Στα 383 εκ. ευρώ αναμένεται να φτάσουν οι online αγορές το 2020, καθώς οι Έλληνες στρέφουν την προσοχή τους προς τα e-supermarkets, σύμφωνα με την Convert Group eBusiness Consulting.

4A53F749BDAA0B7E0AE4E648DCAE5C53Με μεγάλη ταχύτητα οι Έλληνες στρέφουν το ενδιαφέρον τους στα ηλεκτρονικά super markets, καθότι υπολογίζεται ότι η αξία των αγορών καταναλωτικών αγαθών από αυτά θα φτάσει το 2020 τα 383 εκ. Ευρώ. Την πρόβλεψη αυτή κάνει η Convert Group eBusiness Consulting, μία εξειδικευμένη συμβουλευτική εταιρία στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, η οποία έχει καθοδηγήσει την στρατηγική Ελληνικών αλυσίδων super markets και γνωστών FMCG brands στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

 

Θεωρώντας ότι ο συνολικός τζίρος των super markets το 2020 θα ανέλθει σε 10,5 δισ. Eυρώ, τότε οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών super markets θα αποτελούν το 3,6% του συνόλου του κλάδου και το 2,9% επί της συνολικής αξίας αγαθών και υπηρεσιών που θα αγοράζουν οι Έλληνες από το Internet.

 

“Οι προβλέψεις αυτές πιθανά να είναι και μετριοπαθείς” δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Convert Group, κ. Παναγιώτης Γκεζερλής και συμπλήρωσε: “Στην Αγγλία το 5% των αγορών από super markets γίνεται ήδη μέσω Internet και έχουμε διαπιστώσει σε πολλούς κλάδους ότι οι τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο έρχονται στην Ελλάδα με καθυστέρηση 5 ετών.”

 

Στον προσδιορισμό της αξίας των online αγορών έχουν ληφθεί υπ’ όψη οι εκτιμήσεις των παραγόντων του κλάδου των super markets και μάλιστα αυτές έχουν αποτυπωθεί στο παρακάτω γράφημα ανά έτος και ανά είδος super market. Τον μεγαλύτερο τζίρο σταδιακά θα δημιουργήσουν οι μεγάλες παραδοσιακές αλυσίδες (AB Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Carrefour Μαρινόπουλος, LIDL, Μασούτης, κτλ) ενώ ακολουθούν αμιγώς ηλεκτρονικά super markets όπως το welovesupermarket.gr, caremarket.gr, mamashome.gr.

 

Οι μικρές παραδοσιακές αλυσίδες που συνήθως εστιάζουν σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές θα έχουν μία σημαντική ευκαιρία να επεκτείνουν το δίκτυο πελατών τους και να παραδίδουν μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την επικράτεια. Τέλος την εικόνα συμπληρώνουν ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα όπως το you.gr, το z-mall.gr, κ.α. που έχουν εντάξει στα διαθέσιμα προς πώληση είδη τους προϊόντα καθημερινής χρήσης, όπως απορρυπαντικά, πάνες, καθαριστικά, κα.

 

Ο βασικός λόγος που κάνει τους Έλληνες να στρέφονται στα ηλεκτρονικά super markets είναι η εξοικονόμηση χρόνου και ακολουθούν η ύπαρξη online προσφορών με χαμηλές τιμές και η ποικιλία προϊόντων που μπορεί να μην διατίθενται σε συνoικιακά super markets.

 

Ενδιαφέρον έχει ότι ένας κλάδος που έχει αρκετά κοινά με τον κλάδο των online super markets, είναι αυτός των online φαρμακείων. Ήδη το 2014 ο τζίρος που έκαναν τα online φαρμακεία στην Ελλάδα πλησίασε τα 80 εκ. Ευρώ, ενώ πριν 2 χρόνια ήταν μόλις 10 εκ. Ευρώ. Και αυτό το στοιχείο αποδεικνύει πόσο γρήγορα οι Έλληνες υιοθετούν τις ηλεκτρονικές αγορές σε είδη καθημερινής φροντίδας, περιποίησης και συμπληρωμάτων διατροφής.