Για ένα δύσκολο 2009 προετοιμάζονται οι κατασκευαστές κινητής, καθώς βλέπουν πιο πιθανό από ποτέ το ενδεχόμενο πτώσης των πωλήσεων.

Για πρώτη φορά έπειτα από 8 χρόνια ευημερίας, οι εταιρείες κινητής προετοιμάζονται για κάμψη στις πωλήσεις συσκευών κινητών τηλεφώνων. Οι αισιόδοξες εκτιμήσεις θέλουν τις πωλήσεις του 2009 να παρουσιάζουν μείωση κατά 4%, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που φοβούνται μια πιο… θεαματική βουτιά, έως και 27%, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Οι καταναλωτές είναι αρκετά πιο συντηρητικοί με τις αγορές τους, με αποτέλεσμα η απόκτηση ενός νέου κινητού να γίνεται λιγότερο παρορμητικά και μόνο έπειτα από ώριμη σκέψη.

Οι εκτιμήσεις των αναλυτών

Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα στα τελευταία 15 χρόνια, η αγορά της κινητής τηλεφωνίας βίωσε μείωση στις πωλήσεις συσκευών μόνο κατά το 2001, κατά 4%.

Σύμφωνα με τους Financial Times, o Andrew Griffin, αναλυτής της Merrill Lynch, προσδοκά κάτι αντίστοιχο και για το επόμενο έτος, μια μείωση της τάξεως του 5%.

Ο Rod Hall, αναλυτής της JPMorgan, προσδοκά 3.9% μείωση στις πωλήσεις κινητών για το 2009, αν και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για πολύ μεγαλύτερη πτώση, αφού η παγκόσμια οικονομική κρίση ενδέχεται να κλιμακωθεί προς το χειρότερο.

Πιο απαισιόδοξος εμφανίστηκε ο Vincent Rech, αναλυτής της Sociérale, ο οποίος αφού συνέδεσε άμεσα τις πωλήσεις των κινητών με την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, έσπευσε να προβλέψει 27% λιγότερες πωλήσεις κινητών για το 2009.

Η πορεία των κατασκευαστών

Η Nokia ενίσχυσε τον κυρίαρχο ρόλο της στην παγκόσμια αγορά της κινητής, πρωταγωνιστώντας στην διείσδυση σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές. Ωστόσο, η προειδοποίησή της προς τους επενδυτές πως η μετοχή της ενδέχεται να παρουσιάσει πτώση τους επόμενους μήνες, έκανε ιδιαίτερη αίσθηση στην αγορά.

Ιδιαίτερα τρωτή στην άσχημη συγκυρία της οικονομικής κρίσης εμφανίζεται η Motorola, η οποία σχεδίαζε την ανάκαμψή της αυτήν την περίοδο, έπειτα από μια πολύ άσχημη χρονιά. Παράλληλα, σε περικοπές στα λειτουργικά κόστη προέβη η Sony Ericsson, η οποία απέλυσε 2.000 εργαζομένους.