Η Amadeus συνεχίζει την ανοδική της πορεία και στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου για το 2011.


Amadeus HellasΗ αύξηση των προσαρμοσμένων κερδών για το τρίμηνο έφτασε το 11,7% στα 144,0 εκ. Ευρώ και υποστηρίχθηκε από αύξηση των εσόδων κατά 2,8% στα 704,3 εκ. Ευρώ και βελτίωση στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων που έφτασε το 6,8% στα 291,4 εκ. Ευρώ. Εξαιρώντας της επίδραση της πώλησης των μετοχών στην Vacation.com και το Hospitality Group κατά το 2010 και την επίδραση από την αλλαγή τρόπου διαχείρισης ορισμένων κρατήσεων στον τομέα των Τεχνολογικών Λύσεων, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 4,8%.


Οι ενοποιημένες υποχρεώσεις μέχρι τις 31 Μαρτίου 2011 έφτασαν τα 2.439,9 εκ. Ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 2,35 των κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων των τελευταίων δώδεκα μηνών, παρουσιάζοντας μείωση κατά 131,4 εκ. Ευρώ σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2010.


Τόσο ο τομέας Διανομής, όσο και ο τομέας Τεχνολογίας συνέβαλλαν σημαντικά στην ενίσχυση των μεγεθών της εταιρείας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2011. Τα έσοδα στον τομέα Διανομής αυξήθηκαν κατά 2,8% (ποσοστό 3,4% εξαιρώντας την επίδραση από την πώληση του Vacation.com), φτάνοντας τα 553,5 εκ. Ευρώ. Οι συνολικές κρατήσεις για το διάστημα αυξήθηκαν κατά 4,3%, στα 124,7 εκ. Ευρώ από τα 119,5 εκ. Ευρώ. Η Amadeus διατήρησε επίσης την παγκόσμια ηγετική της θέση στην αγορά, κατέχοντας το 37,4% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων μέσω ταξιδιωτικών γραφείων για το πρώτο τρίμηνο του 2011.


Ο τομέας Τεχνολογικών Λύσεων συνέχισε το ρεκόρ ανάπτυξης και αύξησε τα έσοδα σε ποσοστό 2,8% κατά την διάρκεια του τριμήνου και έφτασε στα 150,9 εκ. Ευρώ. Ο Αριθμός Επιβατών αυξήθηκε κατά 38,8% κατά την ίδια περίοδο, φτάνοντας τους 67,7 εκ. επιβάτες από τα 94,0 εκ. επιβάτες, καθώς οι μεταβάσεις αεροπορικών εταιρειών στην πλατφόρμα Altea έφατσαν τις 97. Στις 31 Μαρτίου 2011, ο συνολικός αριθμός αεροπορικών εταιρειών που έχουν υιοθετήσει την Altea ήταν 111.


Αεροπορικές Εταιρείες
H Amadeus υπέγραψε μια μακρόχρονη συνεργασία περιεχομένου με την Singapore Airlines καθώς επίσης και με ακόμη εννέα αεροπορικές όπως η Brussels Airlines. Οι συμφωνίες περιεχομένου εγγυώνται πρόσβαση σε μια ολοκληρωμένη σειρά τιμών, δρομολογίων και διαθεσιμότητας για όλα τα συνεργαζόμενα με την Amadeus ταξιδιωτικά γραφεία ανά τον κόσμο.


Η διευκόλυνση των στρατηγικών βοηθητικών υπηρεσιών για αεροπορικές εταιρείες παρέμεινε σημαντικός στόχος για την Amadeus και η εταιρεία έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου στην εφαρμογή των Βοηθητικών Υπηρεσιών για Αεροπορικές Εταιρείες, μιας πρωτοποριακής και ευέλικτης λύσης που επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να πωλούν βοηθητικές υπηρεσίες σε όλα τα κανάλια διανομής με μια πλήρως ενοποιημένη διαδικασία αναζήτησης, πώλησης και κράτησης, όλα συμβατά με τις προδιαγραφές της βιομηχανίας. Μέχρι στιγμής, δύο αεροπορικές εταιρείες πωλούν βοηθητικές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Amadeus, τόσο μέσα από απευθείας κανάλια, όσο και μέσα από ταξιδιωτικά γραφεία, ενώ ακόμη δύο βρίσκονται σε πιλοτική φάση και οχτώ έχουν ήδη κλείσει συμβόλαια για την εφαρμογή της.


