Η έμφαση στο «quietly» από το moto «quietly brilliant» της HTC μάλλον ευθύνεται για το δύσκολο 2012 που πέρασε!

Του Βαγγέλη Αλευρίτη

vaggelis@onlinemagazine.gr

Ο CEO της HTC, Peter Chou.

Ο CEO της HTC, Peter Chou.

Σε μια εποχή που Samsung και Apple δίνουν μάχη για την κορυφή ενώ οι κινέζικες ZTE και Huawei καταφθάνουν σε Ευρώπη και Αμερική με κεκτημένη ταχύτητα από τις ασιατικές αγορές, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για στραβοπατήματα. Και ως τέτοιο μπορεί να χαρακτηριστεί στο σύνολό του το 2012 για την HTC, μια εταιρεία που εδώ και χρόνια είχε ταυτίσει το όνομά της με τον χώρο των high end smartphones. Ο ίδιος ο CEO της HTC, Peter Chou, κλήθηκε να απολογηθεί σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal για τα δυσάρεστα οικονομικά νέα που επιφύλαξε η περσινή χρονιά στους επενδυτές της εταιρείας του. Και πώς να δικαιολογήσει κανείς την πτώση, σε μια χρονιά που η HTC λάνσαρε εξαιρετικά μοντέλα όπως το HTC One X, ένα από τα καλύτερα smartphones που υπάρχουν στην αγορά, ακόμα και σήμερα σχεδόν ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του;

Η απάντηση είναι απλή και δεδομένη, αλλά να την ακούς από τα χείλη του CEO της HTC έχει διαφορετικό βάρος. Δεν αρκεί να λανσάρεις εκπληκτικές συσκευές, πρέπει να το φωνάζεις κιόλας!

Σύμφωνα με τον Peter Chou, οι ανταγωνιστές τους – ιδιαίτερα η Samsung – κινήθηκαν επιθετικά και με εφευρετικότητα, δαπανώντας τεράστια ποσά στο marketing. «Δεν κάναμε αρκετά στο μέτωπο του marketing», παραδέχτηκε ο Chou, καθώς η HTC δεν μπορούσε να ακολουθήσει λόγω περιορισμένων πόρων σε αυτόν τον ξέφρενο αγώνα δρόμου διαφήμισης, με αποτέλεσμα να στρέφει το βάρος της στο ίδιο το προϊόν, ελπίζοντας πως οι πρωτοποριακές συσκευές θα βρουν μόνες τους το δρόμο τους προς τον τελικό καταναλωτή. «Τα χειρότερα για την HTC πιθανότατα έχουν περάσει και το 2013 δεν θα είναι τόσο άσχημο», δήλωσε με συγκρατημένη αισιοδοξία ο επικεφαλής της ταϊβανέζικης εταιρείας. Τόσο συγκρατημένη που θυμίζει τις εκτιμήσεις για την ελληνική οικονομία…

Ελλείψει μεγάλου marketing budget, λαγούς από το καπέλο του καλείται να βγάλει εδώ και λίγους μήνες ο νέος επικεφαλής marketing της HTC, Benjamin Ho, προερχόμενος από τη Motorola Asia Pacific. Ο Benjamin Ho αντικατέστησε τον John Wang, ο οποίος παρά τους περιορισμένους πόρους που του είχαν διαθέσει, μάλλον χρεώθηκε μερίδιο της κακής εικόνας της εταιρείας.