Χάρη σε μια συνεργασία με το Amazon, το MySpace προωθεί ένα νέο προιόν, το MySpace Music, το οποίο φιλοδοξεί να εκθρονίσει τον “ηγέτη” των διαδικτιακών πωλήσεων μουσικής, Apple.

Η online μουσική βιομηχανία αποτελεί ένα πραγματικό μονοπώλιο, με την Apple κυριολεκτικά να κρατά τα ηνία. Πάνω από 4 δισεκατομμύρια τραγούδια έχουν πωληθεί , ενώ το 70% της αγοράς mp3 players βρίσκεται κάτω από τη δικαιοδοσία της. Γι αυτό και δεν αποτέλεσε έκπληξη το γεγονός ότι το iTunes έγινε πρόσφατα ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής μουσικής στην Αμερική–είτε μιλάμε για online είτε για offline. Συνεργαζόμενο με τέσσερις εταιρείες μπορεί το MySpace Music να εκθρονίσει το iTunes που ηγείται στο ψηφιακό μουσικό μικροεμπόριο;
Ένας νέος ανταγωνιστής φαίνεται να τα αλλάζει όλα αυτά, το MySpace. Έτσι, λοιπόν ,ενώ μικρότεροι αντίπαλοι όπως το Facebook εστιάζουν αποκλειστικά σε μεμονωμένα προφίλ ενός ατόμου , το MySpace έκανε αναπόσπαστο μέρος του τα «ομαδικά» προφίλ, και έτσι ακόμα και συγκροτήματα μπορούσαν να έχουν τον δικό τους χώρο. Το αποτέλεσμα ήταν ένα ξέσπασμα κουλτούρας στο οποίο καλλιτέχνες όπως οι Katy Perry, Kate Voegle, Sean Kingston και Lilly Allen κατόρθωσαν να εκτοξεύσουν τις καριέρες τους στα ύψη χάρη στο προφίλ τους στο MySpace.

Έτσι, από τη στιγμή που το MySpace είναι υπεύθυνο για πολλές μουσικές καριέρες επόμενο ήταν να αρχίζει να πουλάει μουσική. Η στιγμή αυτή έφτασε και ο Rupert Murdoch, μεγιστάνας των media και ιδιοκτήτης του MySpace εξασφάλισε γι αυτό το σκοπό τη συνεργασία των τεσσάρων μεγαλύτερων εταιρειών δηλαδή των Sony BMG , EMI Group, Universal Music Group και Warner Music Group. Επίσης, μέσω της συμφωνίας με τη Sony ATV κατάφερε να εξασφαλίσει την υποστήριξη ανεξάρτητων εταιρειών μεταξύ των οποίων The Orchard, Alternative Distribution Alliance, Caroline Red και Fontana.

Από την άλλη, η συνεργασία ανάμεσα στο MySpace και το Amazon κρίνεται απαραίτητη, καθώς το Myspace έχει τεράστιες δυνατότητες προβολής, αλλά όχι δίκτυο διανομής, ενώ το Amazon δεν έχει μεν, την προβολή του MySpace αλλά έχει το δίκτυο διανομής. Συνολικά το MySpace παίζει 6 δισεκατομμύρια τραγούδια το μήνα, περισσότερα δηλαδή από όσα το Apple σε όλη την πορεία του. Ένα ακόμη προτέρημα του MySpace είναι ότι κανείς μπορεί να επιλέξει από μια λίστα με πάνω από 100 τραγούδια, τα οποία έχει τη δυνατότητα να τα ακούσει δωρεάν στην ολότητά τους προτού τα αγοράσει, ενώ το iTunes είναι πιο περιοριστικό. Άλλα sites όπως το iLike έχουν επιτυχία με τέτοιες λίστες, αλλά στέλνουν τους αγοραστές σε ένα ξεχωριστό site, ενώ το MySpace μπορεί να παίξει αυτά τα τραγούδια απλά και εύκολα χωρίς να απαιτεί από τον χρήστη να μεταβεί σε διαφορετικό site.

Το κακό του MySpace είναι η έλλειψη μιας ολοκληρωμένης λύσης. Ενώ το Apple προσφέρει software και hardware τα οποία όλα χρειάζονται σε μια ολοκληρωμένη μουσική επιλογή, το MySpace δεν έχει πρόσβαση στα mp3 player.
Το Myspace έχει κάποιους γνωστούς διαφημιστές για την προώθησή του όπως MacDonalds, State Farm, Toyota και Sony Pictures Entertainment. H Toyota για παράδειγμα θα δίνει τις Τρίτες δωρεάν τραγούδια.
Το Jamster συνεργάζεται με το MySpace προσφέροντας τη δυνατότητα να κατεβάζει κανείς μελωδίες.
Η νέα υπηρεσία πουλάει κατά κύριο λόγο DRM δωρεάν από το Amazon. Η ποιότητά του εντοπίζεται στα 256 Kbps, ενώ είναι φθηνότερο από το iTunes. Ο πρόσφατος κατάλογος αριθμεί 5 εκατομμύρια τραγούδια συγκριτικά με τα 8 εκατομμύρια του iTunes.