Τις τελευταίες ημέρες φαίνεται πως η Google συγκεντρώνει τα πυρά όχι μόνο της Microsoft, αλλά και φορέων για την προστασία προσωπικών δεδομένων.


microsoft vs googleΗ Microsoft ισχυρίζεται πως η Google χρησιμοποίησε την κυρίαρχη θέση της για να περιορίσει την ανάπτυξη των υπηρεσιών της Microsoft και επικαλείται σειρά πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται ο περιορισμός των δυνατοτήτων πρόσβασης του Bing σε περιεχόμενο του web.


Η Google, από πλευράς της, ανακοίνωσε πως δεν εξεπλάγη από την κίνηση της Microsoft και δήλωσε ότι θα προβεί σε εξηγήσεις/ διευκρινίσεις. Ο Μπραντ Σμιθ, στέλεχος της Microsoft, περιέγραψε αναλυτικά σε blog ποια είναι τα παράπονα της εταιρείας: «Η διαμαρτυρία μας έχει να κάνει με μία σειρά ενεργειών από την Google με στόχο την εδραίωση της κυριαρχίας της στις αγορές της online αναζήτησης, καθώς και της διαφήμισης στις αναζητήσεις, όχι προς όφελος των Ευρωπαίων καταναλωτών».


Οι πέντε διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους η Google, κατά τη Microsoft, επιδιώκει να ελέγξει απόλυτα την αγορά των μηχανών αναζήτησης είναι: η χρήση τεχνικών μέσων που παρεμποδίζουν τον εντοπισμό υλικού στο YouTube (της Google) από το Bing, το μπλοκάρισμα smartphones της Microsoft ώστε να μην μπορούν να «συνεργαστούν» σωστά με το YouTube, ο έλεγχος της πρόσβασης σε online κόπιες βιβλίων που είναι out-of-copyright, ο περιορισμός της δυνατότητας επιχειρήσεων να «ανακτήσουν» τα δεδομένα τους μετά από χρήση των διαφημιστικών υπηρεσιών της Google, για να τα χρησιμοποιήσουν αλλού και ο «εξαναγκασμός» ιστοσελίδων υψηλής επισκεψιμότητας να χρησιμοποιούν μόνο Google search boxes.


Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η Google συμφώνησε στο να υποβάλλεται σε τακτικούς ελέγχους των privacy controls των προϊόντων της (συμπεριλαμβανομένων του Gmail και του Street View) από ανεξάρτητους φορείς κάθε δύο χρόνια για διάστημα είκοσι ετών, ύστερα από πίεση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC).


Ο λόγος για την «επίθεση» της FTC ήταν η παρουσία προβλημάτων στα συστήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων της υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας, Google Buzz. Συγκεκριμένα, η επιτροπή κατηγόρησε τη Google για «παραπλανητικές τακτικές οι οποίες παραβίαζαν τις ίδιες τις υποσχέσεις της εταιρείας προς το κοινό της όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικότητας».


Το θέμα προέκυψε επειδή, όταν το Buzz ξεκίνησε να λειτουργεί, χρησιμοποιούσε τις λίστες επαφών του Gmail για να στήσει τα «δίκτυα φίλων», τα οποία μετά ήταν διαθέσιμα προς θέαση. Η εταιρεία σύντομα το άλλαξε αυτό, αλλά είχαν προκληθεί ήδη διαμαρτυρίες.


Πλέον, η Google έχει συμφωνήσει να διαμορφώσει νέα πολιτική προστασίας ιδιωτικών δεδομένων, ζητώντας από τους χρήστες την έγκρισή τους πριν προβεί σε αλλαγές στον τρόπο διαχείρισης των προσωπικών στοιχείων.


Η διευθύντρια του τμήματος θεμάτων ιδιωτικότητας της Google σε προϊόντα και σχεδιασμό, Άλμα Γουΐτεν, έγραψε στο επίσημο blog της εταιρείας ότι «το ξεκίνημα της λειτουργίας του Google Buzz…απογοήτευσε τους χρήστες και την Google. Ενώ κινούμασταν γρήγορα για να κάνουμε βελτιώσεις, κάποιοι φορείς- συμπεριλαμβανομένης της FTC- ζητούσαν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το τι συνέβη και πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί κάτι τέτοιο στο μέλλον…φτάσαμε σε συμφωνία με την FTC, προκειμένου να μειωθούν οι ανησυχίες της».