Διεθνής επέκταση ανακοινώθηκε από τη διοίκηση της Vivartia για τα σήματα Everest, Goody’s και Flocafe σε τουλάχιστον 19 ξένες αγορές.

vivartiaΗ Goody’s και η Everest, αποτελούν τον κλάδο εστίασης της VIVARTIA και τον μεγαλύτερο όμιλο εστίασης στην ελληνική αγορά με σημαντική παρουσία και στο εξωτερικό. Ο κλάδος εστίασης της VIVARTIA, εκπροσωπείται από 9 ηγετικά brands (Goody’s, Everest, Flocafe, La Pasteria, Olympus Plaza Food Parks, Kuzina, Papagallino, Olympic Catering, Hellenic Catering), που καλύπτουν όλο το φάσμα της εστίασης (από την γρήγορη εστίαση, την αγορά του καφέ και το βιομηχανικό catering μέχρι το casual dinning και την υψηλή γαστρονομία).

Διεθνής επέκταση λοιπόν ανακοινώθηκε, από τη διοίκηση της VIVARTIA, δια στόματος των κ.κ. Αρτινού και Παπανικολάου, για τα σήματα Everest, Goody’s και Flocafe σε τουλάχιστον 19 ξένες αγορές, από την Αλβανία, μέχρι τη Ρωσία, το Πακιστάν και το Ιράκ.

Συγκεκριμένα, το πλάνο προβλέπει άνοιγμα καταστημάτων σε Αλβανία, Μαυροβούνιο, ΠΓΔΜ, Κόσοβο, Λευκορωσία, Ουκρανία και Καζακστάν.

Επιπλέον, η σύναψη συμφωνίας της Vivartia με την Exeed Industries δίνει πρόσβαση στα σήματα του τομέα της εστίασης για παρουσία στις περιοχές του Αραβικού Κόλπου, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (Ιράκ, Ιράν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία, Λιβύη, Αίγυπτος, Μαρόκο, Αλγερία), μία αγορά που αφορά πάνω από 330 εκατ. καταναλωτές.

Παράλληλα, ο όμιλος βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με τις πολύ μεγάλες αγορές της Ρωσίας και του Πακιστάν.

Όπως ανέφερε πρόσφατα, ο Αθανάσιος Παπανικολάου, διευθύνων σύμβουλος του κλάδου εστίασης της Vivartia, στο πλαίσιο παρουσίασης των επιχειρηματικών εξελίξεων στον όμιλο, έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις master franchise agreements και τα πρώτα καταστήματα θα λειτουργήσουν μέσα στους επόμενους μήνες.

Συγκεκριμένα, σε Κόσοβο, Μαυροβούνιο και Σκόπια το business plan προβλέπει την ανάπτυξη των σημάτων Goody’s, Flocafe και Everest, με τη δημιουργία σε πρώτη φάση ενός σημείου ανά brand σε κάθε χώρα. Ειδικότερα, και σε ό,τι αφορά τη γειτονική Αλβανία, ο σχεδιασμός προβλέπει τη λειτουργία 12-14 καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2014.

Παράλληλα, ο όμιλος εισέρχεται σε Λευκορωσία, Καζακστάν και Ουκρανία. Στη Λευκορωσία αναπτύσσεται ήδη το πρώτο σημείο πώλησης, που θα λειτουργήσει στο Μινσκ στα τέλη Νοεμβρίου σε mall, το οποίο είναι 2,5 φορές μεγαλύτερο από το The Mall Athens. Η επέκταση στη Λευκορωσία γίνεται σε συνεργασία με τον ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου mall αλλά και με Έλληνα επιχειρηματία, ο οποίος έχει παρουσία στη χώρα.

Όπως είπε, άλλωστε, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Vivartia Γιάννης Αρτινός, με την κίνηση αυτήν ο όμιλος Vivartia αποκτά μεγαλύτερο γεωγραφικό αποτύπωμα, ενώ η εξωστρέφεια και στον τομέα της εστίασης θα ενισχύσει την παραγωγική δραστηριότητα και θα δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας στον όμιλο.

Κόντρα στην κρίση χρέους, λοιπόν, που πλήττει την εσωτερική αγορά, ο όμιλος έχει αποφασίσει να επενδύσει στην εξωστρέφεια και στην ανάπτυξη σε αγορές του εξωτερικού, με στόχο την προώθηση των ελληνικών σημάτων σε αναπτυσσόμενες αγορές μέσω στρατηγικών συμφωνιών με επενδυτές του εξωτερικού.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος απευθύνεται ήδη σε 130 εκατ. καταναλωτές παγκοσμίως -λειτουργεί 20 καταστήματα σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Ρουμανία- και εφόσον υλοποιηθούν όλες οι παραπάνω συμφωνίες μπορεί να καλύπτει μία αγορά που θα αγγίζει τα 800 εκατ. καταναλωτές.

Η επέκταση αυτή εκτιμάται πως θα μεταφραστεί σε 100-120 εκατ. ευρώ system sales – σήμερα ανέρχονται στα 380 εκατ. ευρώ – και θα ενισχύσει την παραγωγή στα πέντε εργοστάσια που διαθέτει ο κλάδος στη χώρα.

Στην εσωτερική αγορά ο κλάδος εστίασης θα επενδύσει φέτος περί τα 5 εκατ. ευρώ, την τελευταία τριετία έχει επενδύσει 35 εκατ. ευρώ, ενώ θα ενισχύσει το δίκτυό του με 7 νέα καταστήματα Everest (ήδη έχουν ανοίξει τα 3).

Σημειώνεται ότι ο κλάδος εστίασης απασχολεί 5.000 άτομα, διαθέτει 5 μονάδες παραγωγής, 550 εστιατόρια και καφέ, απευθύνεται σε 500.000 καταναλωτές ημερησίως και εξυπηρετεί 8 επισκέπτες ανά δευτερόλεπτο!