Τα applications και η πλοήγηση στο διαδίκτυο αποτελούν το μέλλον των κινητών σύμφωνα με την έρευνα “Mobile Internet in Greece”, που πραγματοποίησε η Nokia.


Nokia_N8_01Θέμα της έρευνας είναι οι συνήθειες των Ελλήνων όσον αφορά στο mobile internet και στα mobile applications. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία online ερευνών Poolpilots σε συνεργασία με την MindTake την περίοδο Σεπτεμβρίου/Οκτωβρίου 2010 και είναι αντιπροσωπευτική του Ελληνικού online πληθυσμού. Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας παρουσιάστηκαν στους εκπροσώπους του Τύπου από τον Greig Williams, Managing Director Nokia Alps & South East Europe, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με αφορμή την κυκλοφορία των νέων κορυφαίων smartphones της εταιρείας, Nokia N8, Nokia C7 και Nokia E7.


Όπως φαίνεται από τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες δείχνουν να έχουν εξοικειωθεί πλήρως με τη χρήση των smartphones, χρησιμοποιώντας όλο και περισσότερο τις δυνατότητες διασύνδεσης στο διαδίκτυο που προσφέρουν. Πιο αναλυτικά, το 40% των Ελλήνων χρηστών internet, χρησιμοποιεί το κινητό του για να έχει πρόσβαση στο internet ενώ περισσότεροι από τους μισούς χρήστες mobile internet (60%) περιλαμβάνουν προπληρωμένα πακέτα δεδομένων στα προσωπικά τους συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας. “Η διαδεδομένη πρόσβαση στο internet μέσω του κινητού τηλεφώνου φαίνεται να συνδέεται άμεσα και με την αυξημένη χρήση των mobile applications αφού το 1/3 (34%) των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί τακτικά τα mobile applications”, δήλωσε ο Greig Williams.


Nokia_N8_03Η έρευνα δείχνει ότι οι περισσότεροι Έλληνες (38%) λαμβάνουν τα applications απευθείας από τους developers. Το κορυφαίο application store στην Ελληνική αγορά είναι το Ovi Store της Nokia με το 24% των ερωτηθέντων να απαντά πως το έχει χρησιμοποιήσει για να κάνει download νέων applications. Τα App stores της Apple (19%), της Sony Ericsson (14%) και της Cosmote (10%) λαμβάνουν την τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα. Οι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες επιλέγουν κάποιο App store παρουσιάζονται επίσης στην έρευνα, με τον κύριο παράγοντα επιλογής ενός App store να είναι η προεγκατεστημένη πρόσβαση στο συγκεκριμένο App store στο κινητό τους τηλέφωνο (39%). Ο δεύτερος παράγοντας είναι το εύρος της ποικιλίας των applications που προσφέρει (29%), o τρίτος η εγγυημένη ποιότητα των applications (28%) και ο τέταρτος η αποκλειστικότητα προσφοράς applications για το κινητό τους τηλέφωνο από το συγκεκριμένο App store. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι χαμηλές τιμές βρίσκονται στην όγδοη και τελευταία θέση (15%).


Nokia C7_charcoal_black_2Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν και οι λόγοι για την όλο και αυξανόμενη χρήση των applications από τους Έλληνες. Κυριότερος εξ αυτών είναι η ταχύτητα με την οποία τα applications προσφέρουν πρόσβαση σε πληροφορίες (56%). Ακολουθούν η διευκόλυνση στην πλοήγηση και η πιο εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες σε σχέση με το απλό mobile internet (42%) και η υποστήριξη διαχείρισης των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (36%). Όσον αφορά τις κατηγορίες applications που προτιμούν οι Έλληνες, η πλοήγηση κατακτά την κορυφή των προτιμήσεων τους (64%). Ακολουθούν τα εργαλεία οργάνωσης, όπως τα task managers (52%), τα παιχνίδια (49%) και ο καιρός (45%). Τα applications κοινωνικής δικτύωσης έρχονται στην πέμπτη θέση (44%). Τέλος, από τα στοιχεία της έρευνας διαφαίνονται και τα brands που οι Έλληνες θα ήθελαν να δουν να γίνονται applications. Πρώτη στη λίστα είναι η μετρολογική υπηρεσία ΕΜΥ (48%), δεύτερο το ειδησεογραφικό portal In.gr (35%) και τρίτη η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines (34%). Έπονται ο οδηγός διασκέδασης Αθηνόραμα (33%) και η αεροπορική εταιρεία Olympic Air (31%).


