Το techpress.gr βρέθηκε πριν λίγες ημέρες στην 28η έκδοση μιας εκ των παλαιότερων εκθέσεων τεχνολογίας του MWC 2015. Εκεί δίνει ραντεβού κάθε χρόνο ολόκληρη η αγορά της κινητής τηλεφωνίας.

IMG_8496Στον απόηχο της μεγαλύτερης έκθεσης του κλάδου, θα φροντίσουμε συνοπτικά να σας μεταφέρουμε τα 8 πιο αξιοσημείωτα πράγματα και νέα που είδαμε με τα tech-savvy ελληνικά μάτια μας σε μια έκθεση που ουσιαστικά προαναγγέλλει την πορεία της ευρύτερης αγοράς της κινητής τηλεφωνίας για τους επερχόμενους μήνες και χρόνια.

 

1.Από το MWC σίγουρα δεν έλειπε το Ελληνικό στοιχείο:
Όπως ξέρουμε, δεν είναι λίγες οι Ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο του mobile. Έτσι βρήκαμε στο περίπτερο του ΣΕΚΕΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος) διάφορες αξιόλογες Ελληνικές εταιρίες με αισθητή παρουσία στην παγκόσμια αγορά των λογισμικών Mobile Marketing όπως είναι οι: Cytech, DAEM, Eyelead, Fasmetrics, Horizon, Innovathens, M-Stat καθώς και εταιρίες με χρόνια παρουσίας στο MWC Globo, Mobile Media, Going Up και Intracom.

 

2. Το 5G και τα Smart Cities δεν αργούν:
Η λέξη “5G” δεν σταμάτησε ποτέ να ηχείται στην έκθεση. Αν και ο επίσημος στόχος για την ανάπτυξη δικτύων 5G είναι το 2020, η σημασία που δόθηκε σε αυτή την τεχνολογία κατά την διάρκεια της έκθεσης, μας αφήνει να ελπίζουμε ότι θα υποδεχθούμε τις αστραπιαίες ταχύτητες του 5G πιο σύντομα από το κλείσιμο της δεκαετίας.
Ακολούθως και οι έννοιες των Smart Homes, Smart Cities και M2M συζητήθηκαν και προβλήθηκαν πολύ ως ένας πολλά υποσχόμενος χώρος για τα χρόνια που θα έρθουν.

 

3. Τα trends της χρονιάς είναι αναμφισβήτητα τα wearable devices:
IMG_8500Αν και η Samsung παραδέχτηκε ότι δεν σκοπεύει να δημιουργήσει καινούργια wearable devices μετά το πρωτοπόρο ρολόι χειρός Galaxy Gear, που πρωτοκυκλοφόρησε το 2013, η Huawei, η LG, η Monohm και η Kairos παρουσίασαν τα δικά τους Smartwatch τραβώντας μεγάλη προσοχή, σε μία προσπάθεια να προλάβουν την αναμενόμενη είσοδο της Apple και σε αυτή την αγορά. Και για να μην νομίζετε ότι παρουσιάστηκαν μόνο ρολόγια στη κατηγορία ρουχισμού, σας πληροφορούμε ότι είδαμε έως και ένα βαλιτσάκι που ζυγίζει τον εαυτό του και αναγνωρίζει που βρίσκεται ανά πάσα στιγμή.

 

4. Το Virtual Reality είναι εδώ για τα καλά:
Το βλέπουμε εδώ και καιρό στα Timelines μας. Μας εντυπωσιάζουν στο Youtube. Τα Virtual Reality Goggles είναι επίσημα εδώ και αυτό φάνηκε και στο MWC. Σε αυτό τον κλάδο που μέχρι τώρα κυριαρχεί η Oculus, μπήκε η HTC με το Vive Headset για να μας υπενθυμίσει ότι ήταν και θα είναι μια εταιρία που δεν διστάζει να επενδύει μεγάλα ποσά, ώστε να είναι από τις πρώτες που θα εξερευνήσουν καινούργια παρακλάδια του mobile tech.

