Tα 25 δισ. downloads εφαρμογών στο Google Play γιορτάζονται από την εταιρεία με… μπαράζ εκπτώσεων, παρέχοντας νέες εφαρμογές κάθε μέρα σε τιμή μόλις 0,25€!

Του Βαγγέλη Αλευρίτη

vaggelis@onlinemagazine.gr

Google Play Sales!Ο εορτασμός των 25 δισ. downloads android εφαρμογών από το ηλεκτρονικό κατάστημα Google Play, αποτέλεσε την ιδανική αφετηρία για ένα “μάθημα” της Google στους απανταχού developers-publishers.  Από την προηγούμενη εβδομάδα, κάθε μέρα κανείς βρίσκει 14 νέες εφαρμογές με τιμή μόλις 0,25€. Και δεν μιλάμε για εφαρμογές… από τα καλάθια. Προσωπικά, αγόρασα καταβάλλοντας συνολικά το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό του… ενός ευρώ, τις παρακάτω τέσσερεις εφαρμογές: “TuneIn Radio Pro”, “OfficeSuite Pro 6”, “Camera Zoom FX” και “Broken Sword : Director’s Cut”.  Κάτι το ευτελές ποσό των 0,25€, κάτι το πόσο εύκολο είναι να πραγματοποιήσεις μια αγορά στο Google Play, (αν εξαιρέσεις την πρώτη αγορά όπου περνάς τα στοιχεία της κάρτας – δέχεται και prepaid, μετά αρκεί απλά το πάτημα ενός κουμπιού!), με οδήγησαν στο να αποκτήσω εφαρμογές που διαφορετικά πολύ αμφιβάλω αν θα αγόραζα. Μπορεί το ποσό του ενός, δύο ή τριών ευρώ που θα στοίχιζαν κανονικά να μην αποτελούσε απαγορευτικό παράγοντα για να τις αποκτήσω νωρίτερα, ωστόσο όπως μπορεί να διαπιστώσει εύκολα κανείς κάνοντας τον παραλληλισμό με το φυσικό retail, η ψυχολογία των εκπτώσεων και της ευκαιρίας οδηγεί πάντοτε σε παρορμητικές αγορές. Για το λόγο αυτό η Google μαεστρικά περιόρισε τις προσφορές κάθε μέρα σε 14 και μεταξύ τους συμπεριέλαβε από games μέχρι εφαρμογές γραφείου. Οι εφαρμογές ήταν διαθέσιμες στο κατάστημα στη χαμηλή τιμή των 0,25€ μόνο για μια μέρα (καθώς την επόμενη τη θέση τους έπαιρναν 14 νέες), χρονικό διάστημα ικανό για να το πάρεις απόφαση και να πατήσεις το πολυπόθητο κουμπάκι “αποδοχή και αγορά”, δίχως όμως να έχεις την αναβλητικότητα του “άστο το κάνω αύριο”. Με τον τρόπο αυτό, η Google παραδίδει μαθήματα marketing στους απανταχού developers και publishers, που συχνά ρίχνουν στην αγορά εφαρμογές με κόστος άνω των 10€, παρόλο που δεν είναι υπερβολικά στοχευμένες. Το να κερδίσεις έναν καταναλωτή που θα αγοράσει την εφαρμογή έναντι 10€, αμφιβάλλω κατά πόσο είναι προτιμότερο από το να την αγοράσουν 50 χρήστες, δαπανώντας μόλις 0,25€ έκαστος. Δεν θα θεωρούσα απίθανο βέβαια η Google να επαναλάβει τις… εκπτώσεις της με κάποια νέα αφορμή, ή ακόμα και να καθιερώσει κατηγορία “το σκοτωμένο app της ημέρας” καθώς η επιτυχία θεωρείται δεδομένη. Παρεμπιπτόντως, αν φόροι και λογαριασμοί πληρώνονταν με την ίδια ευκολία που πληρώνεις στο Google Play, αρκετοί από εμάς θα ήταν συνεπέστεροι, έτσι για να θυμηθώ την ταλαιπωρία μου σε ουρά 4 ωρών στην εφορία προ διετίας, μόνο και μόνο για να πληρώσω στην ώρα μου!

Υ.Γ.: Αν κάποιοι από εσάς δεν πρόλαβαν τις εκπτώσεις, δεν φταίμε εμείς, στο www.allaboutandroid.gr σας είχαμε ενημερώσει εγκαίρως!