Η Amadeus IT Holding S.A., μητρική εταιρεία του Ομίλου Amadeus ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2013 (για το εξάμηνο που τελείωσε στις 30 Ιουνίου 2013).


Amadeus HellasΤα προσαρμοσμένα κέρδη για το πρώτο μισό του έτους αυξήθηκαν κατά 5,2% και έφτασαν τα 349,6 εκ. ευρώ. Αυτά τα αποτελέσματα υποστηρίχθηκαν από ανάπτυξη των εσόδων κατά 5,7% στα 1.595,1 εκ. ευρώ και αύξηση 6,3% στα Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων στα 645,9 εκ. ευρώ.


Το ενοποιημένο χρέος μειώθηκε περαιτέρω στα 1.319,8 εκ. ευρώ στις 30 Ιουνίου 2013, (με βάση τους όρους σύμβασης της συμφωνία πίστωσης). Η μείωση του ποσού άγγιξε τα 175,4 εκ. ευρώ σε σχέση με τις 31 Δεκεμβρίου 2012 και αντιστοιχεί σε 1,15x των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των τελευταίων 12 μηνών.


Η σταθερή ετήσια ανάπτυξη συνεχίστηκε τόσο στον Τομέα Διανομής, όσο και στον Τομέα των Τεχνολογικών Λύσεων. Τα έσοδα από τη Διανομή αυξήθηκαν κατά 5,0% στα 1.215,6 εκ. ευρώ, με τον αριθμό των αεροπορικών κρατήσεων από ταξιδιωτικά γραφεία να αυξάνεται κατά 5,8%, στα 233,1 εκ. ευρώ, που υποστηρίχθηκε από επέκταση 1,7 ποσοστιαίων μονάδων στο μερίδιο αγοράς της Amadeus στις αεροπορικές κρατήσεις3 των ταξιδιωτικών γραφείων, φτάνοντας έτσι το 40,0%. Τα έσοδα από τις Τεχνολογικές Λύσεις αυξήθηκαν κατά 8,0% στα 379,5 εκ. ευρώ, και υποστηρίχθηκαν από περαιτέρω μετακινήσεις πελατών, με αποτέλεσμα αύξηση 9,7% τους επιβάτες που επιβιβάστηκαν4 (PB), φτάνοντας συνολικά τα 284,1 εκ. ευρώ. Βάσει των υπαρχόντων συμβολαίων, η Amadeus κάνει προβλέψεις για πάνω από 800 εκατομμύρια επιβάτες που επιβιβάστηκαν

[5] για το 2015, το οποίο θα αποτελέσει βελτίωση 42% σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών των οποίων τα δεδομένα πέρασαν από επεξεργασία στην πλατφόρμα το 2012.


Τα ισχυρά αποτελέσματα και στα δύο πρώτα τρίμηνα υποστήριξαν τη συνολική απόδοση της εταιρείας για το πρώτο εξάμηνο. Στο δεύτερο τρίμηνο, τα προσαρμοσμένα κέρδη αυξήθηκαν κατά 5,4% στα 173,4 εκ. ευρώ, τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 7,4% στα 800,1 εκ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων αυξήθηκαν κατά 7,4% στα 322,5 εκ. ευρώ.


Η Amadeus αναβαθμίστηκε επίσης από δύο οίκους πιστωτικής αξιολόγησης κατά το δεύτερο τρίμηνο. Η Υπηρεσία Επενδυτών της Moody’s αναβάθμισε στο Baa2 (από Baa3 πριν) τις αξιολογήσεις μακροπρόθεσμης διαβάθμισης και μη εξασφαλισμένου χρέους. Η Standard & Poor’s αναβάθμισε την μακροπρόθεσμη και βραχυπρόθεσμη αξιολόγησή της σε ‘BBB/A-2’, από ‘BBB-/A-3’ που ήταν πριν. Και οι δύο οίκοι διατήρησαν σταθερή την πρόβλεψη τους για την Amadeus.


Ο κ. Luis Maroto, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Amadeus, σχολίασε: “Αυτά τα αποτελέσματα τονίζουν την συνέπεια που χαρακτηρίζει την επιτυχία μας στην ανάπτυξη προσιτής τεχνολογίας, η οποία ωφελεί τους πελάτες μας. Παρά την υπολογίσιμη τεχνολογική πολυπλοκότητα και τις οικονομικές προκλήσεις, η καινοτομία που προσφέρουμε βοηθά τους πελάτες να προσαρμόζονται και να γίνονται πιο ανταγωνιστικοί.


Για ακόμη μια φορά, ο Τομέας Διανομής αύξησε το μερίδιο αγοράς του, αυτή τη φορά κατά 1,7 ποσοστιαία μονάδα, φτάνοντας στο σύνολο το 40% και οι κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 4,7%. Επιπλέον, ο Τομέας Τεχνολογικών Λύσεων αύξησε τον αριθμό των Επιβιβασμένων Επιβατών κατά 9,7%. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 5,7% και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων βελτιώθηκαν κατά 6,3%. Κυρίως, όμως, συνεχίσαμε το ρεκόρ διαδοχικής ανάπτυξης στα προσαρμοσμένα κέρδη, με αύξηση 5,2% στα 349,6 εκ. ευρώ.


Η συνεχής επένδυση που πραγματοποιούμε για την εξέλιξη των προϊόντων και την επέκταση του portfolio μας έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο ρεκόρ ανάπτυξης που σημειώσαμε, προσελκύοντας πελάτες, όπως η συμφωνία με τα αεροδρόμια του Μονάχου και της Κοπεγχάγης πρόσφατα. Επίσης, οι καινοτόμες εξειδικευμένες παροχές μας καθοδήγησαν τη συγκράτηση των μεγεθών, όπως η νέα συμφωνία με την American Airlines.


Συνεπώς, παραμένουμε προσηλωμένοι στην Έρευνα & Ανάπτυξη για να καθοδηγήσουμε την ανάπτυξή μας. Ο τομέας Διανομής, όπου είμαστε πρωτοπόροι στο merchandising και στην αναζήτηση επόμενης γενιάς, αποτελεί ακόμη περιοχή μεγάλων ευκαιριών. Για παράδειγμα, στην Αεροπορική Τεχνολογία, όπου επεκτείνουμε το portfolio μας, τόσο για να επιτύχουμε πωλήσεις, όσο και να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες με λύσεις όπως το Revenue Accounting, Revenue Management and Loyalty. Επιπλέον, υπάρχουν αρκετοί άλλοι τομείς που παρουσιάζουν συναρπαστικές προοπτικές, με πρόσφατα παραδείγματα Τεχνολογικών Λύσεων για λειτουργίες αεροδρομίων, σιδηροδρομικών λύσεων και ξενοδοχείων.


Εργαζόμαστε σκληρά για τους πελάτες μας για να εξασφαλίσουμε ότι και το υπόλοιπο μισό του χρόνου αυτή η επιτυχία θα επαναληφθεί.”