Η παλαιότερη τεχνολογία κινούμενης εικόνας στον κόσμο χρησιμοποιείται στην επίδειξη της πλέον σύγχρονης τεχνολογίας, του Motionflow 200 Hz.

sony-bravia-turinΤί έχει διάμετρο 10 μέτρα, γυρίζει με ταχύτητα πάνω από 40 χ.α.ώ. κάπου στη βόρεια Ιταλία και καταρρίπτει τα παγκόσμια ρεκόρ; Εύκολο να το βρείτε: είναι το BRAVIA-drome, ένα τεράστιο ζωοτρόπιο (ή «κύκλος της ζωής»), το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της τελευταίας διαφημιστικής καμπάνιας της Sony.

Η Sony ήδη ήταν γνωστή για την «δυνατή» εικόνα των διαφημιστικών της σποτ που αφορούσαν τις τηλεοράσεις BRAVIA, αλλά το BRAVIA-drome, το οποίο κατασκευάστηκε για να δείξει στον κόσμο πως ακριβώς δουλεύει η τεχνολογία Motionflow, ανεβάζει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά. Και εκτός αυτού, αποτελεί μια παγκόσμια πρωτιά, αφού πρόκειται για την πρώτη δημιουργική καμπάνια της Sony για την BRAVIA σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η έμπνευση προήλθε από το ζωοτρόπιο, έναν μηχανισμό που εφευρέθηκε τον 19ο αιώνα και δημιουργούσε σύντομα «κλιπ» από μια σειρά στατικών εικόνων. Θεωρήθηκε ως το ιδανικό μέσο για να γίνει μια επίδειξη του τρόπου με τον οποίο η σημερινή τεχνολογία Motionflow 200 Hz δημιουργεί εικόνες με ομαλή εναλλαγή.

Η τηλεοπτική διαφήμιση γυρίζεται τώρα σε μια πλατεία στην Βενάρια, μια πόλη κοντά στο Τορίνο, και πρωταγωνιστεί ο Βραζιλιάνος ποδοσφαιριστής Kaká, Παίκτης της Χρονιάς για τη FIFA και κάτοχος για το 2007 του βραβείου Χρυσή Μπάλα, που απονέμεται στον κορυφαίο ποδοσφαιριστή στην Ευρώπη. Ο τροπαιούχος  του Παγκόσμιου Κυπέλλου της FIFA θα εμφανίζεται σε μια σειρά από εικόνες μέσα στο BRAVIA-drome να κάνει κάποια από τα διάσημα κόλπα του με την μπάλα.

Η θεματολογία με το ποδόσφαιρο επιλέχθηκε διότι η θέαση ενός ποδοσφαιρικού αγώνα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να εκτιμήσετε στο ακέραιο τις δυνατότητες του Motionflow 200 Hz. Η συγκεκριμένη τεχνολογία εξαλείφει το «σκορτσάρισμα», -δηλαδή την σπασμωδική κίνηση- και ομαλοποιεί την πορεία της μπάλας, καθώς κατευθύνεται προς τα δίκτυα, δίνοντας στους φιλάθλους σπίτι την αίσθηση ότι βρίσκονται και οι ίδιοι στο γήπεδο. Όσον αφορά τις ταινίες, οι γρήγορες σκηνές δράσης εξελίσσονται ομαλότερα και με πολύ μεγαλύτερη ευκρίνεια.

Για να γίνει ακόμη πιο εντυπωσιακό το διαφημιστικό σποτ, θα εμφανίζεται και ο ζογκλέρ της μπάλας Dan Magness, ο οποίος θα προσπαθήσει να σπάσει τρία παγκόσμια ρεκόρ Γκίνες. Ο Dan Magness έχει ήδη καταρρίψει ρεκόρ και έχει προπονήσει στον έλεγχο της μπάλας μερικούς από τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο – Από τον Francesco Totti μέχρι τον Michael Owen.

Αλλά η καμπάνια θα περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από μια τηλεοπτική διαφήμιση. Το BRAVIA-drome θα εμφανίζεται υπό μορφή λογότυπου σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή σε όλες τις εκφάνσεις της καμπάνιας (και φυσικά θα αποτελέσει μια αξέχαστη εμπειρία για όποιον το δει σε λειτουργία!). Επιπλέον, το μηχάνημα έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε μπορεί να αποσυναρμολογηθεί και να μεταφερθεί εύκολα, γεγονός που σημαίνει ότι η παρουσία του δεν τελειώνει με την λήξη των γυρισμάτων του τηλεοπτικού σποτ.

Δεδομένου του ότι η παγκόσμια δικτυακή κοινότητα έχει στο παρελθόν υποστηρίξει διαφημιστικές καμπάνιες για τις τηλεοράσεις BRAVIA, η Sony σχεδιάζει μια μεγάλη γκάμα ψηφιακού υλικού αποκλειστικά για blog, δικτυακούς τόπους και site κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέποντάς τους να έχουν τη δική τους εμπειρία από το BRAVIA-drome.

Για ακόμη μία φορά, την παραγωγή του τηλεοπτικού σποτ έχει αναλάβει η διαφημιστική εταιρεία  Fallon στο Λονδίνο -η ίδια ομάδα δημιουργικού η οποία μας έδωσε την τριλογία των διαφημίσεων της BRAVIA, ‘Balls’, ‘Paint’ και ‘Play-doh’- υπό την καθοδήγηση του ανερχόμενου σκηνοθέτη Vernie Yeung, ο οποίος στον παρελθόν δημιούργησε μουσικά βιντεοκλίπ για κορυφαίους καλλιτέχνες όπως η Kylie Minogue. Το διαφημιστικό σποτ θα κινηματογραφηθεί με μια κάμερα Sony, και συγκεκριμένα το μοντέλο F35, μια επαγγελματική κάμερα HD.

