Η MasterCard φέρνει στην επιφάνεια το “Mobile top app index”, έναν ευρωπαϊκό δείκτη για εφαρμογές κινητών τηλεφώνων για mobile αγορές. Η ελληνική εφαρμογή pamediakopes.gr βρέθηκε ανάμεσα τους.


mastercard_worldwide_logo
Η MasterCard ανακοινώνει το “Mobile Top App Index”, έναν μοναδικό ευρωπαϊκό δείκτη για εφαρμογές κινητών τηλεφώνων για αγορές. Ο Δείκτης παρουσιάζει όχι μόνο τις καλύτερες εφαρμογές για αγορές σε 36 ευρωπαϊκές χώρες, αλλά αποκαλύπτει και τους διάφορους τρόπους με τους οποίους οι καταναλωτές αξιοποιούν την τεχνολογία κινητών τηλεφωνών όταν κάνουν αγορές εν κινήσει.

Αναγνωρίζοντας τις καλύτερες εφαρμογές κινητών για αγορές σε 19 κατηγορίες εμπορίου και εντοπίζοντας σημαντικές τάσεις της βιομηχανίας, η cross-sector έρευνα ρίχνει φως στις μεταβαλλόμενες συνήθειες των καταναλωτών και των προγραμματιστών των εφαρμογών, καθώς και την αλληλεπίδρασή τους με τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου. Τα αποτελέσματα του δείκτη δείχνουν ότι οι καλύτερες εφαρμογές για αγορές έρχονται από τις δύο μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Γερμανία.

 

Από τις 19 καλύτερες εφαρμογές που ανέδειξε ο δείκτης, 5 βρίσκονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, 5 στην Γερμανία, και 2 στην Τουρκία. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία δεν είναι μόνο εξαιρετικά ψηλά για την ποιότητα των εφαρμογών, αλλά και για το πλήθος αυτών, μιας και οι δύο έχουν πάνω από 70 εφαρμογές για αγορές. Ο μέσος αριθμός των εφαρμογών για αγορές στην Ευρώπη, ανά χώρα, ανέρχεται στις 30.

Ανάμεσα στις εφαρμογές που διακρίθηκαν, η ελληνική pamediakopes.gr αναδείχθηκε πρώτη στην κατηγορία ‘διακοπές’. Διαθέσιμη για Android και iOS, η εφαρμογή δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να επιλέξουν και να αγοράσουν εύκολα όλες τις υπηρεσίες που αφορούν στις διακοπές -όπως αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, διαμονή, ενοικίαση αυτοκινήτου, αγορά ταξιδιωτικής ασφάλειας κτλ.

Παράλληλα, πολλές μικρές και σημαντικές λεπτομέρειες, όπως η ενσωμάτωση πληροφοριών και αξιολογήσεων από το TripAdvisor και η χρήση πολύ καλών φίλτρων αναζήτησης, κάνουν τη διαδικασία πολύ πιο εύκολη. Οι τρόποι πληρωμής περιλαμβάνουν τη χρήση καρτών και τη μεταφορά χρημάτων μέσω τραπεζικού λογαριασμού, ενώ οι χρήστες μπορούν να εκτυπώσουν τα αγορασμένα εισιτήρια στο σπίτι ή να τα συλλέξουν από τα γραφεία των συνεργαζόμενων εταιριών.

 

Top Apps by MasterCard 2015

-Argos – UK (Multi-retailers)

-BlaBlaCar – France (Personal Services)

-BiTaksi – Turkey (Taxi)

-Booking.com Hotel Reservations Worldwide & Hotel Deals – Netherlands (Accommodation)

-Conrad – Germany (Electronics and Multimedia)

-Chocogreets – Switzerland (Gifts and Surprises)

-easyJet – UK (Flight Tickets)

-Lieferheld – Germany (Meal Delivery)

-Mothercare – UK (Various)

-oBilet – Turkey (Transport)

-pamediakopes.gr – Greece (Holidays)

-Parko – Israel (Parking)

-Nexto Reader – Poland (Publishing)

-Shpock – Germany (Online Auctions and Classifieds)

-Spotlime – Italy (Entertainment Tickets)

-Sixt Rent a Car – Germany (Cars and Motorcycles)

-The Body Shop – UK (Cosmetics)

-Tesco – UK (Groceries)

-Zalando – Germany (Clothing and Fashion)

 