Η νέα δυναμική που αποκτά το Ovi Store της Nokia σε παγκόσμιο επίπεδο είναι εμφανής, καθώς σήμερα πραγματοποιούνται 3 εκατομμύρια downloads καθημερινά, ενώ μεγάλη αύξηση παρουσιάζει και ο αριθμός των developers. Συγκεκριμένα περισσότεροι από 400.000 νέοι developers έχουν εγγραφεί στη Nokia τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ οι 92 από αυτούς έχουν ξεπεράσει το όριο του ενός εκατομμυρίου downloads. Το πλήθος των applications που προσφέρονται στους Έλληνες χρήστες από το Ovi Store αξιοποιεί τη δύναμη του Symbian^3, της τελευταίας έκδοσης του πιο διαδεδομένου λειτουργικού για smartphone στον κόσμο, η οποία για πρώτη φορά υποστηρίζει εντελώς νέες προηγμένες εφαρμογές multi touch, flick scrolling και pinch – zoom.


Παράλληλα, στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα Nokia C7 και Nokia E7, τα καινούργια κορυφαία smartphones της Nokia που έχουν κάνει ήδη μεγάλη αίσθηση διαθέτοντας εντυπωσιακά προηγμένες δυνατότητες, καθώς και το πολυαναμενόμενο Nokia N8. Το Nokia C7 είναι ένα όμορφο και κομψό smartphone, σχεδιασμένο για να διευκολύνει την κοινωνική δικτύωση, προσφέροντας άμεση ενημέρωση από το Facebook ή το Twitter, αλλά και από τους email λογαριασμούς του Yahoo! ή του Gmail, απευθείας στην αρχική οθόνη. Το Nokia C7 διαθέτει οθόνη 3.5 ιντσών, ενώ συνδυάζει τις απαλές σχεδιαστικές γραμμές με υλικά όπως το γυαλί και το ανοξείδωτο ατσάλι. Όσο για το Nokia E7, είναι ένα smartphone για επαγγελματική χρήση. Εφοδιασμένο με την εφαρμογή Microsoft Mail for Exchange, το Nokia E7 υποστηρίζει σε πραγματικό χρόνο την άμεση και ασφαλή πρόσβαση σε λογαριασμό εταιρικού email, ενώ ένας συνδυασμός από εφαρμογές υψηλού επιπέδου διασφαλίζουν το απόρρητο της εταιρικής ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Το Nokia E7 διαθέτει οθόνη αφής 4 ιντσών, με ειδική πολωτική επίστρωση για μεγαλύτερη ευκρίνεια, καθώς και πλήρες πληκτρολόγιο, χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδανικό για τον επαγγελματία και για όσους επιθυμούν να έχουν ένα κινητό τηλέφωνο με σχήμα και μέγεθος κατάλληλο για την επεξεργασία εγγράφων, υπολογιστικών φύλλων ή διαφανειών.


Nokia_N8_02Τέλος, το Nokia N8 έρχεται εξοπλισμένο με κάμερα 12 megapixel, η οποία διαθέτει φακό της Carl Zeiss, φλας τύπου Xenon και παρέχει τη δυνατότητα εγγραφής βίντεο σε ποιότητα HD. Δικαιώνοντας όσους το χαρακτηρίζουν ‘φορητό κέντρο ψυχαγωγίας’, το Nokia Ν8 μπορεί να συνδεθεί σε σύστημα οικιακού κινηματογράφου, ως πηγή βίντεο υψηλής ανάλυσης και ήχου τεχνολογίας Dolby Digital Plus surround.