Μία νέα υπηρεσία online εγκαινίασε η Google για συνδρομές σε ψηφιακά έντυπα και εφημερίδες.


google one passΤο Google One Pass «ανοίγει το δρόμο» για τη χρέωση περιεχομένου ιστοσελίδων, με ιδιαίτερο προσανατολισμό στο κοινό που χρησιμοποιεί smartphones και tablet computers. Οι ιδιοκτήτες/ κάτοχοι του περιεχομένου θα κρατούν το 90% των εσόδων από τις πωλήσεις μέσω One Pass.


Η κίνηση της Google αποτελεί άλλη μία εξέλιξη στο χώρο των εκδόσεων, που προσπαθούν να βρουν νέους τρόπους για επίτευξη κέρδους, καθώς τα έσοδα από τα κλασικά έντυπα μειώνονται συνεχώς. Σε πρώτο επίπεδο, το One Pass θα είναι διαθέσιμο σε Μ. Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Ισπανία, ενώ προβλέπεται περαιτέρω επέκταση στο μέλλον.


Προς την κατεύθυνση του One Pass κινείται ήδη η Associated Newspapers (ιδιοκτήτρια της Daily Mail), η οποία κατέχει την πιο δημοφιλή online εφημερίδα της Μ. Βρετανίας, τη Mail Online. Αντίστοιχα, το ενδεχόμενο χρήσης του One Pass εξετάζουν και οι El Pais, Die Weld, Bild, καθώς και το ειδησεογραφικό site Tomorrow Focus.


Ο Μαντχάβ Τσινάπα, στέλεχος της Google, δήλωσε πως στόχος είναι η προώθηση της «καινοτομίας και του πειραματισμού» στην ειδησεογραφική βιομηχανία. «Μιλάμε με εκδότες εδώ και καιρό σχετικά με το πώς γίνεται να ευημερήσουν στο διαδίκτυο. Κύριο πρόβλημά τους ήταν οι δυσκολίες και το σύνθετο της όλης υπόθεσης της διάθεσης περιεχομένου επί πληρωμή», είπε σχετικά, συμπληρώνοντας πως «οι εκδότες πλέον συνειδητοποιούν πως χρειάζεται να πειραματιστούν για να βρουν αυτά που θα δουλέψουν. Θεωρούμε ότι το One Pass θα είναι πάρα πολύ καλό για τη βιομηχανία- ένα εργαλείο απλό και εύχρηστο τόσο για τους χρήστες όσο και από επιχειρηματικής πλευράς».