Ολοκληρώθηκε η πανελλήνια ετήσια έρευνα για τη συμπεριφορά των χρηστών των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN).


facebookΣτην έρευνα έλαβαν μέρος 1.100 χρήστες που χρησιμοποιούν τα social media, όπως Facebook, Twitter, διάφορα Blogs και άλλα. Τα δεδομένα, όσον αφορά το Facebook, έδειξαν πως οι Έλληνες είναι αρκετά παθητικοί χρήστες, αφού περισσότεροι από τους μισούς συνδέοται στο κοινωνικό δίκτυο χωρίς να έχουν κάτι πραγματικά να κάνουν και αναλώνονται στο να κάνουν“Like” σε αναρτήσεις άλλων. Σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2011, την περασμένη χρονιά είχαμε την αύξηση στον αριθμό των “φίλων” κατά ένα ποσοστό της τάξης του 40%, γεγονός που οφείλεται στην ολοένα και μεγαλύτερη διάδοση του Facebook, αλλά και γενικότερα των εφαρμογών γνωριμιών. Το 46% δηλώνει πως δεν εμπιστεύεται τις ειδήσεις που κατακλύζουν το profile του, με το 40% να αισθάνεται πως παραβιάζεται η προσωπική του ζωή. Τέλος ένας στους επτά θεωρεί πως το Facebook αποτελεί το λόγο που απομακρύνθηκε από τους φίλους του.


Από την άλλη πλευρά το Twitter διατηρεί υψηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης στους Έλληνες χρήστες του και αυτό το έχει οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στη χώρα μας. Μεγάλα ποσοστά χρηστών δηλώνουν ότι θεωρούν πολύ χρήσιμες τις υπηρεσίες που προσφέρει. Το 73% προτιμάει να μαθαίνει τις εξελίξεις από εκεί ενώ ενδεικτικό είναι το γεγονός πως σε ποσοστό που ξεπερνά το 50%, οι Έλληνες χρήστες αφήνουν το δικό τους tweet σε τακτική βάση. Οι μόνοι προβληματισμοί που προέκυψαν από την έρευνα είχαν να κάνουν με υβριστικά, ρατσιστικά ή σεξιστικά tweets.


Αξίζει να αναφερθεί πως το LinkedIn έχει εισέλθει για τα καλά στην ελληνική κοινωνία, παρουσιάζοντας αύξηση 10% στο πλήθος των χρηστών του. Σημαντικό, είναι να τονιστεί ο συσχετισμός της ανεργίας με τα κοινωνικά δίκτυα. Καθώς η ανεργία μεγαλώνει ανάλογα μεγαλώνει και ο αριθμός των ατόμων που θα χρησιμοποιήσουν κάποιο τέτοιο μέσο, με ένα 74% των ανέργων να δηλώνουν πως χρησιμοποιούν τα social media ως μέσο εύρεσης εργασίας και το 59% δήλωσε πως χρησιμοποιεί με αυτόν τον τρόπο το LinkedIn.


Η έρευνα τελειώνει λέγοντας πως “αν μπορούμε να διαχωρίσουμε τα social media σε τρεις κατηγορίες, σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, Blogs και review pages οι χρήστες δηλώνουν πως χρησιμοποιούν τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερωθούν για εκδηλώσεις, μουσική και κινηματογράφο, τα Blogs για ειδήσεις, πολιτική, υγεία, τεχνολογία και αθλητισμό ενώ τα review pages κυρίως για προϊόντα και προσφορές”.


Επικεφαλής της έρευνας είναι η Διδάκτωρ Κατερίνα Φραϊδάκη σε συνεργασία με την Επίκουρο Καθηγήτρια Κατερίνα Πραματάρη.


Η έρευνα έγινε τον Δεκέμβριο του 2012.