Με ρυθμό της τάξεως του 23% αναπτύσσεται, διεθνώς, η διαφήμιση μέσω του Διαδικτύου, αγγίζοντας τα 31,7 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΙΤΟ.

Γράφει ο Μάκης Ζώτος

Ενώ η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση προχωρά και όλοι, πλέον, στις δυο πλευρές του Ατλαντικού αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο διερωτώνται για το «τι μέλλει γενέσθαι», υπάρχουν και κάποιοι ,στο χώρο των νέων τεχνολογιών, οι οποίοι , παρά το μικρό του μεγέθους τους, μέχρι στιγμής τουλάχιστον , προβάλλουν σθεναρή αντίσταση. Ενας από αυτούς είναι ο τομέας της on line διαφήμισης. Με βάση τα στοιχεία του ΕΙΤΟ, (European Information Technology Observatory – Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τις τεχνολογίες Πληροφορικής), διεθνώς η διαφήμιση μέσω του Διαδικτύου αναπτύσσεται με ρυθμό της τάξης του 23%, αγγίζοντας τα 31,7 δις ευρώ. Μάλιστα η Ευρώπη δείχνει να ακολουθεί ακάθεκτη και να φθάνει στο να αγγίζει τις επιδόσεις των Ηνωμένων Πολιτειών σε αυτό τον τομέα.


Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΙΤΟ, τα οποία παρουσίασε πριν λίγες ημέρες ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), στις ΗΠΑ, που βρίσκονται στην παρούσα συγκυρία «στη δίνη του κυκλώνα», η on line διαφήμιση υπολογίζεται να αναπτυχθεί με ρυθμό της τάξης του 13%, φθάνοντας τα 13,6 δισ. ευρώ για ολόκληρο το 2008.
Το 2006 ο τζίρος της διαφήμισης μέσω Διαδικτύου είχε διαμορφωθεί στα 20,4 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 33% και το 2007 είχε φτάσει στα 25,7 δις ευρώ ενισχυμένος κατά 26%. Από το σύνολο αυτής της αγοράς για το 2008 εκτιμάται ότι η Ευρώπη θα κάνει τζίρο 9,1 δισ. ευρώ, εμφανίζοντας ρυθμό ανάπτυξης 31%, οι ΗΠΑ 13,6 δις ευρώ με ρυθμό ανάπτυξης 13%, η Ασία υπολογίζεται να πιάσει στην on line διαφήμιση τα 7,2 δις ευρώ και ρυθμό ανάπτυξης 26% και ο υπόλοιπος κόσμος θα μοιραστεί τζίρο 1,8 δις ευρώ.
Όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΕΙΤΟ, κ.
B.Lamborghini, το Internet έχει πλέον καθιερωθεί ως βασικό μέσο διαφήμισης και συναγωνίζεται άλλα παραδοσιακά μέσα όπως είναι η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και ο Τύπος. Εκτός από την Ευρώπη που αρχίζει και πιάνει έντονους ρυθμούς ανάπτυξης της Ιντερνετικής αγοράς, απειλώντας την πρωτοκαθεδρία των ΗΠΑ, η Κίνα αλλά και η Ιαπωνία έχουν να επιδείξουν σημαντικές αποδόσεις στην αγορά της ιντερνετικής διαφήμισης. Σύμφωνα με τον ΕΙΤΟ, η on line διαφήμιση στην Κίνα εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί με ρυθμό 46%, φθάνοντας τα 1,2 δις ευρώ και στην Ιαπωνία υπολογίζεται να φτάσει τα 3,3 δις ευρώ με ρυθμό ανάπτυξης 15%.