Το Σχέδιο Δράσης της ΕΕΤΤ για το 2014 παρουσίασε ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ, κ. Κ. Λουρόπουλος, μαζί με τους δύο Αντιπροέδρους της Αρχής.


sxedio drasis eettΤο συνοπτικό Σχέδιο Δράσης, που ανακοινώθηκε, αναπτύχθηκε κατόπιν συνεργασίας όλων των διευθύνσεων και σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της Αρχής για το 2014. Αποτελεί δε το συγκερασμό τόσο των βραχυπρόθεσμων ενεργειών της διοίκησης της ΕΕΤΤ όσο και της προετοιμασίας αυτής για μακροχρόνιες τοποθετήσεις απέναντι στις εξελίξεις που διαφαίνονται στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και διεθνώς. Βάσει του σχεδίου αυτού, θα παρακολουθείται και θα αξιολογείται η πορεία υλοποίησης του έργου της ΕΕΤΤ, κατά τη διάρκεια του έτους.


Επισημαίνεται ότι για τη συγκρότηση του Σχεδίου Δράσης 2014 ελήφθησαν υπόψη οι εξωτερικές και μακροοικονομικές συνθήκες που αφορούν την ΕΕΤΤ. Κύρια παράμετρο αποτέλεσε η κινητικότητα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προώθηση και την υλοποίηση της ιδέας της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς. Η κίνηση αυτή χαρακτηρίζεται, επί του παρόντος, από έντονες διαφορές απόψεων ανάμεσα στις διάφορες ομάδες που ενδιαφέρονται για τον κλάδο (stakeholders). Αν και σχεδόν όλες οι ομάδες συμφωνούν ότι η Ενιαία Ψηφιακή Αγορά είναι μία ανάγκη για την Ευρώπη, εν τούτοις ο «οδικός χάρτης» προς την επίτευξή της δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί. Η Ελληνική Προεδρία 2014 εργάζεται ήδη προς την κατεύθυνση αυτή. Όσον αφορά τις μακροοικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, η ΕΕΤΤ εξακολουθεί να στηρίζει τις δράσεις της στην παραδοχή ότι οι κλάδοι υπό ρύθμιση αποτελούν πυλώνες ανάπτυξης της οικονομίας μέσω της προσέγγισης επενδύσεων.


Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Σχεδίου Δράσης 2014, επισημάνθηκε η απειλή διεύρυνσης του ψηφιακού χάσματος, καθότι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, βρισκόμαστε και πάλι σε συνθήκες διεύρυνσης του ψηφιακού χάσματος, το οποίο απειλεί μεμονωμένα άτομα ή ευρύτερες ομάδες του πληθυσμού με αποκλεισμούς κάθε είδους: αποκλεισμούς τοποθεσίας, εισοδήματος, ηλικίας, ειδικών κατηγοριών πολιτών, κ.ά. Στην ΕΕΤΤ, ως ανεξάρτητη ρυθμιστική Αρχή, έχει ανατεθεί από το Νόμο η εποπτεία των αγορών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών ώστε να εξασφαλίζεται ότι αυτές λειτουργούν χωρίς αποκλεισμούς και σε ανταγωνιστικές συνθήκες, γεγονός που τελικά συμβάλλει στην προστασία του καταναλωτή και την ανάπτυξη των ρυθμιζόμενων κλάδων.


Ως άξονες δράσης της ΕΕΤΤ για το 2014 ορίζονται οι ακόλουθοι:


Α. Διατηρούμε ό,τι λειτουργεί σωστά με προτεραιότητες τη διεξαγωγή ανάλυσης αγορών σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο, την προετοιμασία ρυθμίσεων για την Καθολική Υπηρεσία (ΚΥ), την απόφαση για το καθαρό κόστος της ΚΥ για το 2010, την ολοκλήρωση του κοστολογικού ελέγχου του ΟΤΕ και τον ορισμό τιμών προϊόντων για το 2014, τη μείωση των τελών τερματισμού στη χονδρική αγορά κλήσεων προς σταθερά δίκτυα, την αύξηση των ελέγχων στην αγορά ραδιοεξοπλισμού και τηλεπικοινωνιακού τερματικού εξοπλισμού και την εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.