Η Ευρωπαική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Germanwings παρουσίασε μια νέα λύση διανομής με την χρήση της τεχνολογίας της Amadeus για να πωλήσει, μέσω ταξιδιωτικών γραφείων, εισιτήρια και συνδυαστικά δρομολόγια με τη Lufthansa, τη μητρική της αεροπορική εταιρεία. Η Amadeus μπορεί να προσφέρει αυτή τη λύση χάρη στην τεχνολογική πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από ταξιδιωτικά γραφεία και αεροπορικές εταιρείες για διαχείριση θεμάτων τιμολόγησης, διαθεσιμότητας και PNR.


Η Amadeus παρέχει μια πλατφόρμα διανομής που επεξεργάζεται όλες τις κρατήσεις της Germanwings που πραγματοποιούνται από τα ταξιδιωτικά γραφεία και συνδέονται με τον server έκδοσης εισιτηρίων της Lufthansa. Αυτό το τεχνολογικό μοντέλο έχει επιτευχθεί χάρη στην πρόσφατη συμφωνία της Germanwings με την Lufthansa, η οποία θα λειτουργήσει σαν πωλητής και εκδότης εισιτηρίων για την εταιρεία χαμηλού κόστους.


Οι κρατήσεις αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους συνέχισαν να αυξάνονται σταθερά. Οι συνολικές κρατήσεις πτήσεων από ταξιδιωτικά γραφεία που χρησιμοποιούν το σύστημα της Amadeus αυξήθηκαν κατά 16% στο πρώτο τρίμηνο του 2011, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2010, και πλέον αντιπροσωπεύουν περίπου το 5% των συνολικών κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων.


Άλλοι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών
Το τμήμα ενοικίασης αυτοκινήτων της Amadeus συνέχισε επίσης την ανάπτυξή του. Η προσθήκη της Γερμανική εταιρείας Terstappen αύξησε σε συνολικά 29 τον αριθμό των παρόχων υπηρεσιών ενοικίασης που διατίθενται στα ταξιδιωτικά γραφεία που χρησιμοποιούν το σύστημα της Amadeus. Ισχυρή ήταν επίσης η αύξηση των χρηστών του Amadeus Cars Plus HTML, της φιλικής προς το χρήστη μηχανής αναζήτησης για ενοικίαση αυτοκινήτων.


Ταξιδιωτικά Γραφεία
Η TUI Travel επέκτεινε την διεθνή της συνεργασία με την Amadeus για τα επόμενα έξι χρόνια. Η εκτεταμένη συνεργασία περιλαμβάνει 22 αγορές και καλύπτει, τόσο το GDS, όσο και την διανομή ταξιδιών αναψυχής. Η Amadeus και η American Express υπέγραψαν μια νέα πενταετή συμφωνία διανομής που καλύπτει πολλαπλές αγορές σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, η Amadeus εξασφάλισε ετήσια συμφωνία με την Carlson Wagonlit Travel για την προμήθεια του Amadeus Hotel Platform. Από την εταιρική πλευρά, μια σειρά από ανανεώσεις συμβολαίων πραγματοποιήθηκαν, συμπεριλαμβανομένου και της Swiss Re, μιας κορυφαίας εταιρείας αντασφάλισης, η οποία επέκτεινε την συνεργασία για το Amadeus e-Travel Management για ακόμη τρία χρόνια.


H Amadeus υπέγραψε μακρόχρονη συνεργασία με την Vejle Relser, την μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης ταξιδιών της Δανίας, για το συνολικό portfolio των υπηρεσιών της. Η Vejle Rejser θα εφαρμόσει την λύση Amadeus Sales Management και Management Information System για να βελτιώσει την λειτουργική αποτελεσματικότητα και τις διαδικασίες διαχείρισης αναφορών. Στην Ισπανία, από την άλλη, το ταξιδιωτικό γραφείο του Globalia Group ανανέωσε την συνεργασία της με την Amadeus με μια πενταετή συμφωνία που αφορά στις κορυφαίες εταιρείες Halcon Viajes και Viajes Ecuador.


Μια νέα συμφωνία υπεγράφη με την conTgo, μια κορυφαία εταιρεία παροχής ενοποιημένων φορητών υπηρεσιών για την βιομηχανία Ταξιδιών και Συνεδρίων και την Amadeus με σκοπό την ενσωμάτωση των προϊόντων της conTgo στο portfolio των εταιρικών της προϊόντων.


Η Amadeus ολοκλήρωσε επίσης την ανάπτυξη της νέας έκδοσης του Agent Track, μιας λύσης σιδηροδρομικών υπηρεσιών για ταξιδιωτικά γραφεία, που διαθέτει ένα εύκολο στη χρήση περιβάλλον, το οποίο προσφέρει μια μοναδική εικόνα των ναύλων και της διαθεσιμότητας, καθώς επίσης και back-office ενοποίηση για τα ταξιδιωτικά γραφεία.


