Έρευνα για τη χρήση του διαδικτύου από τις εισηγμένες στο ελληνικό χρηματιστήριο εταιρείες από το Πάντειο Πανεπιστήμιο.

panteioΠεριορισμένη χρήση του διαδικτύου από τις εισηγμένες στο ελληνικό χρηματιστήριο εταιρείες, ανέδειξε η έρευνα που πραγματοποίησε το Κέντρο Ψυχο-Κοινωνιολογικής Έρευνας της Διακυβέρνησης των Δυνητικών Κοινοτήτων του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου κάτω από την επίβλεψη του ερευνητή του Κέντρου Δρ. Σπύρου Αρσένη και του διευθυντή, Αναπληρωτή καθηγητή Κωνσταντίνου Κοσκινά.


Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή των φοιτητών του μεταπτυχιακού προγράμματος του κέντρου Π.Κουτσουβέλη και Α.Καρακατσάνη την περίοδο μεταξύ 15 Ιανουαρίου και 30 Μαΐου 2011. Στο πλαίσιο της έρευνας μελετήθηκε η διαδικτυακή παρουσία του 60% (162 εταιρείες) των εισηγμένων εταιρειών στο χρηματιστήριο, ενώ εξετάστηκαν όλες οι εταιρείες μεγάλης κεφαλαιοποίησης.
Σε μία κρίσιμη οικονομικά περίοδο για τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι εισηγμένες στο ελληνικό χρηματιστήριο εταιρείες αποτυγχάνουν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά το διαδίκτυο ως ένα επιπλέον κανάλι πωλήσεων, προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, επικοινωνίας και προσέλκυσης πελατών.


Ελάχιστες εισηγμένες στο ελληνικό χρηματιστήριο εταιρίες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα τους για να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές πωλήσεις. Ένας μεγάλος αριθμός εταιρειών δεν παρέχει ούτε τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω e-mail και ένα σημαντικό ποσοστό επιδεικνύει εσωστρέφεια αναρτώντας το περιεχόμενό της μόνο στην ελληνική γλώσσα.


Συγκεκριμένα, όπως προέκυψε από την έρευνα:
• Μία στις είκοσι εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες (5,5%) δε διαθέτει ιστοσελίδα.
• Μία στις πέντε εταιρείες (22,87%) δεν παραθέτει στην ιστοσελίδα της πληροφορίες για την πορεία της μετοχής της.
• Η μία στις δύο εταιρείες μεγάλης κεφαλαιοποίησης παρουσιάζει προβληματική διαχείριση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας.
• Μία στις δέκα εταιρείες (9,80%) έχει λογαριασμό στο facebook και μία στις είκοσι (4,58%) στο twitter.
• Μόλις μία στις 14 εταιρείες (7,19%) χρησιμοποιεί το δικτυακό της τόπο για ηλεκτρονικές πωλήσεις κι απευθείας online αγορές.
• Μία στις δέκα εταιρείες έχει ιστοσελίδα αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα.
• Το ένα τρίτο των ιστοσελίδων ανανεώνει το περιεχόμενό του σπάνια.