Το 60% των καταναλωτών, θα περνούσε περισσότερο χρόνο στο μπάνιο του αν ήταν ψηφιακά εξοπλισμένο, αποκαλύπει παγκόσμια έρευνα.

Καθρέφτης/οθόνη με ψηφιακό ρολόι, καθρέφτες με ενσωματωμένο σύστημα φωτισμού, ντους με ψηφιακό έλεγχο ροής και ατμόλουτρο με ενσωματωμένο MP3, μπαταρίες μπάνιου με ψηφιακούς αισθητήρες, αλλά επίσης και συνηθέστερα στοιχεία όπως ασύρματη σταθερή τηλεφωνία, εξατομικευμένη ζυγαριά, υπολογιστής και τηλεόραση.

Καθρέφτης/οθόνη με ψηφιακό ρολόι, καθρέφτες με ενσωματωμένο σύστημα φωτισμού, ντους με ψηφιακό έλεγχο ροής και ατμόλουτρο με ενσωματωμένο MP3, μπαταρίες μπάνιου με ψηφιακούς αισθητήρες, αλλά επίσης και συνηθέστερα στοιχεία όπως ασύρματη σταθερή τηλεφωνία, εξατομικευμένη ζυγαριά, υπολογιστής και τηλεόραση.

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι σε όλον τον πλανήτη χρησιμοποιούν ψηφιακά προϊόντα – όπως  τηλέφωνο, συσκευές μουσικής, τηλεόραση και συσκευές πρόσβασης στο διαδίκτυο – στο ιερό άδυτο του μπάνιου τους. Αυτή η ευρεία τάση διαπιστώθηκε μέσα από μία έρευνα που πραγματοποίησε η Ideal Standard International, κορυφαίος προμηθευτής καινοτόμων και προηγμένου σχεδιασμού λύσεων για το μπάνιο.

Σύμφωνα με on-line δημοσκόπηση, οκτώ στους δέκα καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν ότι ήδη χρησιμοποιούν κάποια ηλεκτρονική συσκευή στο μπάνιο τους.

Ως πιο δημοφιλείς ανακηρύσσονται οι συσκευές ήχου/ μουσικής καθώς και οι ψηφιακές ζυγαριές. Έξι στους δέκα καταναλωτές ανέφεραν ότι θα περνούσαν πολύ περισσότερο χρόνο στο μπάνιο τους αν ήταν εξοπλισμένο με ψηφιακά προϊόντα, κατά προτίμηση για επικοινωνία, αναψυχή και ευεξία.

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές έδειξαν πρόθεση αγοράς ενός ή περισσότερων ψηφιακών προϊόντων ειδικά σχεδιασμένων για το μπάνιο.

Η έρευνα κατέδειξε μια σειρά από σαφείς περιφερειακές διαφορές: οι Ασιατικές αγορές όπως η Κίνα, η Νότιος Κορέα και η Ταϋλάνδη, είναι αυτή τη στιγμή οι χώρες των οποίων οι κάτοικοι είναι μακράν οι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, ακολουθούμενες από τη Ρωσία και τις Νοτιοανατολικές Ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Ιταλίας.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων εκδήλωσε ενδιαφέρον για ψηφιακά προϊόντα που σχετίζονται με την ψυχαγωγία, με πρωτοπόρους την Ταϋλάνδη και την Κορέα ενώ ακολουθούν η Αίγυπτος, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, η Γαλλία και η Ολλανδία. Οι καταναλωτές που ρωτήθηκαν έδειξαν γενικά ενδιαφέρον σε ψηφιακά προϊόντα που βελτιώνουν την υγεία τους (Βουλγαρία, Κίνα και Ρωσία). Ακολουθούν από κοντά Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία, που εξέφρασαν ενδιαφέρον για ψηφιακά προϊόντα ευεξίας.

Οι έφηβοι (15-20 ετών) ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα ψηφιακά προϊόντα στο μπάνιο και δήλωσαν ότι θα περνούσαν πολύ περισσότερο χρόνο σ’ αυτό αν ήταν εξοπλισμένο με προϊόντα τεχνολογίας. Με ποσοστό 79%, οι έφηβοι του Ηνωμένου Βασιλείου, είχαν την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, Αφρικής & Μέσης Ανατολής. Αντίστοιχα για την Ασία, το μεγαλύτερο ποσοστό μετρήθηκε στην Ταϋλάνδη,  με  ένα  συντριπτικό 90%!  Ως  πιο  δημοφιλής  κατηγορία  ανακηρύχθηκε

η διασκέδαση.

Η έρευνα διεξήχθη από τη Synovate, μια κορυφαία εταιρεία ερευνών, με μία δημοσκόπηση μέσω διαδικτύου (on-line) στην οποία ρωτήθηκαν πάνω από 5.000 καταναλωτές, ηλικίας 15-70 ετών, ποιά ψηφιακά προϊόντα θα ήθελαν να έχουν ή χρησιμοποιούν ήδη στο μπάνιο τους. Η έρευνα κάλυψε 14 αγορές από τις εξής χώρες: Βέλγιο,  Βουλγαρία,  Κίνα,  Αίγυπτο,  Γαλλία,  Γερμανία,  Ελλάδα,  Ιταλία,  Νότιο Κορέα,  Ολλανδία,  Ρωσία,  Ισπανία,  Ταϋλάνδη και  Ηνωμένο Βασίλειο.

Βασικά ευρήματα: Η καταναλωτική συμπεριφορά καθορίζεται από:

1. Κίνητρα: Ο υπ΄αριθμόν ένα λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα ψηφιακά προϊόντα στο μπάνιο είναι για να «διασκεδάσουν» (21%). Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν συσκευές όπως τηλεόραση, ραδιόφωνο, dvd,  συσκευές ήχου και κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι χρησιμοποιούν κινητό ή σταθερό τηλέφωνο στο μπάνιο είναι: για εξοικονόμηση χρόνου (53-56%), για να είναι διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή (25-29%) και για ιδιωτικότητα- απομόνωση (19-22%).

