Οι Βρετανοί καταναλωτές ενδιαφέρονται λιγότερο για τις διαφημίσεις στα κινητά τους τηλέφωνα συγκριτικά με αυτούς της Ν. Κορέας και Κίνας.


mobile adsΗ Deloitte, εταιρεία παροχής επαγγελματικών συμβουλευτικών υπηρεσιών, λανσάρει την «Εξάρτηση από τη διασυνδεσιμότητα: προοπτικές στην παγκόσμια κατανάλωση κινητών τηλεφώνων», στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας στη Βαρκελώνη. Η έκθεση αποκαλύπτει μια συναρπαστική και διορατική οπτική της ολοένα και εναλλασσόμενης σχέσης των καταναλωτών με τα κινητά τους τηλέφωνα παγκοσμίως.


Ο Jolyon Barker, επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, ΜΜΕ και Τηλεπικοινωνιών (ΤΜΤ) της Deloitte παγκοσμίως, υποστηρίζει ότι: «Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα με πιο συγκεκριμένους και πολύπλοκους τρόπους, οι οποίοι ποικίλουν ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση στον κόσμο. Η έκθεσή μας, η οποία στηρίζεται στις απαντήσεις περισσότερων από 30.000 καταναλωτών από 15 χώρες, θα μας επιτρέψει να αντιληφθούμε καλύτερα αυτές τις διαφορές».


Ο Chris Williams, partner του κλάδου των τηλεπικοινωνιών στην Deloitte, προσθέτει: «Τα δεδομένα μας ανέδειξαν μια μεικτή αποδοχή της διαφήμισης στην κινητή τηλεφωνία ανάλογα με τη χώρα προέλευσης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 88% των κατόχων κινητών τηλεφώνων αγνόησαν τις διαφημίσεις που έλαβαν στα κινητά τους τηλέφωνα και μόνο το 9% προέβη σε σχετική δράση. Αυτό έρχεται σε προφανή αντίθεση με την Ν. Κορέα, όπου από το 18% των καταναλωτών που προέβησαν σε κάποια δράση. Η πιο κοινή θετική απάντηση (45%) ήταν η έρευνα για επιπρόσθετη πληροφορία. Στην Κίνα, οι συμμετέχοντες είχαν μια ακόμα ισχυρότερη αντίδραση και σχεδόν το ένα πέμπτο εξ αυτών αγόρασαν το διαφημιζόμενο προϊόν ή υπηρεσία».


deloitteΗ αποστολή γραπτών μηνυμάτων είναι πιο δημοφιλής από την επίσκεψη σε sites κοινωνικής δικτύωσης –ακόμα και μεταξύ των ατόμων ηλικιακής κατηγορίας 18-24 ετών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αποστολή γραπτών μηνυμάτων παραμένει ο πιο δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των κατόχων έξυπνων τηλεφώνων (smartphones).


Σε μια μέρα το 40% του συνόλου των χρηστών έξυπνων τηλεφώνων επισκέπτονται κάποιο site κοινωνικής δικτύωσης, το 52% χρησιμοποιούν το e-mail τους μέσω του κινητού τους και το 84% αποστέλλουν γραπτά μηνύματα. Μια παρεμφερής ανάλυση για την Κίνα, βασισμένη στον αστικό επαγγελματικό πληθυσμό της, αποκαλύπτει, προς το παρόν, ένα ακόμη μεγαλύτερο χάσμα μεταξύ της αποστολής γραπτών μηνυμάτων (93%) και επισκεψιμότητας σε site κοινωνικής δικτύωσης (30%).


Ένας στους 10 Βρετανούς χρήστες κινητών τηλεφώνων αποστέλλουν γραπτό μήνυμα τουλάχιστον κάθε μία ώρα και περίπου οι μισοί κάθε δύο ή περισσότερες ώρες. Το ένα τρίτο των συμμετεχόντων της ηλικιακής κατηγορίας 18-24 ισχυρίζονται ότι αποστέλλουν μήνυμα κάθε μία ώρα.


