Σύμφωνα με έρευνα του Ericsson ConsumerLab το 62% των θεατών χρησιμοποιούν τα social media, ενώ παρακολουθούν τηλεόραση.


Changes in Global subscriptions 2011-2012Τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης του Ericsson ConsumerLab, Consumer Trend TV & Video 2012 – αποκαλύπτουν ότι η ‘κοινωνική τηλεόραση’ (social TV) γίνεται σταδιακά φαινόμενο στη μαζική αγορά.
Το 62% των θεατών χρησιμοποιεί τα social media ενώ παρακολουθεί τηλεόραση – δηλαδή παρατηρείται 18% αύξηση μέσα σε ένα χρόνο. Το 66% των γυναικών υιοθετεί αυτήν τη συμπεριφορά, σε σύγκριση με 58% των ανδρών. Το 25% των καταναλωτών χρησιμοποιεί τα social media για να συζητήσει αυτό που παρακολουθεί κατά τη διάρκεια του προγράμματος.


Ο Niklas Rönnblom, Σύμβουλος του Ericsson ConsumerLab, δήλωσε: «Οι κινητές συσκευές είναι σημαντικό μέρος της εμπειρίας παρακολούθησης με το 67% των καταναλωτών να χρησιμοποιεί smartphones, tablets ή φορητούς υπολογιστές για τη θέαση βίντεο και τηλεόρασης. Επιπλέον, το 60% των καταναλωτών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί on-demand υπηρεσίες σε εβδομαδιαία βάση. Η παρακολούθηση τηλεόρασης σε κίνηση κερδίζει έδαφος όλο και περισσότερο, ενώ το 50% του χρόνου που δαπανάται βλέποντας τηλεόραση και βίντεο στο smartphone, πραγματοποιείται εκτός σπιτιού, με τις συνδέσεις κινητής ευρυζωνικότητας να διευκολύνουν αυτήν την αύξηση».


Παρόλο που η συμπεριφορά και οι απαιτήσεις θέασης αλλάζουν, μόνο το 7% των καταναλωτών δηλώνει ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει τη συνδρομητική τηλεόραση στο μέλλον. Στην πραγματικότητα, αντί να ο καταναλωτής να αναζητά μείωση κόστους, είναι πρόθυμος να πληρώσει περισσότερα για βελτιωμένη εμπειρία: το 41% των καταναλωτών θα πλήρωνε για περιεχόμενο τηλεόρασης και βίντεο σε HD.


Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές θέλουν να μπορούν να επιλέγουν τη δική τους τηλεόραση και το δικό τους video περιεχόμενο. Ο Niklas Rönnblom δήλωσε: «Δεδομένου ότι ο αριθμός των οθονών και των υπηρεσιών αυξάνεται, οι άνθρωποι ψάχνουν για μία υπηρεσία συγκεντρωτική και εύκολη στη χρήση που μπορεί να συνδυάσει τα πάντα. Θα πρέπει να είναι εφικτό οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε on-demand και linear τηλεόραση συμπεριλαμβανομένου του live περιεχομένου, τη διευκόλυνση για ανεύρεση περιεχομένου, την αξιοποίηση της social τηλεόρασης και την παροχή απρόσκοπτης πρόσβασης σε συσκευές».


Τα στοιχεία της έκθεσης συλλέγονται σε Βραζιλία, Χιλή, Κίνα, Γερμανία, Ιταλία, Μεξικό, Νότια Κορέα, Ισπανία, Σουηδία, Ταϊβάν, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ. Σε όλες τις χώρες, πραγματοποιήθηκαν 14 ποιοτικές και 12.000 ποσοτικές online συνεντεύξεις αντιπροσωπεύοντας πάνω από 460 εκατομμύρια καταναλωτές.


Το Ericsson ConsumerLab αποκτά γνώση μέσα από ένα παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμα για τον καταναλωτή που βασίζεται σε συνεντεύξεις με 100.000 άτομα κάθε χρόνο, σε περισσότερες από 40 χώρες και 15 μεγαλουπόλεις – αντιπροσωπεύοντας στατιστικά τις απόψεις 1,1 δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Επιπλέον, χρησιμοποιείται όχι μόνο ποσοτική αλλά και ποιοτική μέθοδος, ενώ δαπανώνται πολλές ώρες με καταναλωτές από διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.