2.      Γεωγραφική θέση: Στις Ευρωπαϊκές χώρες, οι άνθρωποι φαίνεται να έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την παρακολούθηση του βάρους τους και χρησιμοποιούν συχνά τη ζυγαριά. Οι καταναλωτές σε Γερμανία, Ιταλία και Βέλγιο ζυγίζονται πιο συχνά από όλους.

3.      Φύλο: Γενικά, οι γυναίκες τείνουν να χρησιμοποιούν ψηφιακά προϊόντα τόσο συχνά όσο και οι άνδρες (10.6% έναντι 9.7% αντίστοιχα). Για τους άνδρες, οι ψηφιακές συσκευές που χρησιμοποιούνται στο μπάνιο είναι περισσότερο για αναψυχή και εξοικονόμηση χρόνου, όπως φορητοί υπολογιστές, βιντεοπαιχνίδια, DVD και internet. Οι γυναίκες αντίστοιχα χρησιμοποιούν συχνότερα κινητά τηλέφωνα, ψηφιακές ζυγαριές και συσκευές μουσικής. Σε ό,τι αφορά την παρακολούθηση τηλεόρασης στο μπάνιο, οι άνδρες (11%) και οι γυναίκες (10%) έχουν σχεδόν το ίδιο ποσοστό ενδιαφέροντος.

4.      Ηλικία: Άνθρωποι ηλικίας 20 με 30 ετών ενδιαφέρονται περισσότερο για ηλεκτρονικά παιχνίδια (46%). Επιπλέον, το 40% των οικογενειών με παιδιά στην εφηβεία εκφράζουν μεγαλύτερη επιθυμία για την αγορά ψηφιακών προϊόντων στο μπάνιο.

5.      Συσκευές: Οι τηλεοράσεις είναι πιο δημοφιλείς στη Νότιο Κορέα, όπου το 30% των καταναλωτών διαθέτουν ήδη μία συσκευή στο μπάνιο τους. Εξετάζοντας τη χρήση των κινητών τηλεφώνων, η Ν. Κορέα ηγείται με 65%, ακολουθούμενη από τη Ρωσία (60%), την Ελλάδα (56%) και την Ιταλία (55%). Το ραδιόφωνο παραμένει επίσης δημοφιλές, ιδιαίτερα σε χώρες όπως το Βέλγιο, η Γαλλία και η Γερμανία.

6.      Δυνατότητα: Έξι στους δέκα καταναλωτές αναφέρουν ότι θα περνούσαν πολύ περισσότερο χρόνο στο μπάνιο τους αν ήταν εξοπλισμένο με ψηφιακά προϊόντα – ιδιαίτερα αν αφορούσαν την επικοινωνία (76%), την αναψυχή (75%) και την ευεξία (73%). Γενικότερα, οκτώ στους δέκα καταναλωτές ενδιαφέρονται ν’ αγοράσουν ένα ή περισσότερους τύπους ψηφιακών προϊόντων ειδικά σχεδιασμένων για το μπάνιο.

Το μπάνιο της επόμενης γενιάς

Η Ideal Standard International πάντοτε υπήρξε υπέρμαχος του μακρόπνοου σχεδιασμού έχοντας ως όραμα “να φέρει την ψηφιακή εποχή στο μπάνιο, δημιουργώντας ένα χώρο ευχαρίστησης και χαλάρωσης”. Η Ideal Standard International συνεργάζεται στενά με ομάδα καταξιωμένων σχεδιαστών προκειμένου να μεταφράσει τις ανάγκες των καταναλωτών σε απτά έπιπλα μπάνιου και είδη υγιεινής. «Η ψηφιακή εποχή προσφέρει  ένα καλύτερο τρόπο ελέγχου του περιβάλλοντός μας μέσω της τεχνολογίας που ενσωματώνεται στα προϊόντα», λέει ο Robin Levien, ένας καταξιωμένος σχεδιαστής και συνεργάτης της Ideal Standard International εδώ και 28 χρόνια. «Είναι θεμελιώδες να αναπτύξουμε προϊόντα που θα επικοινωνούν με τους καταναλωτές σε πεδία  τα οποία τους ενδιαφέρουν, όπως η υγεία».

Η τάση του μέλλοντος  – Το μπάνιο γίνεται ψηφιακό!

«Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν μια σημαντική εξέλιξη στην κοινωνία μας», λέει η Catherine Teirlynck, Chief Marketing Officer  του Ομίλου Ideal Standard International. «Το μπάνιο   συχνά   θεωρείται  ως  το  τελευταίο  ασφαλές  καταφύγιο   σ’  ένα  γεμάτο  στρες περιβάλλον. Η συγκεκριμένη έρευνα επιβεβαιώνει ότι τα ψηφιακά προϊόντα δεν θεωρούνται εισβολείς, αλλά είναι μάλλον ευπρόσδεκτα σε μόνιμη θέση μέσα στο μπάνιο μας».

Αν προς το παρόν οι κύριοι λόγοι για τη χρήση τω ψηφιακών εργαλείων στο μπάνιο είναι η αναψυχή, η εξοικονόμηση χρόνου και η ιδιωτικότητα-απομόνωση, το μέλλον αποκαλύπτει ένα διευρυνόμενο φάσμα πεδίων στα οποία οι καταναλωτές θα θεωρούσαν ευπρόσδεκτες κάποιες ψηφιακές συσκευές που θα αφορούσαν την υγεία και την ασφάλειά τους.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας της Ideal Standard, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.idealstandard.gr