Η Nokia Siemens Networks στοχεύει στην κατάκτηση της αγοράς κινητής ευρυζωνικότητας.


banner for a world in motion“Η αναδόμηση του DNA της Nokia Siemens Networks, ώστε να καθιερωθεί ως ο αδιαφιλονίκητος ειδικός στην κινητή ευρυζωνικότητα, αποτελεί ένα σημαντικό σταθμό στην ιστορική διαδρομή της εταιρείας και φέρνει ολόκληρο τον κλάδο πιο κοντά στη νέα πραγματικότητα της Επανάστασης του Gigabyte”, ανακοίνωσε σήμερα ο κ. Αθανάσιος Έξαρχος, Διευθύνων Σύμβουλος της Nokia Siemens Networks στην Ελλάδα, σε γεύμα που παρέθεσε η εταιρεία για τους δημοσιογράφους, με την ευκαιρία της συμμετοχής της στο παγκόσμιο συνέδριο κινητής τηλεφωνίας Mobile World Congress 2012.


“Η Nokia Siemens Networks μεταφορφώνεται γρήγορα και αποφασιστικά, ώστε να ανταποκριθεί στον επιταχυνόμενο ρυθμό αλλαγής της βιομηχανίας κινητών τηλεπικοινωνιών. Το κλειδί της επιτυχίας στην αγορά σε μια περίοδο έντονων οικονομικών προκλήσεων είναι να ηγείσαι όχι μόνο της καινοτομίας αλλά και της αποδοτικότητας.


Το μέλλον των τηλεπικοινωνιών βρίσκεται στην κινητικότητα (mobility), γι αυτό και στη Nokia Siemens Networks επενδύουμε στοχευμένα στη κινητή ευρυζωνικότητα (mobile broadband), δημιουργώντας την κορυφαία εταιρεία του χώρου, με τους κατάλληλους πόρους, την απαιτούμενη τεχνογνωσία και τις απαραίτητες επενδύσεις. Η αναδόμηση του DNA της εταιρείας μας θα οδηγήσει τους πελάτες μας, και ολόκληρη την αγορά, στην Επανάσταση του Gigabyte.


Ο ρυθμός της αλλαγής στις κινητές τηλεπικοινωνίες υπήρξε ραγδαίος καθώς η βιομηχανία μετακινήθηκε από τη φάση της διάχυσης της κινητής ευρυζωνικότητας προς ένα νέο οικονομικό μοντέλο, το οποίο μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα χαρακτηρίζεται από την επικράτηση των near-field επικοινωνιών (Near Field Communicatios – NFC), του μαζικού gaming και της χρήσης του ψηφιακού χρήματος (mobile money), όλα συνδεδεμένα και υποστηριζόμενα από υπηρεσίες τοποθεσίας (location services). Προβλέπουμε δε ότι θα ακολουθήσει η Εποχή των Αισθητήρων (era of sensors), περιόδο κατά την οποία θα αγκαλιάσουμε την τεχνητή νοημοσύνη, την επικοινωνία μεταξύ μηχανών (machine to machine communication) και τη διάδοση έξυπνων εφαρμογών, οι οποίες θα συνδέονται και θα δρούν διαδραστικά μεταξύ τους αυτόνομα.


Είναι ακριβώς αυτές οι τάσεις που επανακαθορίζουν την κοινωνία μας και πυροδοτούν την Επανάσταση του Gigabyte, και πιστεύουμε ότι θα μας οδηγήσουν στη διακίνηση ενός Gigabyte ανά χρήστη καθημερινά μέχρι το 2020, το οποίο θα γίνεται download σε ταχύτητες ακόμη και δεκαπλάσιες από αυτές που έχουμε διαθέσιμες σήμερα.


