To 39% των κατόχων smartphones στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για μικρές πληρωμές, να σκανάρουν τα barcodes των προϊόντων ή να κατεβάσουν κουπόνια.


onlineshoppingΟι ιδιοκτήτες καταστημάτων μπορούν να επωφεληθούν από το γεγονός ότι οι καταναλωτές θέλουν να ψωνίσουν ανάλογα με τη διάθεσή τους και ότι μπορούν να συνδυάσουν τα οφέλη του in-store και του online shopping


Τα παραπάνω και άλλα ευρήματα βρίσκονται στην έρευνα ‘In-Line Shopping consumer’ που εκπονήθηκε από το Institute for Future Studies της Κοπεγχάγης και από την Ericsson ConsumerLab


Στη σημερινή Διαδικτυωμένη Κοινωνία, όπου οι άνθρωποι μετατοπίζουν συνεχώς την προσοχή τους μεταξύ του πραγματικού κόσμου και του internet –συχνά σχεδόν ασυνείδητα– σύντομα θα είναι ασήμαντο να μιλάμε για online και offline σαν να είναι δύο ξεχωριστές πραγματικότητες. Οι άνθρωποι συνδέονται ολοένα και περισσότερο στο internet –σχεδόν το 40% των κατόχων smartphones παγκοσμίως είναι online, πριν καν σηκωθούν από το κρεβάτι τους– ενώ η αξιοσημείωτη αύξηση της χρήσης των εφαρμογών των κινητών επηρεάζει εξίσου τη συμπεριφορά των καταναλωτών.


Αυτή είναι η σημερινή κατάσταση, όπως περιγράφεται στην έκθεση ‘In-Line Shopping consumer’, που εκπονήθηκε από το Institute for Future Studies της Κοπεγχάγης και την Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab. Η έκθεση, η οποία αντλεί στοιχεία που συγκεντρώθηκαν στις ΗΠΑ στη διάρκεια του 2012, αποκαλύπτει ότι τα smartphones ήδη παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην εμπειρία του καταναλωτή. Οι 4 στους 10 κατόχους smartphones χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να κάνουν μικρές πληρωμές, να σκανάρουν barcodes προϊόντων ή να κατεβάσουν κουπόνια.


Η έκθεση προσδιορίζει ένα φαινόμενο που περιγράφεται καλύτερα ως ‘in-line shopping’, το οποίο προκύπτει ως αποτέλεσμα της επιθυμίας των καταναλωτών να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα του in-store και online shopping. Στην ουσία, οι καταναλωτές (shoppers) θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν, να αγγίζουν και να δοκιμάζουν προϊόντα, να συγκρίνουν τιμές και να έχουν πρόσβαση σε εκτεταμένες πληροφορίες για το προϊόν, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά για να αγοράσουν ένα προϊόν.


Ο Michael Björn, Επικεφαλής Έρευνας του Εricsson ConsumerLab, δήλωσε: «Οι καταναλωτές θέλουν να εντάξουν ομαλά τις αγορές τους στη φυσική ροή της καθημερινής τους ζωής. Ως αποτέλεσμα, επιθυμούν εφαρμογές που καθιστούν αυτή τη διαδικασία ευκολότερη, με άνεση και χωρίς προβλήματα. Όπως οι άνθρωποι θέλουν πρόσβαση στο internet οπουδήποτε και οποιαδήποτε ώρα, έτσι θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να ψωνίσουν ανά πάσα στιγμή. Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων πρέπει να καταλάβουν και να ανταποκριθούν σε αυτήν την ανάγκη, αν θέλουν να είναι επιτυχημένοι και τα επόμενα χρόνια».


Συνοπτικά, οι χρήστες smartphone ενδιαφέρονται περισσότερο για το online shopping σε σχέση με τους καταναλωτές που δεν χρησιμοποιούν smartphones. Στις 8 από τις 12 προϊοντικές κατηγορίες που αναλύθηκαν, οι καταναλωτές προτιμούν ένα συνδυασμό in-store και online shopping σε σχέση με παραδοσιακό online shopping.