Τα έσοδα από την πώληση Βοηθητικών Υπηρεσιών στις Αεροπορικές Εταιρείες αυξάνονται στα 18,4 δις Ευρώ παγκοσμίως.


Amadeus HellasΗ Amadeus προβλέπει περαιτέρω ανάπτυξη, καθώς οι Βοηθητικές Υπηρεσίες πωλούνται μέσα από ένα κανάλι ταξιδιωτικών γραφείων υψηλής αποδοτικότητας και προσφέρει στις αεροπορικές εταιρείες την ευκαιρία να δράσουν ολοκληρωμένα και να μεταφράσουν τα έσοδα από τις βοηθητικές υπηρεσίες σε επιπλέον κέρδη.


Ο Οδηγός για τα Έσοδα από Βοηθητικές Υπηρεσίες, που συνέθεσε η Amadeus με τη συνεργασία της IdeaWorks περιλαμβάνει a la carte δραστηριότητες αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως, με ιδιαίτερη έμφαση σε κορυφαίες εταιρείες όπως οι AirAsia X, Alaska Airlines, easyJet, Ryanair και United Airlines.


Η Ideaworks με εξειδίκευση στα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών από βοηθητικές υπηρεσίες και η Amadeus, ο κορυφαίος τεχνολογικός συνεργάτης της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας, παρουσίασαν πρόσφατα τα προκαταρκτικά αποτελέσματα του Οδηγού για Έσοδα από Βοηθητικές Υπηρεσίες της Amadeus. Ο Οδηγός παρουσιάστηκε πρόσφατα στο 5ο Διεθνές Φόρουμ για Αεροπορικές Εταιρείες της Amadeus, που πραγματοποιήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο.


Στοιχεία για την ευρεία εξάπλωση του φαινομένου των Βοηθητικών Υπηρεσιών μπορεί κανείς να βρει στον νέο Οδηγό για Έσοδα από Βοηθητικές Υπηρεσίες της Amadeus που επιμελήθηκε η IdeaWorks και διατίθεται προς πώληση από τις 13 Οκτωβρίου. Τα έσοδα από βοηθητικές υπηρεσίες και η a la carte τιμολόγηση είναι στοιχεία που πλέον συμπεριλαμβάνονται σε οικονομικούς απολογισμούς και επενδυτικές παρουσιάσεις. Κανένα δείκτης όμως δεν αναπτύσσεται γρηγορότερα από τις δραστηριότητες βοηθητικών υπηρεσιών που για το 2010 εκτιμώνται σε 18,4 δις Ευρώ.


Όλοι οι τύποι αεροπορικών εταιρειών, από μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται παγκοσμίως μέχρι μικρές, τοπικές ή περιφερειακές εταιρείες, αναζητούν τα κέρδη που προκύπτουν από τις βοηθητικές και τις a la carte υπηρεσίες. Νωρίτερα στο έτος η IdeaWorks είχε καταγράψει τις κατηγορίες εσόδων από βοηθητικές υπηρεσίες για 46 αεροπορικές εταιρείες. Τα αποτελέσματα έδωσαν φυσικές κατηγοριοποιήσεις με βάση την ικανότητα της εταιρείας να παράγει έσοδα από βοηθητικές υπηρεσίες. Το ποσοστό των εσόδων που συνδέθηκε με τέσσερις κατηγορίες εφαρμόστηκε έπειτα σε μια παγκόσμια λίστα λειτουργικών εσόδων που δόθηκε από 150 αεροπορικές εταιρείες. Οι τέσσερις κατηγορίες είναι οι ακόλουθες:
· Πρωταθλητές Βοηθητικών Υπηρεσιών. Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες παράγουν την υψηλότερη δραστηριότητα σε ποσοστό λειτουργικών δραστηριοτήτων. Ο μέσος όρος των εταιρειών που ανήκει σε αυτή τη κατηγορία έφτασε το 19,4%. Παραδείγματα εταιρειών είναι οι Allegiant, Flybe, Ryanair, Spirit και η Tiger Airways.
· Μεγάλες Αεροπορικές Εταιρείες των ΗΠΑ. Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ παράγουν τα περισσότερα έσοδα από βοηθητικές υπηρεσίες μέσα από ένα συνδυασμό εσόδων τακτικών επιβατών και χρεώσεων αποσκευών. Ο μέσος όρος ποσοστού αυτής της κατηγορίας ήταν 7,2%. Παραδείγματα είναι οι American, Delta και United.
· Αεροπορικές Εταιρείες Χαμηλού Κόστους. Οι αεροπορικές χαμηλού κόστους βασίζονται παραδοσιακά σε ένα μείγμα a carte χρεώσεων για να επιτύχουν ικανοποιητικά επίπεδα εσόδων από βοηθητικές υπηρεσίες. Ο μέσος όρος ποσοστού της κατηγορίας φτάνει το 5,4%. Παραδείγματα εταιρειών είναι οι AirArabia, Air Berlin, Spicejet, Spring Airlines, Virgin America και Westjet.
· Παραδοσιακές Αεροπορικές Εταιρείες. Αυτή η κατηγορία αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο αριθμό των αεροπορικών εταιρειών. Οι δραστηριότητες βοηθητικών υπηρεσιών μπορεί να αποτελούνται από χρεώσεις που σχετίζονται με επιπλέον ή βαρύτερες αποσκευές και περιορισμένες δραστηριότητες συνεργατών για τα προγράμματα τακτικών επιβατών. Ο μέσος όρος ποσοστού για αυτή την κατηγορία είναι 2,9%. Παραδείγματα εταιρειών είναι οι Asiana, British Airways, Egyptair, LAN, Scandinavian και Silkair.


