Ericsson ConsumerLab: Τα applications αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους λόγους αγοράς smartphones.


appsΣύμφωνα με την έκθεση του Ericsson ConsumerLab, ‘Emerging App Culture’, εκτός από την επιθυμία για καλύτερη ή ταχύτερη πρόσβαση στο διαδίκτυο, ο κύριος λόγος για την αγορά ενός smartphone είναι η πρόσβαση στα applications.


Η έκθεση είναι το αποτέλεσμα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Ρωσίας, της Ινδίας και της Βραζιλίας. Σύμφωνα με την έκθεση, οι νέοι χρήστες smartphone καλωσορίζουν τις εφαρμογές, όπως επίσης και οι παλαιότεροι χρήστες. Επιπλέον, προκύπτει ότι το 69% των χρηστών smartphone έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας εφαρμογές σε καθημερινή βάση και το 20% χρησιμοποιεί καθημερινά data intensive υπηρεσίες όπως video, τηλεόραση, χάρτες ή εφαρμογές πλοήγησης.


Οι 10 πιο δημοφιλείς δραστηριότητες των κατόχων smartphone, με τη σειρά που προέκυψαν -σύμφωνα με την έρευνα- είναι οι ακόλουθες: το ‘check in’ για τοποθεσίες, οι χάρτες πλοήγησης ή οι πληροφορίες για την κυκλοφορία, η internet TV, η παρακολούθηση ταινιών, τα online παιχνίδια, το streaming video, τα παιχνίδια σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, η παρακολούθηση ειδήσεων, το Twitter και η ενασχόληση με blogs.


Για τους καταναλωτές, αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι να παραμένουν συνδεδεμένοι και να έχουν πρόσβαση σε εργαλεία και υπηρεσίες. Γι’ αυτούς είναι μικρή η διαφορά μεταξύ της κατοχής ενός smartphone και των εφαρμογών που χρησιμοποιούν σε αυτό. Ωστόσο, τα applications χρησιμοποιούνται διαφορετικά στις 3 αγορές, με τους Ινδούς χρήστες smartphone να ενδιαφέρονται περισσότερο για τη λήψη εξατομικευμένων εφαρμογών, όπως screen savers, live wallpapers / themes και third party browsers εκτός από τις κοινωνικές εφαρμογές πολυμέσων και παιχνιδιών.


Από την άλλη πλευρά οι Ρώσοι χρήστες smartphones ενδιαφέρονται για πιο χρηστικές εφαρμογές που ωφελούν τη ροή της καθημερινότητάς τους, όπως είναι η πλοήγηση και οι χάρτες, οι συγκρίσεις τιμών, τα barcode scanners, η μετάφραση και τα λεξικά, ενώ στη Βραζιλία χρησιμοποιούν κυρίως εφαρμογές σχετικά με την ενίσχυση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων τους.


Ορισμένα χαρακτηριστικά χρήσης των εφαρμογών διαφέρουν σε σύγκριση με τις ‘ώριμες’ αγορές. Σύμφωνα με την έκθεση προκύπτει ότι 2 στους 5 χρήστες ποτέ ή σπάνια έχουν επισκεφθεί την επίσημη αγορά για εφαρμογές , ενώ αντιθέτως η λήψη των εφαρμογών γίνεται από άλλους δικτυακούς τόπους και forums. Περίπου οι μισοί από τους χρήστες ‘κατεβάζουν’ εφαρμογές στον υπολογιστή και στη συνέχεια τις μεταφέρουν στο smartphone τους.


Όσον αφορά στην καθημερινή χρήση των applications από τους ερωτηθέντες το 49% ανέφερε ότι χρησιμοποιεί εφαρμογές για κοινωνική δικτύωση, το 39% για chat, το 31% για την πρόγνωση του καιρού, το 26% για τις ειδήσεις, το 20% για τους χάρτες, το GPS και την πλοήγηση, και το 12% για τα δρομολόγια και την κυκλοφορία.