To Διαδίκτυο γίνεται ολοένα και περισσότερο δημοφιλής προορισμός αγορών για τους Έλληνες καταναλωτές.


online-shoppingΗ συνολική αξία των αγορών το 2010 εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 1,4 δισ. ευρώ έναντι 0,8 δισ. ευρώ το 2009, παρουσιάζοντας αύξηση 75%. Η εκτίμηση αυτή αποτελεί το συμπέρασμα της έρευνας που πραγματοποίησε το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2010 σε 1.106 online Έλληνες καταναλωτές το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.


Η μελέτη χαρακτηρίζει ώριμη την ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, δεδομένου ότι το 51% των online καταναλωτών αγόρασε από καταστήματα στο Διαδίκτυο περισσότερες από πέντε φορές το α’ εξάμηνο του 2010, με τον ετήσιο μέσο όρο αξίας αγοράς να κυμαίνεται στα 1.500 ευρώ.


Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες είναι τα είδη πληροφορικής (63%), τα ηλεκτρονικά είδη (50%), τα εισιτήρια ταξιδιών (42%), οι κρατήσεις ξενοδοχείων (32%) και τα βιβλία (32%).


Η έρευνα επισημαίνει ότι το 50% των e-shoppers διαχειρίζεται online τους λογαριασμούς του και συμμετέχει την ηλεκτρονική τραπεζική (πληροφορίες και συναλλαγές), ενώ το 42% προσπαθεί να βρει συχνά πληροφορίες για ημερήσιες προσφορές.


Οι σημαντικότεροι παράγοντες για να αγοράσει ένας καταναλωτής από ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η ευχρηστία (76%), οι πολλοί και ασφαλείς τρόποι πληρωμής (69%) και η μεγάλη γκάμα προϊόντων (65%). Πάντως, το 38% θα αγόραζε σίγουρα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμη και αν δεν κάλυπτε κάποιους από τους παραπάνω σημαντικούς παράγοντες αν είχε καλές τιμές ή/και προσφορές, που καταδεικνύει τη μεγάλη αξία που έχει πλέον η τιμή στα προϊόντα.


Επίσης, η ηλεκτρονική τραπεζική έχει πλέον φθάσει σε υψηλά επίπεδα ωριμότητας και επηρεάζει άμεσα τη συμπεριφορά του online καταναλωτή στο παραδοσιακό κανάλι. Μάλιστα, για το 51% των online καταναλωτών το e-banking site είναι λόγος επιλογής τράπεζας, ενώ για το 50% είναι η βάση για να αντιληφθεί την αξιοπιστία της τράπεζας.


Για τους χρήστες του Internet που δεν κάνουν online αγορές οι κύριοι λόγοι είναι: Εμπιστοσύνη (85%), συνήθεια (56%) και πιστωτική κάρτα (30%). Παρ’ όλα αυτά το 12% αναμένει ότι σίγουρα θα ξεκινήσει online αγορές το επόμενο χρόνο.