Τα νούμερα για το 2011 αναμένεται να αυξηθούν, καθώς κάθε αεροπορική εταιρεία είναι πιθανόν να πετύχει ένα υψηλότερο ποσοστό, δεδομένου ότι οι τακτικές τιμολόγησης a la carte τελειοποιούνται και γίνονται περισσότερο διεισδυτικές. Για παράδειγμα, ο συγχρονισμός μεταξύ μελών συμμαχιών έχει ωθήσει αεροπορικές εταιρείες με έδρα την Ευρώπη να υιοθετήσουν χρεώσεις αποσκευών σε υπερατλαντικά δρομολόγια κοινού κώδικα. Ο Οδηγός περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες και οι εταιρείες χαμηλού κόστους πειραματίζονται με νέες a la carte πρωτοβουλίες.


Οι παρακάτω εταιρείες αποτελούν παραδείγματα των καλύτερων πρακτικών που περιγράφονται στον Οδηγό:
· Η AirAsia X παρουσίασε επιπλέον έσοδα από βοηθητικές υπηρεσίες 17 Ευρώ ανά επιβάτη με πολύ καλή δραστηριότητα online a la carte κρατήσεων. Περισσότερο από το 80% των επιβατών πλήρωσαν εκ τω προτέρων χρεώσεις για αποσκευές.
· Η Continental εφάρμοσε ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική για τα καθίσματα με επιπλέον χώρο για τα πόδια. Η υψηλότερη ζήτηση αυξάνει την διαθέσιμη τιμή στους επιβάτες.
· Η easyJet προσφέρει απεριόριστα οφέλη επιβίβασης με προτεραιότητα για 12 μήνες μέσω της κάρτας μέλους easyJet Plus.
· Η KLM δοκιμάζει a la carte επιλογές παραγγελίας γευμάτων με χρέωση 10 Ευρώ σε 8 πτήσεις μακρινών αποστάσεων όπως από το Άμστερνταμ για Κάλγκαρι, Ντουμπάι και Σάο Πάολο.
· Η Ryanair πουλά πλέον αποσκευές της Samsonite στην ιστοσελίδα της.
· Η Vueling Airlines χρησιμοποιεί συχνά πόντους από προγράμματα τακτικών επιβατών για να ενθαρρύνει τους επιβάτες να κλείσουν ξενοδοχεία από την ιστοσελίδα της.


Ο Οδηγός περιλαμβάνει επίσης τα σημεία “τι δουλεύει καλά” και “πώς να το κάνετε” που περιγράφουν πως οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα από βοηθητικές υπηρεσίες, έχοντας βασιστεί σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Ασία:
·Επιλογές από ένα Παγκόσμιο μενού a la Carte
·Ανακαλύπτοντας ένα νέο κόσμο προϊόντων εν πτήσει
·Παγκόσμιες Στατιστικές Οικονομικών από Κορυφαίες Αεροπορικές Εταιρείες
·Η AirAsia X επεκτείνει τις υπηρεσίες a la carte για παγκόσμια κάλυψη
·Πώς η Ryanair προσπαθεί να αλλάξει τον κόσμο
·Ιστορίες από το Μέτωπο των Εσόδων από Βοηθητικές Υπηρεσίες – Συνεντεύξεις Στελεχών


Ο Οδηγός για Έσοδα από Βοηθητικές Υπηρεσίες της Amadeus διατίθεται προς πώληση στη διεύθυνση AirlineInformation.org/guide. Η τιμή του Οδηγού είναι 449 δολάρια.