Η εταιρεία ερευνών “GfK Retail and Technology” εκτιμά πως στην χώρα μας μέσα στο 2008 πωλήθηκαν περίπου 180.000 φορητές συσκευές GPS (PND).

roadfinder_135Το 2007 θεωρείται από την εταιρεία ερευνών “GfK Retail and Technology” ως η «εισαγωγική» χρονιά για την ελληνική αγορά των Portable Navigation Devices (PND). Κατά την διάρκειά του πωλήθηκαν, βάσει των εκτιμήσεών της, περί τις 52.000 μονάδες φορητών συσκευών GPS στην Ελλάδα. Το 2008 υπήρξε ακόμα πιο ευνοϊκό για τον συγκεκριμένο κλάδο της αγοράς, καθώς οι πωλήσεις φέρονται να έχουν αγγίξει τις 180.000, με το συνολικό τζίρο να ξεπερνά τα 33 εκατ. ευρώ.

Η Gfk, μάλιστα, υποστηρίζει πως ο τομέας των PND GPS στην Ελλάδα απέφερε περισσότερα κέρδη ακόμα και από αυτόν των Plasma τηλεοράσεων ή των MP3-MP4 players.

Η «έκρηξη» της αγοράς πλοήγησης στην χώρα μας αποδίδεται από την εταιρεία ερευνών, μεταξύ άλλων, στις αλλεπάλληλες προωθητικές ενέργειες σε ΜΜΕ και καταστήματα. Το Νοέμβριο του 2008 καταγράφηκαν στα ράφια 37 μπράντες με 130 μοντέλα, ενώ το 2007 υπήρχαν 22 μάρκες με μόλις 60 μοντέλα.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η κάθετη πτώση των τιμών, καθώς το Νοέμβριο του 2007 η μέση τιμή για μια συσκευή πλοήγησης PND κυμαίνονταν στα 268 ευρώ, για να πέσει στα 178 ευρώ μέσα στο 2008.
Η αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών με τις προσφορές τους διεκδίκησαν το μεγαλύτερο κομμάτι των προτιμήσεων των καταναλωτών, αυξάνοντας στο 60% το μερίδιο αγοράς τους, από το 50% του 2007.