Η Nokia επιδεικνύει την τεχνογνωσία της στη διαχείριση δεδομένων ευρυζωνικών δικτύων κινητής τηλεφωνίας και τη διατήρηση της πελατειακής αφοσίωσης.


mobile-broadband1Παραθέτει σημαντικά ευρήματα από την μελέτη Acquisition and Retention Study 2014, που εκπονεί ή ίδια, για να υπογραμμίσει την ετοιμότητά της για μελλοντικές προκλήσεις και ευκαιρίες


Παρουσιάζει λύσεις και υπηρεσίες αιχμής για την αντιμετώπιση της αύξησης στην κίνηση δεδομένων ευρυζωνικών δικτύων κινητής τηλεφωνίας και για τη διατήρηση της πελατειακής αφοσίωσης


Η «όρεξη» των συνδρομητών για εφαρμογές έχει καταγράψει ιστορικό υψηλό. Σύμφωνα με την μελέτη 2014 Acquisition and Retention Study * της Nokia, το μερίδιο των εντατικών/ενεργών** χρηστών στις ανεπτυγμένες χώρες έχει φτάσει το 75%, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σχέση με το 2013. Οι χρήστες αυτοί χρησιμοποιούν τακτικά τις κινητές συσκευές τους για περιήγηση στο Διαδίκτυο, βιντεοκλήσεις, οικονομικές συναλλαγές και αποστολή/λήψη αρχείων.


Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της μελέτης, οι πάροχοι δικτύων κινητής τηλεφωνίας που απολαμβάνουν τη μεγαλύτερη πελατειακή αφοσίωση είναι εκείνοι που υπερτερούν έναντι των ανταγωνιστών τους από πλευράς απόδοσης δικτύου, ποιότητας υπηρεσιών και εξυπηρέτησης πελατών. Την ίδια στιγμή, τα ευρήματα τονίζουν επίσης ότι το 40% των χρηστών παγκοσμίως σκέπτονται να αλλάξουν πάροχο μέσα στους επόμενους 12 μήνες – κάτι που αποτελεί έναν «καλό» λόγο ανησυχίας για τους παρόχους δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Με δεδομένο αυτό το σενάριο, η ποιότητα των υπηρεσιών ομιλίας και δεδομένων συνιστά το «κλειδί» για τη διασφάλιση της πελατειακής αφοσίωσης σε έναν κόσμο που περιστρέφεται γύρω από τα smartphone.


Το κόστος και οι χρεώσεις είναι εξίσου σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τους συνδρομητές. Σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο, η απόδοση στην εξυπηρέτηση πελατών έχει ισχυρή επίδραση στη διατήρηση των συνδρομητών στις ανεπτυγμένες χώρες.


Αναγνωρίζοντας αυτές τις τάσεις, η Nokia διοργάνωσε τηv εκδήλωση «Mobile World Congress revisited» στην Αθήνα για να παρουσιάσει λύσεις και υπηρεσίες που βοηθούν τους παρόχους δικτύων κινητής τηλεφωνίας να διαχειριστούν την τεράστια αύξηση στην κίνηση δεδομένων ασύρματων δικτύων και τη διατήρηση της πελατειακής αφοσίωσης. Σύμφωνα με την εταιρεία, μέχρι το 2020, τα ευρυζωνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας θα πρέπει να αποδίδουν επικερδώς 1 gigabyte εξατομικευμένων δεδομένων ανά χρήστη την ημέρα, γι’ αυτό και επανέλαβε την πρόθεσή της να βοηθήσει τους παρόχους δικτύων κινητής τηλεφωνίας να ανταποκριθούν επιτυχώς.


Επιπλέον, έπειτα από την επιτυχημένη πρωτοποριακή εισαγωγή του carrier aggregation σε τρία εμπορικά δίκτυα LTE-Advanced στην Κορέα την περασμένη χρονιά, η Nokia παρουσιάζει τo aggregation σε φάσμα τριών carrier, πράγμα που θα επιτρέψει την επίτευξη ταχυτήτων λήψης δεδομένων μέχρι και 450 Mbps.


Έχοντας υπάρξει ένας από τους πρωτοπόρους υποστηρικτές ς του telco cloud, από την πρώτη κιόλας στιγμή της «γένεσής» του, η Nokia ετοιμάζεται να το κάνει διαθέσιμο για εμπορική εφαρμογή ενώ, συγχρόνως, αναπτύσσει ένα πρόγραμμα συνεργασιών για να υποστηρίξει τις πρωτοβουλίες της. Η νέα λειτουργία επιτρέπει στους παρόχους δικτύων κινητής τηλεφωνίας να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει το telco cloud, όπως ευέλικτη δυναμικότητα για τη διασφάλιση της καλύτερης δυνατής εμπειρίας των πελατών σε οποιεσδήποτε συνθήκες κίνησης στο δίκτυο, υψηλότερο βαθμό αξιοποίησης των επενδύσεων σε υλικό εξοπλισμό, μικρότερους χρόνους διάθεσης των νέων υπηρεσιών στην αγορά και αποδοτική ανάπτυξη πιο πρωτοποριακών υπηρεσιών.


Η Nokia παρουσιάζει επίσης τη λύση CEM for Loyalty Scores, η οποία συσχετίζει τους δείκτες KPI των δικτύων με τα Loyalty Scores (ποσοστά αφοσίωσης), όπως είναι το Net Promoter Score, έτσι ώστε η εταιρεία του παρόχου κινητής τηλεφωνίας να μπορεί να έχει πλήρη εικόνα της πελατειακής αφοσίωσης και να είναι σε θέση να σχεδιάζει τις ανάλογες βελτιωτικές δράσεις της.


Η μελέτη της Nokia τονίζει επίσης το γεγονός ότι η ασφάλεια είναι ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα τους χρήστες, καθώς το 75% των πελατών θεωρούν ότι την ευθύνη για την ασφάλεια την έχει ο εκάστοτε πάροχος δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Για να βοηθήσει την κοινότητα των παρόχων δικτύων κινητής τηλεφωνίας να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα, η εταιρεία παρουσιάζει επίσης το Mobile Guard, μια καινοτομία προσανατολισμένη στους παρόχους, η οποία αξιοποιεί προηγμένες τεχνικές αντιστοίχησης μοτίβων κίνησης δικτύου με σκοπό τον εντοπισμό και τον περιορισμό των επιθέσεων από κακόβουλο λογισμικό.


«Από το 2014 έως το 2018, στην Ελλάδα, αναμένεται να υπάρξει αύξηση 47% στον αριθμό των συνδρομητών ευρυζωνικών δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Με τις καινοτομίες μας στο χώρο των ευρυζωνικών δικτύων κινητής τηλεφωνίας, τη διαχείριση της εμπειρίας πελατών και τις γενικής χρήσης υπηρεσίες που παρουσιάζουμε, η Nokia δείχνει για μία ακόμα φορά την εμπορική της ετοιμότητα στο να βοηθήσει τους παρόχους δικτύων κινητής τηλεφωνίας της χώρας να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στο πρόβλημα της επικείμενης ραγδαίας αύξησης της κίνησης δεδομένων στα ασύρματα δίκτυα», δήλωσε ο Αθανάσιος Έξαρχος, Διευθύνων Σύμβουλος της Nokia, Networks στην Ελλάδα