Β. Επιβεβαιώνουμε τη Ανεξαρτησία της Αρχής με ενέργειες όπως είναι η διεύρυνση και ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της ΕΕΤΤ, η γνωστοποίηση του mini model για τον προέλεγχο και την έγκριση των οικονομικών προγραμμάτων του ΟΤΕ, η αύξηση των ελέγχων συμμόρφωσης των παρόχων με το κανονιστικό πλαίσιο και στις δύο εποπτευόμενες αγορές, η έκδοση Κανονισμού για την πρόσβαση στο δημόσιο ταχυδρομικό δίκτυο, ο ορισμός προϋποθέσεων για τη διανομή ταχυδρομικών αντικειμένων, καθώς και η ανακοίνωση αποτελεσμάτων στις μετρήσεις ποιότητας για την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία το 2013.


Γ. Βελτιώνουμε την εσωτερική αποτελεσματικότητα, επανεξετάζοντας και ενισχύοντας τις υπηρεσίες της ΕΕΤΤ και προωθώντας την αυτοματοποίηση διαδικασιών, την υλοποίηση Παρατηρητηρίου τιμών τηλεπικοινωνιακών & ταχυδρομικών προϊόντων λιανικής έως το 2015, την επέκταση και βελτίωση των διαδικασιών αδειοδότησης για ασύρματα δίκτυα, τις μετρήσεις για τους δείκτες ποιότητας σε υπηρεσίες κινητής ευρυζωνικότητας, την επέκταση του Συστήματος Αποτίμησης Ποιότητας Ευρυζωνικών Συνδέσεων «ΥΠΕΡΙΩΝ», την επιτάχυνση της διαχείρισης καταγγελιών από καταναλωτές, τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού εποπτείας φάσματος κυρίως στα περιφερειακά γραφεία της ΕΕΤΤ, την επέκταση της ηλεκτρονικής εφαρμογής του μητρώου ταχυδρομικών υπηρεσιών και την αγγλική έκδοση του Γεωγραφικού Συστήματος Ταχυδρομείων (GIS).


Δ. Μεγιστοποιούμε το δημόσιο όφελος από την εκμετάλλευση σπάνιων πόρων με την επίβλεψη της υλοποίησης του δικτύου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, την ολοκλήρωση των δύο διαγωνιστικών διαδικασιών για τις ζώνες συχνοτήτων 3,4-3,8GHz και 800MHz και 2,6MHz (ψηφιακό μέρισμα) και τη διεξαγωγή μελέτης για τον ανασχεδιασμό του πληροφοριακού συστήματος και των διαδικασιών διαχείρισης των ταχυδρομικών κωδικών.


Ε. Εντοπίζουμε και συμμετέχουμε σε πρωτοβουλίες e-επιχειρείν με τη διεξαγωγή έρευνας καταναλωτών σε θέματα SMP, ΚΥ και περιαγωγής, καθώς και ετήσιων αναλύσεων και άλλων μελετών για τις νέες τάσεις στην ταχυδρομική αγορά, αλλά και παρεμβάσεις της ΕΕΤΤ σε ευρύτερα έργα G2G, G2C, B2B, B2C.


ΣΤ. Συμβάλλουμε στον ευρωπαϊκό διάλογο για ρυθμιστικά θέματα συμμετέχοντας σε διεθνείς και ευρωπαϊκές επιτροπές, οργανισμούς, φορείς και ομάδες και μεταφέροντας τεχνογνωσία και βέλτιστες πρακτικές.


Κλείνοντας και όσον αφορά το μέλλον των δύο εποπτευόμενων αγορών, σημειώθηκε ότι οι διαμορφούμενες τεχνολογικές εξελίξεις και συνθήκες αγορών επιβάλλουν εγρήγορση σε όλα τα μέτωπα. Η εξέλιξη των ζητημάτων της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς (ενδεχόμενη εξάλειψη τελών περιαγωγής και διεθνών κλήσεων, ενιαία αδειοδότηση, Δίκτυα Πρόσβασης Νέας Γενιάς, κεντρική διαχείριση της διάθεσης του φάσματος, δικτυακή ουδετερότητα), αλλά και η εκρηκτική άνοδος της χρήσης έξυπνων κινητών τηλεφώνων και το Internet των πραγμάτων είναι ζητήματα που δεν θα αφήσουν ανεπηρέαστο κανένα ρυθμιστή, όχι μόνο την ΕΕΤΤ, αλλά παγκοσμίως. Είναι ζητήματα που οδηγούν σε ένα εντελώς νέο τοπίο αγορών και μοντέλων συμπεριφοράς, ατόμων και επιχειρήσεων. Η ΕΕΤΤ παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις αυτές και θα τοποθετηθεί με ένα πενταετές σχέδιο δράσης, το οποίο ήδη άρχισε να συζητείται στην Ολομέλεια.