Στο πιο ολοκληρωμένο brand υπηρεσιών της αγοράς, με την ονομασία “Support 360°” αναφέρεται ο κ. Κώστας Στράτης, υπογραμμίζοντας ότι Κωτσόβολος και ElectroWorld προσφέρουν την πιο σύγχρονη τεχνολογία στους Έλληνες.

Κώστας Στράτης, Εμπορικός διευθυντής Dixons South - East Europe ΑΕΒΕ

Κώστας Στράτης, Εμπορικός διευθυντής Dixons South - East Europe ΑΕΒΕ

— Πώς αντιμετωπίζει το δίκτυο καταστημάτων «Κωτσόβολος» την κρίση στη λιανική αγορά τεχνολογίας;
Προσπαθούμε να διευκολύνουμε τους καταναλωτές, ώστε να έχουν πρόσβαση στην τελευταία τεχνολογία προσφέροντας χαμηλές τιμές και μια σειρά ευέλικτων τρόπων πληρωμής. Είναι γεγονός ότι και η αγορά της τεχνολογίας είναι σε πτώση και για αυτό αναγνωρίζουμε περισσότερο από ποτέ, την ανάγκη να φέρουμε την τεχνολογία πιο κοντά στους πελάτες μας. Να δώσουμε προστιθέμενη αξία τόσο στην καλή εξυπηρέτηση στα καταστήματά μας, φυσικά και ηλεκτρονικά, όσο και στις υπηρεσίες που προσφέρουμε, όπως τα πακέτα υποστήριξης ψηφιακής τεχνολογίας του Support 360°.


– Η Media Markt προχωρά σε αύξηση κεφαλαίου, η Multirama μετεξελίσσεται… σε Public, το Πλαίσιο προχωρά δυναμικά στα δικά του προϊόντα, όπως π.χ Turbo-X, η Ηλεκτρονική αντιμετωπίζει τα δικά της προβλήματα. Πώς κρίνετε αυτές τις εξελίξεις στο χώρο της λιανικής;
Είναι μια δύσκολη περίοδος για την αγορά και αυτή η κατάσταση δεν προβλέπεται να αλλάξει σύντομα. Σε τέτοιες περιόδους ευνοούνται οι μεταβολές και παρατηρείται μια δικαιολογημένη κινητικότητα. Είναι λογικό οι εταιρείες σε κάθε κλάδο της αγοράς να προσπαθούν να θωρακιστούν και να κάνουν τις δικές τους νέες προτάσεις στον καταναλωτή. Ο ανταγωνισμός αναπτύσσεται προς όφελος του κοινού και αυτό είναι κάτι που κινητοποιεί κι εμάς, ώστε πάντα να προσφέρουμε λύσεις που ανταποκρίνονται σε αυτό που έχει ανάγκη ο κόσμος. Σε αυτή την κατεύθυνση, παρουσιάσαμε πριν από ενάμιση χρόνο το Support 360°, στο οποίο αναφέρθηκα και νωρίτερα. Πρόκειται για ένα νέο ζωντανό brand υπηρεσιών που τολμώ να πω ότι είναι το πιο ολοκληρωμένο της αγοράς και σίγουρα μας έχει δώσει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα στην καθημερινή προσπάθεια για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.


– Πώς επέδρασε ο περιορισμός του ElectroWorld σε ηλεκτρονικό κατάστημα, τόσο στη διαδικτυακή σας παρουσία όσο και στα φυσικά καταστήματα «Κωτσόβολος»;
Η μετατροπή του ElectroWorld σε αποκλειστικά ψηφιακό κατάστημα ήταν μια στρατηγική επιλογή για την ενίσχυση της online παρουσίας μας. Πρόκειται για μια πολύ εύχρηστη και δυναμική online πλατφόρμα αγορών, που την έχουν αγκαλιάσει οι καταναλωτές, κερδίζει συνεχώς έδαφος, ενώ δεν σταματά να εξελίσσεται. Ταυτόχρονα, ενισχύθηκε με νέα μεγάλα καταστήματα το δίκτυο της «Κωτσόβολος», ενώ αυτή η αλλαγή συνοδεύτηκε το 2010 από ένα πλάνο επενδύσεων ύψους 15 εκατ. ευρώ. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για κάποιο περιορισμό αλλά για μια νέα στρατηγική που διατηρεί τα βασικά στοιχεία multi-channel και multi-brand με φυσική και ηλεκτρονική παρουσία και με δυο δυνατές και επιτυχημένες μάρκες.


