Το Ericsson ConsumerLab αναγνώρισε και μας παρουσιάζει αναλυτικότερα ορισμένες από τις σημαντικότερες καταναλωτικές τάσεις για το 2014 και μετέπειτα.


10 trends ericssonΟι εφαρμογές αλλάζουν την κοινωνία, ο νέος κωδικός είναι το σώμα σας και οι αισθητήρες καταλαμβάνουν την καθημερινότητα: οι τάσεις που θα έχουν τις σημαντικότερες συνέπειες


Η κατανάλωση περιεχομένου βίντεο αυξάνεται και οι φίλοι μας έχουν μεγάλη επιρροή στο τι παρακολουθούμε


Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του 2013, το Ericsson ConsumerLab εντόπισε τις πιο σημαντικές τάσεις των καταναλωτών για το 2014 και μετέπειτα. Για περισσότερα από 15 χρόνια, το ConsumerLab παράγει σημαντικό ερευνητικό έργο στον τομέα των ανθρώπινων αξιών, συμπεριφορών και τρόπων χρήσης των προϊόντων και υπηρεσιών ΤΠΕ. Το παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμά μας βασίζεται σε ετήσιες συνεντεύξεις με περισσότερα από 100.000 άτομα, σε περισσότερες από 40 χώρες και 15 μεγαλουπόλεις.


Ο Michael Björn, Head of Research στο Ericsson ConsumerLab, λέει: «Η πιο σημαντική τάση που παρατηρούμε είναι η μαζική ζήτηση για νέες εφαρμογές και υπηρεσίες σε όλους του βιομηχανικούς κλάδους και κοινωνικούς τομείς, η οποία έχει τη δυνατότητα να επιφέρει ριζικές αλλαγές στην καθημερινή ζωή».


