Έρευνα του πανεπιστημίου του Οχάιο διαπιστώνει πως το άγγιγμα προϊόντων αυξάνει την επιθυμία αγοράς σε 30 δευτερόλεπτα!

Hands On MarketingΗ επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Judgment and Decision Making, διαπίστωσε ότι ακόμα και το απλό άγγιγμα με τα δάχτυλα ενός προϊόντος σε ένα κατάστημα μπορεί να δημιουργήσει ή να αυξήσει την επιθυμία γι’ αυτό, ακόμα και να κάνει τον υποψήφιο καταναλωτή πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για να το αγοράσει.

Προγενέστερες μελέτες είχαν, ήδη, δείξει ότι πολλοί άνθρωποι αρχίζουν να εξοικειώνονται και να αισθάνονται ιδιοκτήτες ενός προϊόντος πριν καν το αγοράσουν.
Η νέα έρευνα, ωστόσο, δείχνει ότι τα αισθήματα ιδιοκτησίας ενεργοποιούνται μέσα σε μόλις 30 δευτερόλεπτα από το πρώτο άγγιγμα του προϊόντος!

Οι ερευνητές εντυπωσιάστηκαν από την ικανότητα των ανθρώπων να προσκολλώνται άμεσα ακόμα και σε ασήμαντα αντικείμενα, όπως μια φτηνή καφετιέρα, απλώς και μόνο επειδή την άγγιξαν με τα χέρια τους.

Από τη στιγμή που αυτό συμβαίνει, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της έρευνας Τζέημς Γουλφ, οι υποψήφιοι καταναλωτές είναι πολύ συχνά διατεθειμένοι να την κρατήσουν.

Οι καταστηματάρχες χρησιμοποιούν, εδώ και χρόνια, την τακτική της δοκιμής πριν από την αγορά, ιδίως οι πωλητές αυτοκινήτων ή κατοικίδιων ζώων, προκειμένου να ενεργοποιήσουν τα αισθήματα ιδιοκτησίας των εν δυνάμει αγοραστών.

Η έρευνα προτρέπει τους καταναλωτές να έχουν επίγνωση αυτής της τακτικής των πωλητών, καθώς και της τάσης των ίδιων να δελεάζονται με την άμεση επαφή τους με ένα προϊόν. Ίσως τα “ηλεκτρονικά” ψώνια επιτρέπουν πιο ανεπηρέαστες αγορές βάσει των αναγκών μας και όχι βάσει υποσυνείδητων ενστίκτων ιδιοκτησίας!