– Εντυπωσιακή ήταν η πρόσφατη δράση σας «Εβδομάδα Δωρεάν Γονικού Ελέγχου Η/Υ», με αφορμή την επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Ποια ήταν η ανταπόκριση του κοινού; Να περιμένουμε κι άλλες τέτοιες ενδιαφέρουσες ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης από την εταιρεία σας στο άμεσο μέλλον;
Σε αντίθεση με παλαιότερες γενιές, σήμερα τα παιδιά βρίσκονται από νωρίς σε ένα δικτυωμένο ψηφιακό περιβάλλον. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά μας, αλλά και εμείς οι ίδιοι, να αναγνωρίζουμε και να προλαμβάνουμε τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει η πλοήγηση στο διαδίκτυο και η χρήση της τεχνολογίας γενικότερα. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, δεν θα μπορούσαμε να μην προχωρήσουμε σε αυτή την πρωτοβουλία. Είμαστε μια αλυσίδα που εμπορεύεται και αγαπά την τεχνολογία και το ίδιο θέλουμε να την αγαπούν και οι επόμενοι «ψηφιακοί πολίτες». Οι καταναλωτές αγκάλιασαν θερμά αυτή τη δράση, έχοντας την ευκαιρία να πληροφορηθούν σχετικά με τον γονικό έλεγχο και να αποκτήσουν εντελώς δωρεάν, για μια εβδομάδα, τη νέα Υπηρεσία Γονικού Ελέγχου που προσφέρουμε μέσα από το Support 360°. Θέλουμε και είναι σίγουρο πως θα συνεχίσουμε ακόμη πιο συντονισμένα, το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας σειράς ενεργειών κοινωνικής υπευθυνότητας, ενισχύοντας τις σχέσεις ζωής με τους πελάτες μας αλλά και με τις κοινωνίες των περιοχών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε.


– Ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία του πρωτοποριακού προγράμματος ανακύκλωσης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών της «Κωτσόβολος»;
Πρόκειται για μια ακόμη πρωτοβουλία που πήραμε πρώτοι τον Απρίλιο του 2008 και συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Με τη βοήθεια των πελατών μας έχουμε ανακυκλώσει, μέχρι σήμερα, περισσότερες από 400.000 παλαιές και ενεργοβόρες οικιακές συσκευές βοηθώντας στην αποφυγή ρύπανσης του περιβάλλοντος και στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, που εκτός από περιβαλλοντικό, είναι πλέον και οικονομικό ζητούμενο για τον περισσότερο κόσμο. Συχνά, προχωρούμε και στην παροχή κινήτρων για την ανακύκλωση και παρατηρούμε ότι ο κόσμος δείχνει πάντα μεγάλο ενδιαφέρον.


– Ανάμεσα στις λευκές και τις μαύρες συσκευές, ποια θεωρείτε ότι έχει μεγαλύτερη αντοχή στην κρίση;
Και οι δύο κατηγορίες αντιμετωπίζουν προκλήσεις σε ένα τόσο ρευστό οικονομικό περιβάλλον. Θα ήταν άστοχο να σας πω ότι η μία ή η άλλη κατηγορία είναι πιο ευάλωτη ή πιο ανθεκτική ανάλογα. Οι λευκές συσκευές είναι πάντα απαραίτητες για να λειτουργήσει ένα νοικοκυριό αλλά θα συμφωνήσετε μαζί μου, πως απαραίτητες έχουν γίνει και οι μαύρες από τη στιγμή που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε περισσότερο ποιοτικό χρόνο για τον εαυτό μας μέσα στο σπίτι. Η δικτύωση και η τεχνολογία, πλέον, δεν καλύπτουν μόνο τις ανάγκες μας για ψυχαγωγία αλλά μας δίνουν λύσεις καθημερινά σε πολλά και χρηστικά ζητήματα και για αυτό, οι μαύρες συσκευές θα είναι πάντα στην επιφάνεια. Τη λύση μας δίνουν και πάλι οι σύγχρονες τεχνολογίες, αλλά και οι μεγάλοι κατασκευαστές που πλέον διαθέτουν μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων σε τιμές που μπορούν να ταιριάξουν στις ανάγκες και τις δυνατότητες των περισσότερων καταναλωτών χωρίς ταυτόχρονα να γίνονται «εκπτώσεις» σε ποιότητα ή τεχνικά χαρακτηριστικά.


– Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει η «Κωτσόβολος», απέναντι στις υπόλοιπες αλυσίδες;
Στην «Κωτσόβολος» μπορεί να βρει κανείς τη μεγαλύτερη ποικιλία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα με άψογη εξυπηρέτηση και υποστήριξη. Επίσης, τα ανακαινισμένα μας καταστήματα έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν μια διαφορετική εμπειρία αγορών που ενισχύεται χάρη στο εξειδικευμένο μας προσωπικό και στο ολοκληρωμένο φάσμα υπηρεσιών που διαθέτει το Support 360°. Εχουμε παρουσία με περισσότερα από 100 καταστήματα που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της χώρας και δύο εύχρηστα και δυναμικά ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν μια πληθώρα επιλογών και εξυπηρετούν τους πελάτες μας 7 ημέρες την εβδομάδα και 24 ώρες το 24ωρο. Μεγάλο μας πλεονέκτημα παραμένουν οι πολύ χαμηλές τιμές και οι ευέλικτοι τρόποι πληρωμής που μας επιτρέπουν να στεκόμαστε πάντα δίπλα στους πελάτες μας και να τους βοηθάμε να διατηρήσουν και να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους, παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που επικρατεί.


– Κύριε Στράτη, σας ευχαριστώ για το χρόνο που μου διαθέσατε. T.A.