Για τουλάχιστον 200 sites, από τα 14 δισ. impressions διαφημίσεων που κατέγραψαν, τα 9 δισ. προέρχονταν από το botnet Chameleon, το οποίο αποκάλυψε η Spider.io…

SpiderΗ εταιρεία ερευνών ασφαλείας Spider.io ανακοίνωσε την ανακάλυψη ενός νέου δικτύου botnet, μολυσμένων υπολογιστών, δηλαδή, που λειτουργούν ως… ζόμπι προς όφελος του απομακρυσμένου «αφεντικού» τους. Το δίκτυο βαφτίστηκε Chameleon και απαρτίζεται από τουλάχιστον 120.000 μολυσμένα Windows PC, προερχόμενα κυρίως από τις ΗΠΑ.

Το εν λόγω botnet στόχευε σε πάνω από 200 sites, προκαλώντας «εικονικές» επισκέψεις και τροφοδοτώντας τα με πάνω από 9 δισ. impressions. Εκτός από τα «πλαστά» pageviews, τα μολυσμένα PC είχαν την ικανότητα να αναπαράγουν τη συμπεριφορά ενός πραγματικού επισκέπτη στο εκάστοτε site, κάνοντας click ή mouse over πάνω σε banners. Με απλά μαθηματικά και με τη λογική του CPM που επικρατεί στη διαφημιστική αγορά, οι διαφημιζόμενοι πετούσαν στη «μαύρη τρύπα» του botnet περίπου 6 εκατομμύρια δολάρια για κάθε μήνα της λειτουργίας του, μιας και τόσο περίπου αξίζουν τα impressions που «διαβάστηκαν» από μολυσμένα PC – και όχι από πραγματικούς χρήστες.  Το δίκτυο Chameleon δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό, καθώς πριν από λίγες εβδομάδες, Microsoft και Symantec ανακοίνωσαν την… εξάρθρωση παρόμοιου botnet, του Bamital.

Αργά ή γρήγορα, η διαφημιστική αγορά δείχνει να παίρνει τα (επώδυνα) μαθήματά της και να ξεφεύγει από την λογική του «impressions με το κιλό» που έχει επιβάλει η Google, εισάγοντας και την ανθρώπινη κρίση στις πρακτικές marketing που ακολουθεί.

Εσύ διαφημιζόμενε, ακόμα υπολογίζεις σε excel τα CPM σου, σακουλιάζοντας άκριτα impressions; Γιατί botnet που να αγοράζει τα προϊόντα που διαφημίζεις δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα…