Η αξία του χρήματος βασικός παράγοντας στη διαμόρφωση της χρηματοοικονομικής συμπεριφοράς των ελλήνων καταναλωτών.

Η Mellon Technologies σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Lancaster, ανακοίνωσε σήμερα την ολοκλήρωση της έρευνας που σχεδίασε και διεξήγαγε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού με αντικείμενο τη χρηματοοικονομική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών. Στόχος της έρευνας ήταν η δημιουργία και προσθήκη του νέου module «Financial Mosaic», στο εργαλείο target marketing Mosaic Micromarketer της Experian.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεφώνου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του οικονομικά ενεργού πληθυσμού (συνολικά 11.000 καταναλωτές) από όλη την Ελλάδα, με στόχο να συγκεντρώσει στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές στη χώρα μας διαχειρίζονται το εισόδημά τους αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ενημερώνονται και χρησιμοποιούν τραπεζικά προϊόντα πίστης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η πλειοψηφία των καταναλωτών προτιμούν τα ΜΜΕ ως την κύρια πηγή ενημέρωσής τους για οικονομικά προϊόντα. Όταν κλήθηκαν να υποδείξουν τα μέσα από τα οποία λαμβάνουν ενημέρωση, το 63% απάντησε θετικά στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο και το 40% τις εφημερίδες και τα περιοδικά. Ακολουθεί η ενημέρωση μέσω internet με 23%, ενώ το τηλέφωνο, το ταχυδρομείο, το κατάστημα και οι συστάσεις επιλέγονται με χαμηλότερη ένταση το καθένα (κάτω του 10%). Όταν ερωτήθηκαν συγκεκριμένα εάν θα αγόραζαν χρηματοπιστωτικά προϊόντα μέσω internet ή τηλεφώνου η πλειοψηφία (77%) απάντησε αρνητικά.

Ένα άλλο σημαντικό εύρημα είναι ότι το 45% των ερωτηθέντων ξοδεύουν μηνιαίως ολόκλήρο το ποσό των εσόδων τους, ενώ το 7% καταναλώνει ποσά που ξεπερνούν τα εισοδήματά τους. Υποστηρίζοντας το εύρημα αυτό, 64% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι δεν προβαίνουν σε κάποια κατάθεση ή επένδυση των χρημάτων τους.

Πιο συγκεκριμένα για τις συνήθειες και τις προθέσεις των καταναλωτών σχετικά με χρηματοπιστωτικά προϊόντα, το 60% δεν αισθάνεται άνετα να πάρει κάποιο δάνειο, το 70% δεν διαθέτει πιστωτική κάρτα, ενώ το 52% δεν διαθέτει κάποιο ασφαλιστικό προϊόν. Σημαντικό κριτήριο φαίνεται να αποτελεί το ύψος των παρεχόμενων επιτοκίων, με την πλειοψηφία των ερωτηθέντων να χρησιμοποιεί την κάρτα η οποία προσφέρει το χαμηλότερο επιτόκιο, και να επιλέγει την τράπεζα με το υψηλότερο επιτόκιο για τις καταθέσεις.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαφοροποίηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών αναλογικά με την ηλικία τους. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 35-44 έχει θετική στάση απέναντι στην απόκτηση πιστωτικής κάρτας και δανείου, εν αντιθέσει με τις μεγαλύτερες ηλικίες και συγκεκριμένα με άτομα άνω των 54 οι οποίοι είναι φειδωλοί ως προς την χρήση χρηματοπιστωτικών προϊόντων.

«Το Mosaic Micromarketer ομαδοποιεί τον Ελληνικό πληθυσμό σε ομοειδείς τύπους καταναλωτικής συμπεριφοράς, σύμφωνα με δημογραφικά, οικονομικά, χαρτογραφικά και life style χαρακτηριστικά. Με την προσθήκη των παραμέτρων χρηματοοικονομικής συμπεριφοράς έτσι όπως προκύπτουν από την έρευνα, μπορούμε να έχουμε μια ακόμα πιο ολοκληρωμένη εικόνα του σύγχρονου Έλληνα καταναλωτή. Η διάσταση αυτή θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους χρηματοπιστωτικούς και ασφαλιστικούς οργανισμούς, αλλά και τις επιχειρήσεις που παρέχουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους αξιοποιώντας τις διευκολύνσεις που παρέχουν τα προϊόντα πίστης, όπως αντιπροσωπίες αυτοκινήτων, σούπερ μάρκετ και πολυκαταστήματα, αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών κ.α.» επεσήμανε η Μάρω Χονδροπούλου, Business Unit Manager της Mellon Technologies.

Η νέα έκδοση του Mosaic Micromarketer που θα περιλαμβάνει και το module Financial Mosaic θα είναι έτοιμη τον Δεκέμβριο της φετινής χρονιάς και θα διατίθεται μαζί με το ειδικό τεύχος που θα εκδοθεί με τα αναλυτικά συμπεράσματα και αποτελέσματα της έρευνας.