 

5. Η Google μπαίνει στον χώρο της παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας:
Ο αναμφισβήτητος πρωταθλητής της αναζήτησης θέλει εδώ και καιρό να μπει στον χώρο της παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας καθώς, το μοντέλο ανάπτυξής του δεν είναι άλλο από αυτό της στοχοθετημένης διαφήμισης. Τι εννοούμε; Με λίγα λόγια, η Google έχει τα περιθώρια να αναπτύσσει λογισμικά όπως το Android, και να επενδύει σε διαστημικά projects όπως το Google Loon χωρίς άμεσο κέρδος, γιατί πολύ απλά, το μόνο πράγμα που περιορίζει την ανάπτυξη της Google είναι η ταχύτητα ανάπτυξης της πρόσβασης όλων στο διαδίκτυο. Έτσι, στο φετινό MWC η Google ανακοίνωσε ότι θα αναζητήσει συνεργασίες, ώστε να εισέλθει στο κλάδο της παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.

 

6. Η Samsung ήταν αυτή που έκλεψε την παράσταση των παρουσιάσεων:
IMG_8501Παρουσιάζοντας το Samsung Pay, μια εφαρμογή που είναι συμβατή με μαγνητικές ταμειακές συσκευές και επιτρέπει ασφαλείς αγορές στα καταστήματα της γειτονιάς με ένα απλό smartphone, η Samsung κατάφερε να δώσει μία ολοκληρωμένη απάντηση στο Apple Pay. Συνεχίζοντας να εκπλήσσει, η Κορεάτικη εταιρία παρουσίασε τη νέα κορυφαία της συσκευή Smartphone: το Samsung Galaxy S6. Η συσκευή αυτή ξεχώρισε για μια σειρά από λόγους, αλλά αυτοί που μας άφησαν άφωνους ήταν σίγουρα η ευκρίνεια της οθόνης και η ποιότητα των υλικών κατασκευής που ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Σημαντική παρουσία είχε και η Huawei.

 

7. Το MWC δεν είναι μόνο για να εντυπωσιάζονται τα Media και οι καταναλωτές:
Αν και προσελκύει πολύ κόσμο και γίνονται κατά τη διάρκειά της πολλές αποκαλύψεις προϊόντων, η πλειοψηφία των επισκεπτών του MWC είναι C-Level executives. Με λίγα λόγια, είναι μία έκθεση στην οποία συναντιούνται πολλοί επιχειρηματίες για να συζητήσουν συνεργασίες και στόχους για την υπόλοιπη χρονιά καθώς και για να εκφράσουν δημόσια τις ανάγκες του κλάδου τους. Στην φετινή έκθεση, ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι την ίδια ώρα που εταιρίες κινητής τηλεφωνίας ζητούσαν μεταρρυθμίσεις, ώστε να δημιουργηθούν ίσοι όροι ανταγωνισμού με τις διάφορες εταιρίες online επικοινωνίας, ο CEO της Facebook, Mark Zuckerberg, εξέφραζε την ανάγκη για δωρεάν υπηρεσίες mobile internet.

 

8. Πρόκειται για μια πραγματικά τεράστια έκθεση:
Καταφθάνοντας στη Βαρκελώνη, και πλησιάζοντας το δεύτερο μεγαλύτερο εκθεσιακό κέντρο της Ευρώπης, το «Fira Gran Via», όπου και ξεκινούσε η έκθεση το πρωί της Δευτέρας 2 Μαρτίου, μας έγινε γρήγορα αντιληπτό ότι το φετινό MWC θα ήταν αντάξιο της φήμης του. Η αρχική μας εντύπωση επιβεβαιώθηκε, όταν μας ανακοίνωσαν ότι επισκέφθηκαν την έκθεση περισσότεροι από 90,000 επιχειρηματίες, δημοσιογράφοι και μέλη της ευρύτερης κοινότητας της κινητής τηλεφωνίας, σχεδόν 2,000 εκ των οποίων, αρίθμησαν οι εκθέτες. Οι Ισπανοί έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για τη συνολική διοργάνωση και η πόλη έδειχνε πανέτοιμη να εξυπηρετήσει κάθε ανάγκη τω επισκεπτών.