Η Amadeus ανακοινώνει τα οικονομικά της αποτελέσματα για τους πρώτους εννέα μήνες του 2010.


Amadeus HellasΗ αύξηση των προσαρμοσμένων κερδών για την περίοδο έφτασε το 30,1% στα €354,6 εκ. και υποστηρίχθηκε από αύξηση των εσόδων κατά 12,1% στα €2.053,6 εκ. και βελτίωση στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων που έφτασε το 16,9% στα €816,6 εκ.


Οι ενοποιημένες υποχρεώσεις μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010 έφτασαν τα €2.700,3 εκ., αντιπροσωπεύοντας το 2,7 των κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων των τελευταίων δώδεκα μηνών, παρουσιάζοντας μείωση κατά €588,2 εκ. σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2009.


Τόσο ο τομέας Διανομής, όσο και ο τομέας Τεχνολογίας συνέβαλλαν σημαντικά στην ενίσχυση των μεγεθών της εταιρείας τους πρώτους εννέα μήνες του 2010. Τα έσοδα στον τομέα Διανομής αυξήθηκαν κατά 10,2%, στο €1.528,9 από το €1.387,6 εκ.. Οι συνολικές κρατήσεις για το διάστημα αυξήθηκαν κατά 7,7%, στα €338,6 εκ. από τα €314,2 εκ. Ευρώ. Η Amadeus διατήρησε την παγκόσμια ηγετική της θέση στην αγορά κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων μέσω ταξιδιωτικών γραφείων και για τους πρώτους εννέα μήνες του 2010.


Ο τομέας Τεχνολογικών Λύσεων από την άλλη συνέχισε το ρεκόρ ανάπτυξης και αύξησε τα έσοδα κατά την περίοδο σε ποσοστό 19,3%, στα €457,1 εκ. από τα €383,2 εκ. Ο Αριθμός Επιβατών αυξήθηκε κατά 58,0% κατά την ίδια περίοδο, φτάνοντας τους 270,6 εκ. επιβάτες από τα 171,3 εκ. επιβάτες, καθώς πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία αρκετές μεταβάσεις αεροπορικών εταιρειών.


Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2010 και σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2009, η Amadeus σημείωσε σημαντική αύξηση 14,9% στα καθαρά προσαρμοσμένα της κέρδη, φτάνοντας τα €107,7 εκ. από τα €93,7 εκ., με συνολική βελτίωση 12,6% στα έσοδα, που μεταφράζεται σε €674,3 εκ. από €598,6 εκ., καθώς επίσης και αύξηση στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά 10,8%, στα €259,9 εκ. από €234,6 εκ.


Τομέας Διανομής


Αεροπορικές Εταιρείες
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2010, η Cathay Pacific και η θυγατρική της Dragonair, μαζί με τις Czech Airways και Aeroflot, υπέγραψαν μακρόχρονες συμφωνίες περιεχομένου για να παρέχουν πρόσβαση στον πλήρη κατάλογο τιμών, προγράμματος και διαθεσιμότητας τους. Οι κρατήσεις αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους από γραφεία που συνεργάζονται με την Amadeus αυξήθηκαν κατά 36,5%, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2009 και ο ρυθμός ανάπτυξης συνεχίζει να υποστηρίζει την παγκόσμια τάση, καθώς παρατηρείται αύξηση στα στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2010 κατά 35,0%, σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2009.


Επίσης στο ίδιο διάστημα, η Amadeus και η Airconomy, μια πρωτοποριακή εταιρεία στρατηγικής συμβουλευτικής για τον τομέα των αεροπορικών ταξιδιών, συνεργάστηκαν για να παρουσιάσουν μια νέα λύση δεδομένων, το Amadeus Total Demand. Η Finnair γίνεται ο πρώτος πελάτης της λύσης. Το Amadeus Total Demand παρέχει στις αεροπορικές εταιρείες, σε αεροδρόμια και ταξιδιωτικά γραφεία πλήρη προβολή της ζήτησης σε όλα τα δρομολόγια, περιλαμβάνοντας, επίσης, και τις απευθείας πωλήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τον υπολογισμό του μεριδίου αγοράς και της εκτίμησης πιθανών νέων δρομολογίων, ειδικά σε διαδρομές όπου υπάρχει μεγάλων αριθμός απευθείας πωλήσεων, όπως τα δρομολόγια ταξιδιών αναψυχής ή εταιρειών χαμηλού κόστους.


Μετά την λανσάρισμα του Amadeus Ancillary Services νωρίτερα στο έτος, η Corsairfly επέκτεινε το πιλοτικό της πρόγραμμα για να συμπεριλάβει την ιστοσελίδα της και προοδευτικά παρουσιάζει την υπηρεσία σε όλα τα ταξιδιωτικά γραφεία της Γαλλίας. Τον Σεπτέμβριο η Amadeus παρουσίασε μια μεγάλη λύση που επιτρέπει στους πελάτες των online ταξιδιωτικών γραφείων να βλέπουν και να κλείνουν βοηθητικές υπηρεσίες αεροπορικών εταιρειών από τα αποτελέσματα της αναζήτησης ναύλου χαμηλού κόστους.


