To iiko είναι ένα επαναστατικό σύστημα διαχείρισης εστιατορίων, το οποίο αξιοποιεί τις δυνατότητες της κοινωνικής δικτύωσης.


iikoΠρόκειται για ένα σύστημα που ανέπτυξε ο Ντέηβιντ Γιανγκ, ιδιοκτήτης της ΑΒΒΥΥ (εταιρεία που ειδικεύεται σε προγράμματα γλωσσικής αναγνώρισης και λογισμικό μετάφρασης) και εστιάτορας. Ο Γιανγκ «πάντρεψε» τις δύο του ιδιότητες και δημιούργησε το συγκεκριμένο ενιαίο σύστημα, που μπορεί να «χειρίζεται» παραγγελίες, αποθέματα, οικονομικά και θέματα ασφαλείας. Επίσης, διαθέτει ένα loyalty scheme, που βασίζεται στην τελευταία «μόδα» της δικτύωσης/ πληροφόρησης του χρήστη ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται.


«Οι ‘πιστοί’ επισκέπτες ενθαρρύνονται περισσότερο, καθώς εάν κάνουν μία δημοσίευση- πρόταση στο wall τους και προσελκύσουν φίλους, λαμβάνουν ένα μικρό ποσοστό των κερδών ως έκπτωση…επίσης, στους εν λόγω φίλους θα σερβιριστεί δωρεάν κρασί, μπέργκερ και μοχίτο» λέει σχετικά ο Γιανγκ, οι γονείς του οποίου έφτασαν στη Σοβιετική Ένωση από την Κίνα για να σπουδάσουν Φυσική, πριν λάβει χώρα η Πολιτιστική Επανάσταση της Λαϊκής Δημοκρατίας.


Επίσης, υπάρχει και το iikoDJ, για να παίζει τη σωστή μουσική, στη σωστή ένταση, τη σωστή στιγμή, ημέρα ή νύχτα. «Κατά τη διάρκεια της ημέρας κανονικά πρέπει να αλλάζεις την ένταση της μουσικής και να έχεις διαφορετική μουσική να παίζει σε κάθε δωμάτιο…αλλά συνήθως οι ιδιοκτήτες των εστιατορίων δεν ενδιαφέρονται, δεν αλλάζουν μουσική και ένταση ή βάζουν ό,τι θέλουν», λέει σχετικά ο Γιανγκ.


Οι προσδοκίες που έχει για το iiko ο δημιουργός του είναι αρκετά υψηλές: το πρόγραμμα αναμένεται να αποφέρει έσοδα 50 εκατομμυρίων δολαρίων ως το 2015. Ήδη λειτουργεί σε 1.400 εστιατόρια και καφετέριες, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ρωσικές αλυσίδες όπως το Dunkin’ Donuts και το Sbarro. Ο Γιανγκ σχεδιάζει να λανσάρει το iiko και πέρα από τα ρωσικά σύνορα.