Οι εφαρμογές αλλάζουν την κοινωνία. Η γρήγορη παγκόσμια απορρόφηση των έξυπνων κινητών συσκευών έχει αλλάξει δραστικά τον τρόπο που επικοινωνούμε και χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο. Πλέον μπαίνουμε σε μια νέα φάση ραγδαίας διαφοροποίησης της χρήσης smartphone και οι άνθρωποι αναζητούν νέες εφαρμογές σε όλους τους τομείς της κοινωνίας. Αυτό περιλαμβάνει τα πάντα, από τα καθημερινά ψώνια και τη φροντίδα των νηπίων, μέχρι την επικοινωνία με τις αρχές και τα μέσα μεταφοράς. Οι εφαρμογές γίνονται πιο σημαντικές από τη συσκευή στην οποία χρησιμοποιούνται.
Ο νέος κωδικός είναι το σώμα σας. Οι ιστοσελίδες απαιτούν πιο πολύπλοκους κωδικούς πρόσβασης που συνδυάζουν αριθμούς, γράμματα και σύμβολα – σχεδόν αδύνατο να συγκρατηθούν στη μνήμη. Αυτό οδηγεί σε ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για βιομετρικές εναλλακτικές λύσεις. Για παράδειγμα, η έρευνά μας διαπίστωσε ότι το 52% των χρηστών smartphone θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα δακτυλικά τους αποτυπώματα αντί των κωδικών πρόσβασης και το 48% ενδιαφέρονται για τη χρήση της αναγνώρισης ίριδας για το ξεκλείδωμα της οθόνης τους. Το 74% των χρηστών πιστεύουν ότι τα βιομετρικά smartphones θα γίνoυν ο κανόνας μέσα στη διάρκεια του 2014.
Ο ποσοτικοποιημένος εαυτός. Η αρτηριακή πίεση, ο σφυγμός και τα βήματα είναι μόνο μερικά από τα μεγέθη που θέλουμε να μετρούμε με έξυπνες κινητές συσκευές, χρησιμοποιώντας προσωποποιημένα δεδομένα. Το μόνο που χρειάζεστε είναι να ξεκινήσετε μια εφαρμογή για να παρακολουθείτε τις δραστηριότητές σας και να γνωρίσετε τον εαυτό σας καλύτερα. Το 40% των χρηστών smartphone θέλουν το τηλέφωνό τους να παρακολουθεί όλες τις φυσικές τους δραστηριότητες και το 56% θα ήθελε να παρακολουθεί την πίεση του αίματος και το σφυγμό του με τη χρήση ενός δαχτυλιδιού.
Internet παντού. Η εμπειρία του διαδικτύου έχει μείνει πίσω, ως θέμα, σε σχέση με τις υπηρεσίες κλήσεων. Οι χρήστες smartphone συνειδητοποιούν ότι οι μπάρες σήματος στις συσκευές τους δεν παρέχουν πλέον αξιόπιστη καθοδήγηση, καθώς ένα σήμα που είναι επαρκές για μια φωνητική κλήση μπορεί να μην είναι αρκετά καλό για τις υπηρεσίες διαδικτύου. Η έρευνά μας διαπίστωσε ότι η χαμηλότερη ικανοποίηση των χρηστών προέρχεται από την ποιότητα της διαδικτυακής εμπειρίας, για παράδειγμα στο μετρό.
Τα smartphones μειώνουν το ψηφιακό χάσμα. Η πρόσβαση στο διαδίκτυο σε παγκόσμια κλίμακα εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής και να κατανέμεται άνισα, οδηγώντας σε αυτό που αναφέρεται ως ψηφιακό χάσμα. Η έλευση των φθηνότερων smartphones σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν χρειάζονται πλέον δαπανηρές υπολογιστικές συσκευές για να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες διαδικτύου. Το 51% των καταναλωτών παγκοσμίως θεωρούν ότι το κινητό τους τηλέφωνο είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της τεχνολογίας και για πολλούς έχει γίνει η κύρια συσκευή για τη χρήση του διαδικτύου.
Τα οφέλη του διαδικτύου ξεπερνούν τα μειονεκτήματά του. Καθώς το διαδίκτυο γίνεται αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής μας ζωής, οι κίνδυνοι που συνδέονται με τη χρήση του γίνονται όλο και πιο εμφανείς. Το 56% των καθημερινών χρηστών του διαδικτύου ανησυχούν για τα ζητήματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής. Ωστόσο, μόνο το 4% λέει ότι θα χρησιμοποιούσε λιγότερο το διαδίκτυο για αυτό το λόγο. Αντ’ αυτού, οι καταναλωτές εφαρμόζουν στρατηγικές για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου, όπως το να είναι πιο προσεκτικοί σχετικά με το είδος των προσωπικών πληροφοριών που παρέχουν.
Video on command. Παρά τη μεγαλύτερη ποικιλία σε πηγές ενημέρωσης, είμαστε λιγότερο αυτόνομοι στο τι επιλέγουμε να παρακολουθήσουμε. Στην πραγματικότητα οι φίλοι μας αποδεικνύονται ιδιαίτερα ισχυροί παράγοντες όταν πρόκειται για την προβολή υλικού βίντεο. Το 38% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι παρακολουθούν αρχεία βίντεο που συνιστώνται από τους φίλους τους αρκετές φορές την εβδομάδα. Οι φίλοι μας έχουν σχεδόν εξίσου μεγάλη επιρροή στην ανάγνωση blog και στις μουσικές μας συνήθειες.
Διαφάνεια στη χρήση δεδομένων. Το 48% των καταναλωτών χρησιμοποιούν εφαρμογές για την καλύτερη κατανόηση της κατανάλωσης δεδομένων. Ενώ το 41% θέλει απλώς να ξέρει τον όγκο των διακινούμενων δεδομένων, το 33% θέλει να βεβαιώνεται ότι έχει χρεωθεί σωστά και το 31% τα παρακολουθεί ώστε να μην ξεπερνάει το όριο που έχει τεθεί από τον πάροχό του. Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 37% των ιδιοκτητών smartphone χρησιμοποιούν τακτικά εφαρμογές για να ελέγξουν την ταχύτητα σύνδεσής τους.
Εξυπνοι αισθητήρες σε καθημερινές τοποθεσίες. Καθώς οι διαδραστικές υπηρεσίες μέσω διαδικτύου είναι πλέον κοινός τόπος, οι καταναλωτές περιμένουν το φυσικό μας περιβάλλον να ανταποκρίνεται στις νέες λύσεις. Περίπου το 60% των ιδιοκτητών smartphone θεωρούν ότι μέχρι το τέλος του 2016 οι αισθητήρες θα πρέπει να χρησιμοποιούνται παντού, από την υγειονομική περίθαλψη και τις δημόσιες συγκοινωνίες, μέχρι τα αυτοκίνητα, τα σπίτια και τους χώρους εργασίας μας.
Έναρξη, παύση, συνέχιση αλλού. Καθώς το 19% του συνολικού χρόνου προβολής τηλεοπτικού περιεχομένου πραγματοποιείται σε τηλέφωνα και ταμπλέτες, οι καταναλωτές αλλάζουν συνεχώς τις τοποθεσίες που παρακολουθούν τηλεόραση για να ταιριάζουν με την καθημερινότητά τους. Για παράδειγμα, ξεκινούν την προβολή περιεχομένου στο σπίτι, διακόπτουν προσωρινά και συνεχίζουν την παρακολούθηση στη διαδρομή προς τον τόπο εργασίας. Κατά την μετάβαση αυτή, πολλές φορές αλλάζει και η συσκευή παρακολούθησης.