Οι εταιρείες στοχεύουν στο κοινό μέσα από τα Social Media, ενώ έχει παρουσιαστεί μέχρι και ειδικός αλγόριθμος για αυτό.


social mediaΣε έναν κόσμο κυριαρχίας των «retweets», των «likes» και των «+1», πληθώρα εφαρμογών και υπηρεσιών στο Διαδίκτυο μας υπενθυμίζουν πόση επιρροή έχουμε και πόσο σημαντικοί είμαστε στην κοινωνία. Μερικοί από τους σημαντικότερους νέους παίκτες στο παιχνίδι αυτό είναι η εταιρία Klout, που ιδρύθηκε το 2009, η Kred και η Peerindex. Ολες τους τονίζουν με υπερηφάνεια ότι έχουν ανακαλύψει τη «μυστική συνταγή» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: αλγόριθμο, ικανό να επιλέγει τις φωνές επιρροής ανάμεσα στο πλήθος.


Για μία επιχείρηση, που σχεδιάζει να εγκαινιάσει νέο προϊόν -όπως νέο είδος σκυλοτροφής, για παράδειγμα- είναι πλέον δυνατό να ανακαλύψει ποιος δημοσιεύει πολλά μηνύματα στο Twitter με θέμα το σκύλο του. Ο αλγόριθμος μπορεί, όμως, να υπολογίσει πόση επιρροή απολαμβάνει ο «συγγραφέας» των μηνυμάτων αυτών. Οσο περισσότερους «φίλους» ή «ακολούθους» διαθέτει το άτομο αυτό, τόσο μεγαλύτερο καθίσταται το ενδιαφέρον της εταιρίας για αυτόν.


Ο επικεφαλής της Peerindex, Αζίμ Αζάρ, χαρακτηρίζει τους ανθρώπους αυτούς «το μαγικό μέσον», υπογραμμίζοντας την ανάγκη των εταιριών να τους προσεταιρισθούν. «Πρέπει να σκεφτούμε τον κόσμο σαν πυραμίδα. Στην κορυφή βρίσκονται οι μπλόγκερ, οι διασημότητες και οι δημοσιογράφοι. Οι εταιρίες γνωρίζουν ήδη πως να αναγνωρίζουν τους ανθρώπους αυτούς και οι άνθρωποι αυτοί γνωρίζουν καλά πως να προωθήσουν τον εαυτό τους.


Οταν μιλούν, μιλούν σαν επαγγελματίες, αλλά όχι σαν φίλοι, ενώ η πλειοψηφία των ανθρώπων είναι σιωπηλοί στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Στο μέσον βρίσκεται, όμως, ομάδα που ονομάζω “μαγικό μέσον” και αποτελεί ποσοστό 9% των δικτύων. Οι άνθρωποι αυτοί απολαμβάνουν ιδιαίτερης επιρροής, δυσανάλογης προς το επάγγελμα ή την κοινωνική τους θέση», λέει ο κ. Αζάρ.


Είναι, όμως, αρκετά δύσκολο όμως για μία εταιρία να κάνει το «μαγικό μέσον» να «τραγουδήσει». Με αυτό το στόχο, η κατασκευάστρια αθλητικών ειδών Reebok προσφέρει εκπτώσεις ή ακόμη και δωρεάν παπούτσια σε επιλεγμένους χρήστες κοινωνικών δικτύων, που -σύμφωνα με τον αλγόριθμο- έχουν μεγάλη επιρροή.


Η Reebok ελπίζει τώρα να πετύχει περισσότερα από ό,τι η Chevrolet, που δάνεισε πέρσι αυτοκίνητα σε 130 άτομα, που είχαν επιλεγεί ως «άνθρωποι επιρροής» από τον αλγόριθμο του Klout. Αν και το Διαδίκτυο αντέδρασε θετικά στην ιδέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η πρωτοβουλία της μεταφράστηκε σε μόλις μία απευθείας πώληση αυτοκινήτου.