Η φινλανδική εταιρεία αλλάζει τακτική και βγάζει «στο σφυρί» τους χάρτες της, τους οποίους καλοβλέπει κόσμος και κοσμάκης.

nokia-mapsΗ Nokia το πήρε απόφαση και αφήνοντας παρασάγγας τις λοιπές της δραστηριότητες, εστιάζει στη δικτυακή υποδομή. Έτσι λοιπόν, θεωρώντας ότι δεν τους χρειάζεται πλέον, διαθέτει προς αγορά ολόκληρο το πακέτο των χαρτών της. Πίσω από την εφαρμογή Nokia Maps που περιελάμβανε κάθε συσκευή του φινλανδικού κολοσσού από το 2007 κι έπειτα, κρύβεται πολύτιμο know how: η πλατφόρμα χρησιμοποιούσε εξ άλλου τεχνικές που για την εφαρμογή τους απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις, οπότε η απόκτηση τόσων δεδομένων «πακέτο», είναι σίγουρα κάτι που καλοβλέπουν όλοι οι επίδοξοι «μνηστήρες».

 
Η Nokia έκανε αρχικά τα «ανοίγματά» της σε ορισμένες εταιρείες: Apple, Facebook και Amazon έκατσαν στο ίδιο τραπέζι μαζί της και εν τέλει οριστικοποίησαν συμφωνίες, βάσει των οποίων ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν τους χάρτες της υπηρεσίας Here –μόνο οι πληροφορίες που περιλαμβάνει για εταιρείες και τοποθεσίες γενικότερα είναι αρκετές. Από εκεί και πέρα έντονο ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει η Uber που μάλιστα προτίθεται να καταβάλλει και $3 δισ. προκειμένου να πείσει τους Φιλανδούς. Στη λίστα έχουν προστεθεί μια κοινοπραξία από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες με πρώτες και καλύτερες τις Mercedes-Benz και BMW καθώς επίσης και κινέζικες εταιρείες όπως η Alibaba και η Baidu.

 
Το μόνο βέβαιο είναι πως στη Nokia εξετάζουν τις επιλογές τους και αναμένεται να έχουν καταλήξει στον αγοραστή/πλειοδότη μέχρι τα τέλη του μήνα. Η υπηρεσία Here, όπως είναι γνωστή εσχάτως, εξαγοράστηκε από τη Nokia το 2007. Τότε είχε μετονομαστεί από Navteq σε Ovi Maps, ελέω της πλατφόρμας Ovi που τότε ζούσε ημέρες δόξας. Το 2011 άλλαξε και πάλι η ονομασία της, αυτή τη φορά σε Nokia Maps για να έρθει και η τρίτη αλλαγή έναν χρόνο αργότερα σε Here. Η Nokia είχε αγοράσει τη Navteq έναντι $8,1 δισ. για να την πουλήσει μια οκταετία αργότερα όπως όλα δείχνουν έναντι λιγότερων των μισών απ’ όσα είχε δώσει για την κάνει δικιά της.