Ευρυζωνική κινητή τηλεφωνία επόμενης γενιάς
Καθώς οι επιχειρηματίες ετοιμάζονται να λανσάρουν ευρυζωνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας επόμενης γενιάς, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν είναι η τιμολογιακή πολιτική. Πολύ ψηλή τιμή οδηγεί σε πτώση της ζήτησης. Πολύ χαμηλή τιμή ενδέχεται να οδηγήσει στον υπερβολικό κορεσμό του δικτύου. Εντούτοις, η έρευνα της Deloitte διαπίστωσε για τους σημερινούς πελάτες ότι σύμφωνα με τους ισχύοντες πελάτες ευρυζωνικής κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως, οι δύο παράγοντες οι οποίοι φαίνεται ότι πιθανώς ενισχύουν την χρήση ευρυζωνικής κινητής τηλεφωνίας είναι οι χαμηλότερες τιμές (54%) και οι μεγαλύτερες ταχύτητες (50%). Οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν μέχρι και 36 λίρες το μήνα για να απολαμβάνουν τη δική τους ευρυζωνική κινητή τηλεφωνία επόμενης γενιάς. Το γεγονός αυτό είναι εν δυνάμει ενθαρρυντικό για τον κλάδο.


Τα δεδομένα της παρούσας έκθεσης βασίζονται σε έρευνα που διενεργήθηκε σε 15 χώρες, σε δείγμα χρηστών κινητών τηλεφώνων. Ολόκληρη η έρευνα ήταν διαδικτυακή (online) και έλαβε χώρα τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2011. Συμπερασματικά, 30.454 απαντήσεις συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα.
Στη Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Ν. Κορέα, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ τα δείγματα είναι αντιπροσωπευτικά σε εθνικό επίπεδο και βασίζονται σε συνεντεύξεις με 2.000 συμμετέχοντες ή και περισσότερους. Στη Βραζιλία, Κίνα, Ινδία, Ν. Αφρική και Τουρκία η προσέγγιση της διαδικτυακής έρευνας χρησιμοποίησε ευρήματα με μεγάλη επικέντρωση σε αστικούς επαγγελματίες. Οι τελευταίοι ενδέχεται να είναι υψηλά αμειβόμενοι στις χώρες τους. Τα δείγματα στις εν λόγω χώρες ήταν 2.000 συμμετέχοντες ή και περισσότεροι με εξαίρεση την Τουρκία για την οποία το δείγμα-στόχος ήταν 1.000 συμμετέχοντες.


Το ερωτηματολόγιο για την έρευνα αυτή διαμορφώθηκαν από τις Deloitte εταιρείες-μέλη με πελάτες προερχόμενους από την ευρύτερη βιομηχανία της κινητής τηλεφωνίας (βιομηχανικοί σύλλογοι, επιχειρηματίες, κατασκευαστές τηλεφωνικών συσκευών και κινητών τηλεφώνων, κατασκευαστές υποδομών, ρυθμιστικές αρχές του δημοσίου, τράπεζες επενδύσεων, βιομηχανικοί αναλυτές) και τη YouGov. Το πολυεθνικό διαδικτυακό ερευνητικό πρόγραμμα διενεργήθηκε από τη YouGov.


Η ερώτηση που χρησιμοποιήθηκε για την εν λόγω έρευνα ήταν συγκεκριμένη, με εξαίρεση τις περιπτώσεις εκείνες όπου ρωτούσαμε κάποιες συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με την εκάστοτε τοπική αγορά. Για παράδειγμα, στην Ινδία ρωτήσαμε διευκρινιστικές επιπρόσθετες ερωτήσεις για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς της, π.χ. για τη χρήση κινητών τηλεφώνων με διπλή κάρτα SIM.


Οι ερωτήσεις σε όλες τις χώρες διατυπώθηκαν στην τοπική επίσημη γλώσσα. Αυτές δε που αναφέρονταν στην καταναλωτική πρακτική διατυπώθηκαν με βάση το τοπικό νόμισμα. Όπου χρειάστηκε τα χρηματικά επίπεδα προσαρμόστηκαν στα εκάστοτε μεγέθη της τοπικής αγοραστικής δύναμης.