Άλλοι πάροχοι
Η διανομή ξενοδοχειακών υπηρεσιών αύξησε το Inventory με την προσθήκη της Premier Inn, της μεγαλύτερης αλυσίδας ξενοδοχείων της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας, η οποία θα προσθέσει 580 τοποθεσίες και πάνω από 42.000 κλίνες σε αυτές τις περιοχές.


Στον τομέα των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, η SNCF, ο Εθνικός Σιδηρόδρομος της Γαλλίας, συνεργάστηκε με την Amadeus για να ενισχύσει την διανομή περιεχομένου της SNCF σε ταξιδιωτικά γραφεία σε όλη την Ευρώπη, μέσω web-based εφαρμογών. Από την άλλη, η Deutsche Bahn, ο Εθνικός Σιδηρόδρομος της Γερμανίας, άνοιξε το πρώτο γραφείο στην Κίνα, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία κρατήσεων της Amadeus για τη πώληση των εισιτηρίων. Επίσης, η Amadeus και η Rail Europe 4A, ο κορυφαίος πάροχος σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ευρώπη, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερες από 35 εταιρείες και αποτελεί κοινοπραξία μεταξύ των SNCF και της Swiss Federal Railways (SBB), επέκτειναν την συνεργασία τους για τις αγορές της Ινδίας και Ιαπωνίας. Τέλος, η Ukrainian Rail (Ukrzaliznitsa), η οποία μεταφέρει πάνω από 500 εκ. επιβάτες ετησίως, ξεκίνησε να διαθέτει το περιεχόμενό της σε ταξιδιωτικά γραφεία μέσω του συστήματος της Amadeus.


Η Travel Guard και η Amadeus επελέγησαν να παρέχουν περιεχόμενο και λειτουργίες κρατήσεων για προϊόντα ταξιδιωτικής ασφάλειας σε πραγματικό χρόνο για τα απευθείας κανάλια κρατήσεων των Etihad Airways, Hong Kong Airlines, Kenya Airways και Singapore Airlines. Αυτό καθίσταται δυνατόν μέσω της μηχανής Amadeus e-Retail, μιας online λύσης κρατήσεων που προσφέρει μια ευρεία γκάμα περιεχομένου και επιτρέπει στους πελάτες της αεροπορικής εταιρείας να κρατούν την ασφάλειά τους ταυτόχρονα με την πτήση τους.


Ταξιδιωτικά γραφεία
Η Thomas Cook, ένας από τους κορυφαίους Ομίλους ταξιδιωτικών γραφείων στον κόσμο, επέκτεινε τη συνεργασία παγκόσμιας διανομής με της Amadeus για άλλα πέντε χρόνια. Η ανανεωμένη συμφωνία συμπεριέλαβε επιπλέον την Ινδία, τη Δανία, τη Φινλανδία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία στη λίστα με τις χώρες που καλύπτονται από την συνεργασία αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό σε 14. Η Thomas Cook-Scandinavia υπέγραψε συμφωνία για χρήση του Amadeus e-Cruise, την πλατφόρμα της Amadeus για πραγματοποίηση online κρατήσεων κρουαζιέρας.


Τομέας Τεχνολογικών Λύσεων
Τεχνολογία Αεροπορικών Εταιρειών
Οι πελάτες που χρησιμοποιούν Amadeus Altéa Reservation όπως οι XL Airways France, Montenegro Airlines και Air Mauritius υπέγραψαν νέα συμβόλαια για να χρησιμοποιήσουν επιπλέον το σύστημα Amadeus Altéa Inventory. Σε συνδυασμό, αυτές οι τρεις αεροπορικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν περίπου 2,7 εκ. επιβάτες κάθε χρόνο. Το Amadeus Altéa Inventory προσφέρει δυνατότητα ελέγχου inventory, διαχείριση προγράμματος, επανέκδοση και υπηρεσίες διαχείρισης θέσεων. Αναμένεται ότι οι τρεις αεροπορικές εταιρείες θα πραγματοποιήσουν την μετάβαση στο Amadeus Altéa Inventory στο τέταρτο τρίμηνο του έτους.


Η Air Baltic επέκτεινε επίσης το υπάρχον συμβόλαιο για την πλατφόρμα Altéa με την Amadeus για να συμπεριλάβει το σύστημα Amadeus Altéa Departure Control System και να υιοθετήσει την πλήρη έκδοση της σουίτας Altéa Suite. Το σύστημα Amadeus Altéa Departure Control προσφέρει δυνατότητες check in, έκδοση κάρτας επιβίβασης, διαχείριση αποσκευών και έλεγχο βάρους και εξισορρόπησης αεροσκάφους. Η μετάβαση στο Amadeus Altéa Departure Control πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο.


Η Air Caraїbes, η οποία χρησιμοποιεί ήδη τις ενότητες Κρατήσεων και Inventory της πλατφόρμας Altéa, ολοκλήρωσε τη μετάβασή της στην ενότητα Ελέγχου Αναχωρήσεων. Η Airlinair, ήδη χρήστης της ενότητας Κρατήσεων της Altéa, μεταφέρθηκε στις δύο ενότητες του Altéa Inventory και του e-Commerce, οι οποίες εξειδικεύονται στην παροχή εξατομικευμένων λύσεων e-commerce που συμβάλλουν στην ενίσχυση των πωλήσεων. Η Trans Air Congo, η οποία είναι επίσης χρήστης της ενότητας Κρατήσεων της Altéa, μεταφέρθηκε στο σύστημα Altéa Inventory.