Σύμφωνα με ερευνητές βρετανικών πανεπιστημίων, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των online παιχνιδιών οφείλουν να αναλάβουν δράση με στόχο την αποφυγή φαινομένων εξάρτησης παικτών.


online gamingΌπως έδειξε η έρευνα των πανεπιστημίων του Κάρντιφ, του Ντέρμπι και του Νότιγχαμ Τρεντ, υπάρχουν παίκτες οι οποίοι περνούν μέχρι και 90 ώρες «συνεδρίας» gaming, αναπτύσσοντας μία παθολογική εξάρτηση. Το βασικό τους επιχείρημα για τον κίνδυνο της εξάρτησης είναι ότι, αν και τα «συμβατικά» ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν αρχή, μέση και τέλος, αυτό δεν ισχύει στα online παιχνίδια ρόλων (mmorpg- massively multiplayer online roleplaying games), όπως το World of Warcraft, το Guild Wars, το Star Wars: The Old Republic κ.α.


Σύμφωνα με τους ερευνητές, εάν οι ίδιες οι εταιρείες δεν λάβουν μέτρα «περιορισμού» των παικτών και η δημοτικότητα των παιχνιδιών αυξηθεί, ίσως να μην υπάρχει άλλη επιλογή για τις δυτικές κυβερνήσεις από την λήψη περιοριστικών μέτρων, όπως σε κάποιες ασιατικές χώρες.


Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Addiction Research and Theory, και, όπως αναφέρεται, είναι η ίδια η φύση των παιχνιδιών που τα καθιστά εθιστικά σε τέτοιο σημείο, καθώς αποτελούν ανεξάντλητα συστήματα στόχων και επιτυχιών, με τον χαρακτήρα που ενσαρκώνει ο παίκτης να εξελίσσεται ασταμάτητα, συγκεντρώνοντας αντικείμενα και θησαυρούς και αποκτώντας νέες δυνατότητες. Κατά τους ερευνητές, το 7-11% των παικτών αντιμετωπίζουν πραγματικό πρόβλημα, καθώς θεωρούνται «παθολογικοί» παίκτες- κάποιοι εξ αυτών έχουν επιδοθεί σε συνεχές gaming διάρκειας ακόμη και 40, 60 ή και 90 ωρών.