Η παντοκρατορία του Facebook στα social media δείχνει να απειλείται, καθώς εκατομμύρια χρήστες του αποχωρούν κάθε μήνα, σύμφωνα με έρευνα της ScoialBakers.

facebook farewellΗ εταιρεία ερευνών για τα social media, SocialBakers (http://www.socialbakers.com/), παρατήρησε την αποχώρηση εκατομμυρίων χρηστών ανά μήνα από το Facebook στις χώρες όπου το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο ήταν μέχρι πρότινος ισχυρά εδραιωμένο.

Τα αίτια εντοπίζονται στον έντονο ανταγωνισμό από νέα, πιο στοχευμένα κοινωνικά δίκτυα καθώς και στο γεγονός του κορεσμού των ώριμων αγορών, σε αντίθεση με τις αναπτυσσόμενες, όπου ακόμα ο κόσμος συρρέει στον άλλοτε αδιαφιλονίκητο αυτοκράτορα του social networking.

Πιο συγκεκριμένα, μέσα σε ένα μήνα το Facebook έχασε 6 εκατ. επισκέπτες από τις ΗΠΑ και 1.4 εκατ. επισκέπτες από την Μ. Βρετανία. Αν μελετήσουμε, μάλιστα, το τελευταίο εξάμηνο, οι χρήστες που επέλεξαν να εγκαταλείψουν το Facebook ανέρχονται στους 9 εκατ. για τις ΗΠΑ και στους 2 εκατ. για τη Μ. Βρετανία. Καναδάς, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία και Ιαπωνία ακολουθούν στις χώρες που δείχνουν έντονα τα σημάδια του κορεσμού, όσον αφορά στο Facebook.

Ο Ian Maude της Enders Analysis, σε δηλώσεις του στην Guardian εντόπισε τα αίτια των τάσεων φυγής στο γεγονός πως όσοι ήταν να εγγραφούν στο Facebook το έχουν ήδη κάνει, τη στιγμή που το αίσθημα της πλήξης και της μονοτονίας έχει αρχίσει να στέλνει σε νέα δίκτυα τους παλαιότερους και… βαριεστημένους πλέον χρήστες του.

Αντιθέτως, σε αγορές όπως αυτές της Ν. Αμερικής, ο αριθμός των επισκεπτών στο Facebook εξακολουθεί να έχει ανοδική πορεία. Στη Βραζιλία για παράδειγμα παρατηρήθηκε άνοδος κατά 6% μέσα σε ένα μήνα. Εξίσου ανοδική πορεία παρουσιάζουν και οι υπόλοιπες αναδυόμενες αγορές, όπως αυτή της Ινδίας (4%).

Δεν είναι λίγοι οι αναλυτές που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου πως η νέα γενιά τείνει να αναζητά εναλλακτικά κοινωνικά δίκτυα. Status updates με το τι έφαγε ο καθένας, ενημέρωση για το αν ξύπνησε από τη σωστή πλευρά του κρεβατιού ή η ανάρτηση της χιλιοστής φωτογραφίας του νεογέννητου κουταβιού του, μάλλον έχουν κουράσει τους περισσότερους φίλους των social media.

Τέλος, το πολυαναμενόμενο Facebook Home, παρά τα απειράριθμα downloads, έχει αποσπάσει ιδιαίτερα αρνητικές κριτικές εκ μέρους των χρηστών. Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ο μέσος όρος βαθμολογιών στο Google Play κυμαίνεται στο 2.2 με άριστα το 5!