Η μη εξαγορά της Bulgarian Telecoms Company από τον κ. Γερμανό ενδέχεται να πυροδοτήσει ενδιαφέρουσες εξελίξεις στον ελληνικό τηλεπικοινωνιακό χάρτη.

Πάνος Γερμανός

Πάνος Γερμανός

Ως χαμηλές απορρίφθηκαν οι προσφορές των επίδοξων «μνηστήρων» της Bulgarian Telecommunications Company – BTC (Vivacom) από τους πιστωτές της, οι οποίοι και έχουν αναλάβει τον έλεγχο της βουλγαρικής τηλεπικοινωνιακής εταιρείας. Μεταξύ των προσφορών ήταν και αυτή του ομίλου του έλληνα επιχειρηματία Πάνου Γερμανού σε συνεργασία με το fund Novator. Κυριότερος διεκδικητής της Vivacom ήταν η Turkcell, με φήμες να θέλουν την προσφορά να αγγίζει τα 870 εκατ. ευρώ . Στο διεθνή διαγωνισμό για την απόκτηση του 94% της εταιρείας, πρόταση κατέθεσε και η Olympia Development (όμιλος Πάνου Γερμανού), σε συνεργασία με το fund Novator του Ισλανδού Thor Bjorgolfsson, η Corporate Commercial Bank που ελέγχεται από τον επιχειρηματία Τσβέταν Βασίλεφ και το Pamplona Capital Management, εταιρεία ιδιωτικών επιχειρηματικών κεφαλαίων.
Το βλέμμα του έλληνα επιχειρηματία, λοιπόν, στρέφεται προς την ελληνική αγορά, καθώς εκπληρώθηκε ο όρος πενταετούς αποχής από κάθε ανταγωνιστική προς την Cosmote δραστηριότητα, απόρροια της πώλησης της αλυσίδας καταστημάτων «Γερμανός» το 2006. Δημοσιογραφικές πληροφορίες θέλουν την Olympia Development να έχει καταλήξει ήδη σε εμπορικές συμφωνίες για τη διάθεση τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών μέσω των δύο αλυσίδων που ελέγχει ο Π. Γερμανός (Multirama και Public).
Παράλληλα, φήμες φέρνουν κοντά τον όμιλο του Π. Γερμανού με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. Στην περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις για μετοχική συνεργασία ευδοκιμήσουν, αναμένονται σημαντικές και άκρως ενδιαφέρουσες ανατροπές στο τηλεπικοινωνιακό τοπίο της χώρας μας.
Ταυτόχρονα, ιδιαίτερα επιτυχημένη είναι και η πορεία του ελληνικού ομίλου στην πολωνική αγορά, μέσω της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Play. Ο κ. Πάνος Γερμανός έχει συνεισφέρει αρχικά ένα δίκτυο 450 καταστημάτων με αντάλλαγμα το 21% του μετοχικού της κεφαλαίου, ενώ στη συνέχεια η κοινή συμμετοχή Γερμανού-Bjorgolfsson ανέβηκε στο 50,3%. Η Play κατόρθωσε μέσα σε τέσσερα χρόνια να κατακτήσει σημαντικό μερίδιο αγοράς, παρόλο που μπήκε ως τέταρτος παίκτης στην Πολωνία. Έφτασε γρήγορα τους 5,2 εκατ. συνδρομητές, αύξησε το μερίδιό της από το 2% στο 11,8% και πλέον έχει ως στόχο να αγγίξει το 20% τα επόμενα χρόνια.