Ο Javier Perez, Πρόεδρος της MasterCard Europe, δήλωσε σχετικά, «Ο τρόπος που οι άνθρωποι ξοδεύουν χρήματα παγκοσμίως αλλάζει καθημερινά και στην Ευρώπη θέλουμε να αναγνωριστεί η εξαιρετική δουλειά που γίνεται, τόσο από τους παραδοσιακούς όσο και από τους νέους εμπόρους, που αξιοποιούν νέες τεχνολογίες για να κάνουν τη ζωή των καταναλωτών ευκολότερη. Το MasterCard Top App Index επικροτεί την καινοτομία και την ποικιλομορφία στην Ευρώπη, ενώ προβάλλει την πρωτοπορία των ευρωπαϊκών χωρών για τη δημιουργία ασφαλών και απλών αγοραστικών εμπειριών που οι καταναλωτές μπορούν να απολαύσουν οπουδήποτε».

 

Τα κινητά τηλέφωνα λειτουργούν σαν βιτρίνες
Ο Δρ. Carsten Sοrensen, Αναπληρωτής Καθηγητής Ψηφιακής Καινοτομίας στο London School of Economics and Political Science, εντόπισε κάποιες ακόμα τάσεις. «Οι έμποροι έχουν πλέον συνειδητοποιήσει τη σημασία της παρουσίας στις εφαρμογές για αγορές, ενώ παράλληλα, για έναν σημαντικό αριθμό εφαρμογών, οι οθόνες των κινητών τηλεφώνων λειτουργούν ως βιτρίνες καταστημάτων. Ορισμένες εφαρμογές κράτησαν απλή τη διαδικασία αγορών, δίνοντας αρκετές πληροφορίες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία, ώστε η αγοραστική εμπειρία να ταιριάξει εύκολα με το γενικότερο mobile lifestyle.”

Ο Δείκτης της MasterCard έδειξε επίσης πώς οι ευρωπαίοι έμποροι και οι προγραμματιστές των εφαρμογών ενδιαφέρονται κυρίως για επτά κατηγορίες εμπορίου, ενώ οι ίδιοι αναπτύσσουν περίπου το 65% των εφαρμογών: delivery, ταξί, εισιτήρια μέσων μεταφοράς (σιδηρόδρομος, μέσα μαζικής μεταφοράς, λεωφορεία, κ.λπ.), εκδόσεις (βιβλία, περιοδικά κ.λπ.), διαμονή, εισιτήρια για parking & ψυχαγωγία (σινεμά, θέατρο, φεστιβάλ, αθλητικές εκδηλώσεις κ.λπ.).

 

Περιβάλλον πληρωμών
Οι κάρτες πληρωμών είναι μακράν ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής για τους χρήστες και προγραμματιστές εφαρμογών, με το 52% του συνόλου των εφαρμογών για αγορές να προσφέρουν αυτή τη μέθοδο πληρωμής. Η αντικαταβολή εξακολουθεί να είναι σημαντική και είναι διαθέσιμη στο 36% του συνόλου των εφαρμογών για αγορές. Η χρήση του «ψηφιακού πορτοφολιού», όμως, αναπτύσσεται γρήγορα και είναι διαθέσιμη τώρα στο 24% των κορυφαίων εφαρμογών. Από τον κατάλογο των επικρατέστερων εφαρμογών, οι κάρτες πληρωμής και τα «ψηφιακά πορτοφόλια» καταλαμβάνουν μια σημαντικά μεγάλη θέση , τα 82% και 39% αντίστοιχα.

 

Social media: Σημάδι των καιρών;
Τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί μια απίστευτη αύξηση στα λεγόμενα “social sign-ins” των websites. Το social sing-in ή login δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες που επισκέπτονται ένα site να μεταβούν άμεσα σε άλλο online περιβάλλον, μέσω των λογαριασμών τους στα social media, χωρίς να χρειάζεται να συμπληρώνουν συνεχώς φόρμες με τα προσωπικά τους στοιχεία. Ως αποτέλεσμα αυτής της τάσης, θα περίμενε κανείς ότι οι περισσότερες από τις εφαρμογές θα διέθεταν τέτοια δυνατότητα.
Ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν απροσδόκητα αντίθετα. Από τις 1.000 και πλέον εφαρμογές, μόνο το 7,5% προσέφερε δυνατότητες social sign-in στους χρήστες, παράλληλα με την αυτόνομη εγγραφή στοιχείων. Όμως, στο σύνολο των εφαρμογών που επιλέχθηκαν για την τελική αξιολόγηση, το ποσοστό αυτό διπλασιάστηκε (παραμένοντας βέβαια εξαιρετικά χαμηλό). Λίγο παραπάνω από το 1/5 αυτών των εφαρμογών διαθέτουν λειτουργία social sign-in.