Τεχνολογικές Λύσεις
Ο τομέας τεχνολογίας Αεροπορικών Εταιρειών διατήρησε το ρεκόρ για την αύξηση της πελατειακής βάσης αεροπορικών εταιρειών που υιοθέτησαν την σουίτα Altea, την πλήρως ενοποιημένη λύση διαχείρισης πελατών για αεροπορικές εταιρείες, με την υπογραφή συμφωνίας με μία επιπλέον αεροπορική εταιρεία για τα Amadeus Altéa Reservation, Inventory Systems και Amadeus Altéa Departure Control System (DCS), αυξάνοντας σε 110 τον αριθμό των συμφωνιών.


Το σύστημα Amadeus Altéa Reservation προσφέρει απρόσκοπτη διαδικασία κρατήσεων σε όλα τα κανάλια πωλήσεων, μέσω της δυνατότητα διαμοιρασμού των υπηρεσιών κρατήσεων ανάμεσα σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες και των χρηστών Amadeus. Από την άλλη, το Amadeus Altéa Inventory System παρέχει έλεγχο του inventory, διαχείριση του προγράμματος και υπηρεσίες διαχείρισης θέσεων, ενώ το Amadeus Altéa Departure Control System παρέχει υπηρεσίες check-in, έκδοσης καρτών επιβίβασης, διαχείρισης αποσκευών και υπηρεσίες ελέγχου βάρους και ισορροπίας του αεροσκάφους.


Στο μεταξύ τρεις ακόμη αεροπορικές εταιρείες μεταφέρθηκαν επιτυχώς στα συστήματα Amadeus Altéa Reservation και Inventory. Επιπλέον, ένας υπάρχον χρήστης των Amadeus Altéa Reservation και Amadeus Altéa Inventory ολοκλήρωσε την μετάβασή του στο σύστημα Amadeus Altéa Departure Control.


Kατά το πρώτο τρίμηνο του 2011, ο τομέας της τεχνολογίας Αεροπορικών Εταιρειών συνέχισε την επιτυχημένη του πορεία στην παροχή άλλων λύσεων, με νέους πελάτες να επιλέγουν αρκετές από τις λύσεις της εταιρείας. Δύο αεροπορικές εταιρείες υπέγραψαν συμβόλαιο και ακόμη δύο εφάρμοσαν το Amadeus Revenue Intergrity, μια σουίτα λύσεων που επιτρέπει στα συστήματα διαχείρισης revenue των αεροπορικών εταιρειών να προβλέπουν με μεγαλύτερη ακρίβεια και να αποκλείουν τη διανομή κόστους των μη παραγωγικών κρατήσεων. Επιπρόσθετα, ακόμη δύο αεροπορικές εταιρείες υπέγραψαν και ακόμη τρεις υιοθέτησαν το Amadeus Ticket Changer, την λύση της Amadeus που για κάθε ένα εισιτήριο επιτρέπει τον άμεσο υπολογισμό της διαφοράς τιμής στο συνάλλαγμα που απαιτείται και εκδίδει άμεσα το νέο εισιτήριο μέσα από όλα τα απευθείας κανάλια διανομής.


Στον τομέα της τεχνολογίας Ξενοδοχείων, η Dynamique Hôtels Management, ιδιοκτήτρια περισσοτέρων από 150 ξενοδοχείων, μεταξύ των οποίων και τα Balladins της Γαλλίας, έγινε ο πρώτος πελάτης που εφάρμοσε την πλήρη έκδοση της πλατφόρμας Amadeus Hotel. Η νέα, κεντροποιημένη λύση συνδυάζει το κεντρικό σύστημα κρατήσεων, διαδικασίες διαχείρισης και το σύστημα παγκόσμιας διανομής σε ένα πλήρως ενοποιημένο σύστημα. Παρόμοια με την σουίτα Altea, το Amadeus Hotel Platform διατίθεται ως Software as a Service model (SaaS).


Τον Φεβρουάριο η Amadeus ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με τις AXA Private Equity και Permira Funds για την πώληση του 100% της Opodo, συμφωνία που υπόκειται στην έγκριση των ρυθμιστικών αρχών, η οποία ακόμη εκκρεμεί. Η συμφωνηθείσα αξία της πώλησης ανέρχεται σε περίπου 450 εκ. Ευρώ, το οποίο αντιπροσωπεύει το 11,7x της αξίας των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της Opodo για το 2010.