Σύμφωνα με μελέτη της GFK Hellas, ανοδική πορεία εμφανίζει το σύνολο της εγχώριας αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, στο 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου.

Τα ποσοστά αυτά αποδεικνύουν, σύμφωνα με την GFK Hellas, ότι η αγορά ηλεκτρικών ειδών κινήθηκε ενάντια στο κλίμα της κρίσης . Σχετικά με το ότι η άνοδος σε αξία ήταν μόνο 2% έναντι του περυσινού 9μηνου, η GFK το αποδίδει σε τρεις παράγοντες: Στην πτώση τιμών, στις έντονες προσφορές λόγω ανταγωνισμού, καθώς και στη μετατόπιση των καταναλωτών σε φθηνότερες μάρκες.

Το 2008 χαρακτηρίστηκε από λανσαρίσματα νέων καταστημάτων. Μόνο οι 6 αλυσίδες ηλεκτρικών άνοιξαν 24 νέα καταστήματα, χωρίς να υπολογιστούν τα νέα καταστήματα των συνεταιρισμών.

Το άνοιγμα των νέων καταστημάτων των αλυσίδων τους επέτρεψε να κερδίσουν μερίδιο στον όγκο πωλήσεων (τεμάχια) σε σχέση με πέρυσι, όμως ο έντονος ανταγωνισμός σε τιμές και προσφορές μεταξύ των αλυσίδων δεν επέτρεψε αντίστοιχο κέρδος μεριδίου και στις αξίες.

Έτσι, τα μερίδια πωλήσεων ανά κανάλι έχουν διαμορφωθεί ως εξής: Αλυσίδες, 44,9% σε τεμάχια (έναντι 43,3% το 9μηνο 2007) και 47,4% σε αξία (έναντι 47,2% το 9μηνο 2007). Συνεταιρισμοί, 42,2% σε τεμάχια (έναντι 42,9%) και 45,4% σε αξία (έναντι 45,4%). Μαζικοί έμποροι, 9,2% σε τεμάχια (έναντι 10%) και 3,7% σε αξία (έναντι 4,1%). Ανεξάρτητοι, 3,7% σε τεμάχια (έναντι 3,8%) και 3,5% σε αξία (έναντι 3,2%).

Σύμφωνα πάντα με τη μελέτη, ελαφρά ανοδική τάση παρατηρήθηκε στην αγορά των Μεγάλων Ηλεκτρικών Συσκευών (ΜDA), όπου τα τεμάχια αυξήθηκαν κατά 0,6% και η αξία κατά 0,9%. Σημειώνεται ότι, το 2007 έκλεισε με άνοδο 5,8% σε τεμάχια και 9,2% σε αξίες.

Με δεδομένα λοιπόν την καλή πορεία του κλάδου το 2007, αλλά και το γεγονός της πτώσης της οικοδομής και της «αργής» αντικατάστασης των μεγάλων συσκευών στο νοικοκυριό, η GFK θεωρεί ότι «μόνο επιτυχημένη μπορεί να χαρακτηριστεί η πορεία του κλάδου».

Ιδιαίτερα, η σχέση 0,6% προς 0,9% δείχνει ότι, συνολικά ο καταναλωτής στράφηκε προς ακριβότερα προϊόντα σε αντίθεση με άλλους κλάδους. Άρα το κέρδος προήλθε διότι ο καταναλωτής κινήθηκε προς συσκευές που του παρέχουν περισσότερες δυνατότητες και με δεδομένο μάλιστα ότι αρκετές φορές η σχέση τιμής -ποιότητας ή τιμής- χαρακτηριστικά συσκευής, ήταν εξαιρετικά συμφέρουσα.