Παρόλο που περιστατικά σαν την κλοπή δεδομένων από τη Sony εμφανίζονται συχνά, οι online χρήστες δεν εγκαταλείπουν τις συνήθειές τους.


HackerΟι πελάτες των δικτύων συνεχίζουν να παρέχουν τα στοιχεία τους σε ιστοσελίδες λιανικής πώλησης, κοινωνικά δίκτυα και άλλες διαδικτυακές υπηρεσίες σε ολοένα και μεγαλύτερους αριθμούς, καθώς οι χρήστες του Ιντερνετ αποδέχονται ότι η κοινοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων είναι το τίμημα μίας πλήρως δικτυωμένης ζωής.


«Αντιμετωπίζουμε την τεχνολογία αυτή με σχιζοφρενικό τρόπο. Την αγαπούμε και τη χρησιμοποιούμε, περιμένουμε ότι θα δουλέψει καλά και την έχουμε ενσωματώσει στην καθημερινή μας ζωή. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν την εμπιστευόμαστε και θυμώνουμε όταν τα στοιχεία μας πέφτουν θύματα υποκλοπής» λέει ο Τζιμ Ντέμπσι, ειδικός της ασφάλειας δικτύων στο ινστιτούτο Center for Democracy & Technology.


Την ίδια στιγμή, εταιρίες συλλογής προσωπικών δεδομένων δεν αντιμετωπίζουν πίεση από το κοινό να βελτιώσουν την ασφάλεια των δικτύων τους. «Γνωρίζω ότι διακινδυνεύω τα προσωπικά μου δεδομένα,αλλά οι αγορές μέσω Διαδικτύου είναι τόσο βολικές. Έχω αποδεχθεί το γεγονός ότι τα στοιχεία μου βρίσκονται “εκεί έξω” και ότι έτσι έχουν τα πράγματα», λέει ο 47χρονος άνεργος μαραγκός Τζιμ Πατσέτι από το Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, με τον 44χρονο τραπεζίτη από τη Φλόριντα Λανς Λοκούρτο να συμφωνεί μαζί του.


Από τη μεριά της, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) των ΗΠΑ κάλεσε τις εταιρίες λογισμικού περιήγησης στο Διαδίκτυο να επιτρέψουν στους χρήστες να αποφεύγουν τους διαφημιστές και το ειδικό λογισμικό καταγραφής ιστοσελίδων που οι διαφημιστές χρησιμοποιούν. «Είναι πιο συμφέρον για πολλές εταιρίες να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις από την υποκλοπή δεδομένων πελατών τους, παρά να λάβουν μέτρα για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση αυτή», λέει η Ιωάννα Ρούσο, νομική σύμβουλος της Αμερικανικής Ενωσης Καταναλωτών Consumer Union.