχέδιά του περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός πλήκτρου “buy” το οποίο θα τοποθετείται πάνω στις φωτογραφίες, τα “pins” των χρηστών. Πατώντας σε αυτό κάποιος θα είναι σε θέση να αγοράσει κατ’ ευθείαν το προϊόν που απεικονίζεται στην εκάστοτε εικόνα, από το κατάστημα που το βρήκε μεν, χωρίς να βγει από το Pinterest δε. Το όλο σχέδιο μάλιστα είναι αρκετά πολύπλοκο αφού με δεδομένο το κοινό του δικτύου (ως επί το πλείστον γυναικείο), οφείλει να γίνει και η σχετική προεργασία. Έτσι π.χ. σε έτοιμα, λαχταριστά πιάτα, με το “buy”, ο χρήστης θα αγοράζει όλα τα υλικά που απαιτούνται για τη συνταγή αυτού που βλέπει, έτσι ώστε μέσα σε λίγα λεπτά να είναι σε θέση να ξεκινά το μαγείρεμα!

 
Αν και για την ώρα παραμένει άγνωστο το πότε ακριβώς το Pinterest θα υλοποιήσει τα σχέδιά του, εντούτοις είναι δεδομένο πως αυτό δεν θα αργήσει ιδιαίτερα. Η τάση της αγοράς δείχνει προς την κατεύθυνση του Pinterest και του Instagram, σε λιτές δηλαδή σελίδες, όπου η πληροφορία περνά μέσα από την εικόνα με το κείμενο να έχει ρόλο κομπάρσου. Για να δούμε όμως πώς το Pinterest θα προλάβει τον ανταγωνισμό και, το κυριότερο, τι ανταπόκριση θα βρει η κίνησή του αυτή.