Έρευνα της Focus Bari θέλει έναν στους δύο άνδρες και μια στις τρεις γυναίκες να χρησιμοποιούν καθημερινά το internet.

web_id_smΣύμφωνα με την έρευνα WEB ID της Focus Bari, η διείσδυση του διαδικτύου στη χώρα μας αγγίζει το 40%, με ρεκόρ χρήσης στις ηλικίες 18-34 ετών. Tα clicks σε sites, portals και blogs συνιστούν… ανδρική συνήθεια, καθώς 1 στους 2 άνδρες ηλικίας 13-70 ετών δηλώνει ότι «μπαίνει στο internet καθημερινά». Πιο επιφυλακτικές απέναντι στο διαδίκτυο είναι οι γυναίκες, που δεν ξεπερνούν το 35,2% στη χρήση του internet (1 στις 3). Ιδιαίτερα υψηλό είναι το ποσοστό χρήσης του internet στις νεαρές ηλικίες, με σχεδόν 8 στους 10 έφηβους να δηλώνουν ότι «το χρησιμοποιούν αυτό τον καιρό». Πολύ υψηλά ποσοστά εμφανίζουν και οι ηλικίες 18 – 24 ετών και 25 – 34 ετών (71,8% και 55,4%, αντίστοιχα). Διαρκώς αυξανόμενη (αλλά σε μικρότερο βαθμό) είναι η διείσδυση του διαδικτύου και στις μεγαλύτερες ηλικίες: 42,1% στην κατηγορία 35 – 44 ετών, 27,7% στους 45άρηδες και άνω, και μόλις 9,9% στους πιο «ώριμους» των 55 – 70 ετών.
H πλειονότητα των ελλήνων χρηστών του διαδικτύου, ανήκει στην ανώτερη μορφωτική τάξη (68,6%), ενώ τα ποσοστά μειώνονται στην περίπτωση των χρηστών internet από τη λεγόμενη «μεσαία» (30,1%) και την «κατώτερη» τάξη (21,2%). Οι έφηβοι και νεαροί (13-24 ετών), παρόλο που εμφανίζουν υψηλό βαθμό χρήσης, δεν χρησιμοποιούν το internet καθημερινά, αλλά 1-3 φορές την εβδομάδα, η δε χρήση πραγματοποιείται κυρίως από το σχολείο/σχολή ή τα internet cafe.
Κυριότερος λόγος χρήσης του Internet είναι η αναζήτηση πληροφοριών (77,4%) και η επικοινωνία (το 44,2% μέσω e-mail). Tο 38,1% σερφάρει για ενημέρωση σε θέματα ψυχαγωγίας, το 34,7% για επαγγελματικά ζητήματα και το 30,1% για ενημέρωση και ειδήσεις. Eνας στους πέντε αλιεύει ελληνικές ειδήσεις και ένας στους τέσσερις διεθνείς. Tο 35,1% δηλώνει ότι ακούει ραδιόφωνο μέσω διαδικτύου.
Οι μικρής ηλικίας χρήστες (13-17 ετών) δηλώνουν ότι «περιόρισαν τον χρόνο που αφιέρωναν στα MME κατά 7,9%», ενώ το 5,5% αναφέρει ότι «είδε λιγότερη τηλεόραση εξαιτίας του internet». Οι νέοι 18-24 ετών δηλώνουν ότι έκοψαν την τηλεόραση κατά 10,3% και την ανάγνωση εφημερίδων κατά 6,9%.
Οι μεγαλύτεροί τους (25-34 ετών) μείωσαν την τηλεθέαση κατά 13,3%, ενώ το 9,6% περιόρισε την ανάγνωση εφημερίδας. Tο 8,5% των τηλεθεατών 35-44 ετών δηλώνει ότι μείωσε την τηλεόραση χάριν του internet, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 6,5% και 6,9% στην κατηγορία των μεγαλύτερών τους (45-54 ετών και 55-70 ετών, αντίστοιχα).
Μεγάλη μέση ημερήσια επισκεψιμότητα απολαμβάνουν η μηχανή αναζήτησης google.com (42,2%), το yahoo.com (23,3%), το mail.yahoo.gr (15,2%), το youtube.com (12,8%), το in.gr (14,9%), το hotmail.com (9,8%) και το live.com/msn.com (7,7%).

*H έρευνα WEB ID διεξάγεται από την εταιρία Focus Bari από το 1995 και από το 2007 υπό την αιγίδα του Παρατηρητηρίου για την Kοινωνία της Πληροφορίας.