Το Swarm είναι ένα παιχνίδι, το οποίο συνδέει τους κατόχους του Google Glass σε ένα δίκτυο, όπου ο καθένας διαγωνίζεται με τους συμπαίκτες του για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων.


google_glass1Στην ουσία το Swarm είναι μια μετατροπή του crowdsourcing σε παιχνίδι. Το crowdsourcing υπάρχει σαν έννοια και τρόπος λειτουργίας εδώ και αρκετά χρόνια, με τη Wikilpedia να αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα. Επίσης, ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι και το FoldIt: ένα πρόγραμμα που μετατρέπει τους υπολογισμούς αναδίπλωσης πρωτεϊνών σε ένα παιχνίδι, όπου ο χρήστης πρέπει να «logάρει» σε ένα συγκεκριμένο site από το PC του.


Οι Ντάνιελ Εστράντα (University of Illinois, Urbana-Champaign) και Τζόναθαν Λόχεντ (Columbia University, New York) επιδιώκουν να φέρουν το crowdsourcing στο Glass, μέσω του Swarm, το οποίο βάζει τον χρήστη του Glass στο ρόλο ενός μυρμηγκιού. Ο κάθε παίκτης αφήνει πίσω του εικονικά ίχνη στο χάρτη του παιχνιδιού, τα οποία ξεθωριάζουν αν δεν τα ακολουθούν άλλοι.


Οι παίκτες αναζητούν εικονικούς πόρους για να ενισχύσουν την «φωλιά», και μάλιστα μπορούν να αποκτήσουν «μονοπώλιο» σε κάποια «πηγή», φωτογραφίζοντάς την στον πραγματικό κόσμο (σε μοτίβο παρεμφερές με αυτό του augmented reality παιχνιδιού, Ingress). Για να αυξήσουν τους πόρους, κάνουν πράγματα στον πραγματικό κόσμο: εάν, για παράδειγμα, οι developers θέλουν να δημιουργήσουν έναν χάρτη με συγκεκριμένες τοποθεσίες σε ένα αεροδρόμιο, δημιουργούν την ανάλογη «αποστολή» και ανταμείβουν με πόρους τους παίκτες για κάθε φωτογραφία ζητούμενης τοποθεσίας που λαμβάνουν (π.χ πρίζα).


Οι φωτογραφίες και οι καταγεγραμμένες τοποθεσίες χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για τη δημιουργία του χάρτη, τον οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει ο καθένας. Το Swarm! έχει ως στόχο την επίλυση προβλημάτων που απαιτούν την δραστηριότητα ανθρώπων στον πραγματικό κόσμο, ωστόσο δεν υπάρχουν επαρκή οικονομικά κίνητρα για να αναλάβει κάποιος την «κανονική» επίλυσή τους.


Οι Εστράντα και Λόχεντ ελπίζουν πως, μέσω της μετατροπής τέτοιων εργασιών σε παιχνίδι θα αξιοποιηθούν οι crowdsourcing δυνατότητες του κοινού, με τον Λόχεντ να οραματίζεται περαιτέρω εφαρμογές του παιχνιδιού, όπως σε πάρκα ή σε συστήματα μαζικής μεταφοράς. Οι δύο ερευνητές συγκεντρώνουν χρηματοδότηση για να έχουν έτοιμο το Swarm μέχρι τα τέλη του έτους.