Καμία επανάσταση δεν υπήρξε στην ιστορία αναίμακτη. Οι τάσεις αυτές ανάγκασαν τους παρόχους να ισορροπήσουν ανάμεσα στη συνεχόμενη απαίτηση για επενδύσεις στα δίκτυά τους και τα απαραίτητα εργαλεία για να παραμείνουν αποδοτικοί, ώστε να προστατέψουν την κερδοφορία τους. Και φυσικά υπήρξε και ο ανάλογος αντίκτυπος στους κατασκευαστές τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, όπως η Nokia Siemens Networks.


Το αποτέλεσμα υπήρξε μια συνεχής προσπάθεια να μειωθεί το κόστος. Έτσι η αγορά τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών οδηγήθηκε σε συμπύκωνση (consolidation) – τόσο στον αριθμό των παρόχων που παρέχουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες με εξαγορές και συγνωνεύσεις, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούνται εμπορικά – καθώς αρκετοί πάροχοι προχώρησαν στην από κοινού χρήση υποδομών δικτύου (network infrastructure sharing) και την ανάπτυξη κοινών οργανισμών προμηθειών (joint procurement organizations).


Όλες αυτές οι τάσεις έφεραν τους κατασκευαστές αντιμέτωπους με μια τεράστια πρόκληση, να αναζητήσουν το μερίδιο που τους αντιστοιχεί στην κερδοφορία της βιομηχανίας τηλεπικοινωνιών, διατηρώντας όμως ταυτόχρονα αμείωτο το ξέφρενο ρυθμό τους στην ανάπτυξη καινοτομίας για τα δίκτυα του μέλλοντος. Αυτές οι δραματικές αλλαγές των τελευταίων χρόνων, καθώς και η νέα οικονομική πραγματικότητα, απαιτούν γρήγορες αποφάσεις και ριζικές αλλαγές από κατασκευαστές όπως η Nokia Siemens Networks, και εμείς ήδη προχωράμε αποφασιστικά προς την κατεύθυνση αυτή.»


Στη συνέχεια ο κ. Έξαρχος, υπογράμμισε μερικά από τα επιτεύγματα της εταιρείας κατά το 2011 και κυρίως την καινοτομία που έφερε στην αγορά η αρχιτεκτονική Liquid Net της Nokia Siemens Networks, επιτρέποντάς της να κατακτήσει την κορυφή με την υπογραφή 52 εμπορικών συμβάσεων για LTE δίκτυα, και την ανάπτυξη πρωτοπόρων εργαλείων και εφαρμογών στον τομέα του Customer Experience Management.


“Η αρχιτεκτονική Liquid Net ενσωματώνει όλες τις τεχνολογίες και τις δομές του δικτύου – από δίκτυα 2G και 3G έως WiFi και LTE Advanced – ταυτόχρονα όμως απελευθερώνει από τις αυστηρές δομές του παραδοσιακού δικτύου τα δομικά στοιχεία τους ώστε να επιτρέπει στη χωρητικότητα να «ρέει» απρόσκοπτα στα σημεία που είναι απαραίτητη”, συνέχισε ο κ. Έξαρχος.


“Αντίστοιχα, η λύση Customer Experience Management που προσφέρουμε είναι μια πλατφόρμα, η οποία μπορεί να συλλέγει, να επεξεργάζεται και να αναλύει συνδομητικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και να τα μετατρέπει σε στιγμιαία πληροφόρηση τόσο για τη συμπεριφορά των συνδρομητών όσο και για τα τεχνικά θέματα ή προβλήματα τα οποία μπορεί να επηρεάζουν αρνητικά την ικανοποίηση των συνδρομητών.” και ολοκλήρωσε συμπληρώνοντας: “Η χρήση των τεχνικών αυτών αναγνωρίζεται πλέον από τους παρόχους ώς ένας άμεσος και ζωτικής σημασίας σύνδεσμος ανάμεσα στους ίδιους και τους συνδρομητές τους, καθώς επίσης διαπιστώνουν με απτά παραδείγματα πως η χρήση των εργαλείων αυτών μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας τους».