«Το BRAVIA-drome σχεδιάστηκε για να κάνει την τεχνολογία που κρύβεται πίσω από το Motionflow κατανοητή από τον καθένα», εξηγεί ο Giles Morrison, Γενικός Διευθυντής του Marketing Communications για την Sony Europe. «Όπως έχουμε αποδείξει και με τις προηγούμενες καμπάνιες μας, όπως τις  ‘Balls’, ‘Paint’ και ‘Play-doh’, οι απλές ιδέες αν εφαρμοστούν με τον σωστό τρόπο μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο. Τώρα θέλουμε να δώσουμε μια πραγματικά εντυπωσιακή εμπειρία την οποία ο κόσμος θα μπορέσει να πιστέψει. Η επιλογή του Kaká ήταν εύκολη υπόθεση, καθώς όχι μόνο ο ίδιος διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σουπερ-σταρ, αλλά και το ποδόσφαιρο σαν άθλημα είναι ιδανικό για να δείξουμε στους πελάτες μας όλες τις δυνατότητες του Motionflow 200Hz».

«Θα ήθελα να δημιουργήσω ένα αίσθημα προσδοκίας στους θεατές του τηλεοπτικού σποτ», εξομολογείται ο σκηνοθέτης Vernie Yeung. «Αυτό θα το καταφέρω αποκαλύπτοντας αρχικά κάποιες μικρές λεπτομέρειες της κατασκευής, στη συνέχεια δείχνοντάς την ολόκληρη για να φανεί το τεράστιο μέγεθος και η πραγματική κλίμακα του BRAVIA-drome και στο τέλος δίνοντας στον θεατή μια άποψη του περιβάλλοντος χώρου. Το σασπένς μεγαλώνει σταδιακά μέχρι που οι εικόνες του Kaká επιδεικνύουν μέσα από μια απόλυτα ομαλή διαδοχή το εκπληκτικό ταλέντο του. Αυτή η διαφήμιση αποτελεί ένα μοναδικό γεγονός και αυτό φαίνεται από την έκφραση της κατάπληξης που αποτυπώνεται στα πρόσωπα του πλήθους που παρακολουθεί τα γυρίσματα».

BRAVIAdrome: Βασικά στατιστικά στοιχεία

  • Η βέλτιστη ταχύτητα του BRAVIA-drome είναι 44 χ.α.ώ.
  • Το BRAVIA-drome μπορεί να ξεπεράσει τα 50 χ.α.ώ. ως ταχύτητα περιστροφής
  • Το BRAVIA-drome έχει διάμετρο 10 μέτρα
  • Τρεις άνδρες χρειάζονται τρεις ημέρες για να συναρμολογήσουν το BRAVIA-drome
  • Το BRAVIA-drome μεταφέρεται με δύο δωδεκάμετρα φορτηγά
  • Χρειάστηκαν 6 εβδομάδες για να συναρμολογηθεί το BRAVIA-drome την πρώτη φορά
  • Ζυγίζει 10 τόνους και πιστεύεται ότι είναι το μεγαλύτερο ζωοτρόπιο που κατασκευάστηκε ποτέ
  • Άνθρωποι από τον οργανισμό του Guinness World Records θα παρακολουθούν τα γυρίσματα για να πιστοποιήσουν την προσπάθεια κατάρριψης αυτού του ρεκόρ.

Motionflow

Το Motionflow είναι μια τεχνολογία η οποία απαλείφει το «σκορτσάρισμα», δηλαδή την σπασμωδική κίνηση ενός ταχέως κινούμενου αντικειμένου η οποία εμφανίζεται στις συμβατικές τηλεοράσεις. Αυτό το κατορθώνει δημιουργώντας μια πρόσθετη, μεταβατική εικόνα, την οποία στην συνέχεια παρεμβάλλει στις ακολουθίες εικόνων σε σκηνές με γρήγορη δράση. Αυξάνοντας τον αριθμό των εικόνων μια τηλεόραση BRAVIA μπορεί να προβάλλει ακόμη και την πιο γρήγορη φάση από ένα αθλητικό γεγονός με ομαλή διαδοχή εικόνων, εξαλείφοντας τις ασάφειες. Οι μεταβατικές εικόνες δημιουργούνται μετά από εξέταση των προηγούμενων και των επόμενων καρέ της ακολουθίας. Έτσι, για παράδειγμα, το Motionflow παρακολουθεί την πορεία της μπάλας από το πόδι του παίκτη μέχρι τα δίκτυα και εισαγάγει τις σχετικές μεταβατικές εικόνες.

Διαφορές στον αριθμό των καρέ

Σε κάποιες χώρες οι BRAVIA διαφημίζονται με τεχνολογία Motionflow στα 240 Hz, αλλά η ποιότητα της εικόνας είναι ακριβώς η ίδια. Οι τηλεοράσεις στην Ευρώπη λειτουργούν με το σύστημα PAL σε συχνότητα 50 Ηz. Στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν το σύστημα NTSC στα 60 Ηz. Η τεχνολογία Motionflow τετραπλασιάζει την συχνότητα κι έτσι στις χώρες με σύστημα PAL καταλήγουμε στα 200 Hz, ενώ σε αυτές με NTSC στα 240 Hz.