Η έκθεση της Cisco αποκαλύπτει ότι το ήμισυ του συνόλου των καταναλωτών που ερωτήθηκαν παγκοσμίως αγοράζουν αυτοκίνητα με γνώμονα την τεχνολογική φήμη.


cisco logoΗ Cisco ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έκθεσης Cisco Customer Experience Report, η οποία εστίασε στην εμπειρία των καταναλωτών ως προς την αγορά και την οδήγηση αυτοκινήτων. Στη μελέτη συμμετείχαν πάνω από 1.500 καταναλωτές σε 10 χώρες. Η παγκόσμια έκθεση εξέτασε τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ως προς τη χρησιμοποιούμενη τεχνολογία, κατά την αγορά και την οδήγηση ενός αυτοκινήτου. Οι καταναλωτές επεσήμαναν επίσης ως βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις τους την προσφορά εκ μέρους των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων/αυτοκινητοβιομηχανιών πιο προσωπικής οδηγικής εμπειρίας, και την εμπιστοσύνη τους στη μελλοντική καινοτομία στον χώρο των αυτοκινήτων.


Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές θεωρούν την πληροφόρηση και την τεχνολογία ζωτικής σημασίας σε ότι έχει να κάνει σχέση με το αυτοκίνητο. Από την αγορά του έως τις υπηρεσίες σέρβις, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πιο προηγμένες τεχνολογίες (όπως τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας, ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων, τηλεφώνου, ιστοσελίδες, ενσωματωμένες συσκευές επικοινωνιών) για την επικοινωνία τους με αυτοκινητοβιομηχανίες και και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι περίπου το ήμισυ (47%) των καταναλωτών παγκοσμίως δίνουν βαρύτητα, κατά την αγορά ενός οχήματος, στη φήμη της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας ως προς τη χρησιμοποιούμενη τεχνολογία.


Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές επιθυμούν περισσότερες αλλαγές ως προς την εξατομίκευση, την ασφάλεια, την εξοικονόμηση χρόνου και κόστους. Στη Βραζιλία, την Κίνα και την Ινδία εκφράζεται σημαντικά μεγαλύτερη προθυμία για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τις οδηγικές συνήθειες, με αντάλλαγμα την οικονομία κόστους και χρόνου, και ίσως να υπάρχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.


Βασικά σημεία:
Πριν από την αγορά ενός αυτοκινήτου, οι καταναλωτές προτιμούν να αρχίσουν την έρευνά τους στο Internet.
Οι περισσότεροι καταναλωτές αρχίζουν τη διαδικασία αγοράς του αυτοκινήτου τους στο Internet: Το 83% των καταναλωτών παγκοσμίως προτιμούν να κάνουν την έρευνα αγοράς για το αυτοκίνητό τους στο Internet, σε σχέση με μόνο το 17% των καταναλωτών που προτιμούν να επικοινωνούν τηλεφωνικώς ή να επισκέπτονται αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.


Εμπιστοσύνη στην ιστοσελίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας: Το 61% των καταναλωτών χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες των αυτοκινητοβιομηχανιών για την έρευνα αγοράς τους. Αυτό είναι ενθαρρυντικό για τον ψηφιακό κόσμο, καθώς το 78% των καταναλωτών εμπιστεύονται την online έρευνά τους.


Οι καταναλωτές εκφράζουν την επιθυμία για ένα πιο αυτοματοποιημένο τρόπο παρακολούθησης του κόστους συντήρησης του αυτοκινήτου
Επιπτώσεις των τιμών της βενζίνης στην εμπειρία του καταναλωτή: Το 52% των καταναλωτών θέλουν να παρακολουθούν τις τιμές της βενζίνης από το όχημα. Η παρακολούθηση της τιμής της βενζίνης ήταν η υψηλότερη προτεραιότητα, σε σύγκριση με το 46% των καταναλωτών που θέλουν να παρακολουθούν το κόστος της ασφάλισης, το 35% που θέλουν να παρακολουθούν τη διαθεσιμότητα οδικής βοήθειας, και το 32% που θέλουν να λαμβάνουν ενημέρωση σχετικά με τις ανακλήσεις.
Παρακολούθηση του κόστους συντήρησης του αυτοκινήτου: Παρουσιάστηκε ζήτηση εκ μέρους των καταναλωτών για την παρακολούθηση του κόστους λειτουργίας του οχήματος με το 62% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι θα αγόραζαν μια συσκευή που έχει σχεδιαστεί για να τους βοηθά να παρακολουθούν τα μηνιαία έξοδα βενζίνης και συντήρησης του αυτοκινήτου τους.


Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να ανταλλάσσουν προσωπικές πληροφορίες με στόχο την εξατομίκευση, την ασφάλεια και την εξοικονόμηση χρημάτων
Χαμηλότερο κόστος ασφάλισης/συντήρησης: Το 74% θα επέτρεπε την παρακολούθηση της οδηγικής τους συμπεριφοράς προκειμένου να μειωθούν το κόστος ασφάλισης ή συντήρησης ή άλλα έξοδα.


Αυξημένη προσωπική ασφάλεια: Το 60% των καταναλωτών θα παρείχαν βιομετρικά στοιχεία, όπως δακτυλικά αποτυπώματα και δείγματα DNA, με αντάλλαγμα την εξατομικευμένη προσωπική ασφάλεια ή την ασφάλεια του αυτοκινήτου.


Εξατομικευμένο αυτοκίνητο: Το 65% θα παρείχε προσωπικά στοιχεία, όπως ύψος/βάρος, οδηγικές συνήθειες, προτιμήσεις διασκέδασης εάν αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα ένα πιο εξατομικευμένο όχημα και οδηγική εμπειρία.


Οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα ή τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό: Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές παγκοσμίως (57%) δήλωσαν ότι θα ήταν πιθανό να επιβιβαστούν σε αυτοκίνητο που ελέγχεται εξ ολοκλήρου από την τεχνολογία που δεν απαιτεί άνθρωπο οδηγό. Οι καταναλωτές που εξέφρασαν τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σχετικώς ήταν στη Βραζιλία με 96%, στην Ινδία με 86% και στην Κίνα με 70%.
Παιδιά στο αυτοκίνητο: Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών μειώθηκε στο 46%, όταν ρωτήθηκαν αν θα άφηναν τα παιδιά τους να επιβιβαστούν σε αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Οι καταναλωτές που θα ήταν λιγότερο πιθανό να επιτρέψουν κάτι τέτοιο ήταν στην Ιαπωνία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, όπου μόνο το 6% θα επέτρεπε στα παιδιά τους να επιβιβαστούν σε τηλεκατευθυνόμενο αυτοκίνητο.